AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Thursday, 4 October 2012

SKT 0h SKT

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

::Terkisah Sebuah Kisah::

Dah banyak kali 2nd bos bertanya. Kali ni dia tanya lagi, "Amir, awak dah siap ke SKT?".

Dengan muka selamba anak badak datang bulan abg long jawab, "Oppsssss....tak siap lagi la Kak. Nanti saya siapkan. InsyaAllah, saya akan siapkan selaju pergerakkan cahaya (tang ayat ni abg  long tipu, sahaja nak menyedapkan ceghite)." 

Suasana menjadi bisu buat sementara waktu. 

"Nanti dah siap saya letak atas meja akak," jawab abg long sambil tersengih sweet memecah keheningan.

"Tolong siapkan cepat, nanti saya nak bagi markah," jawab beliau cuak sambil berlalu pergi dari kornea mata abg long.

*****************************

Duusshuuuuummmmm kat pale hotak. Ntah macam mana boleh terlupa plak kat mende alah yang satu ini. Adoiiiiiiiiiiyaaaaaaaaa.....muda2 lagi dah nyanyuk (eh..eh...ye ke muda?). Tapi, sebetuinye abg long memang tak kisah sangat dengan SKT ni. Bagi abg long, bukan penilaian sesama makhluk yang utama untuk kerja buat yang telah abg long lakukan. Apa yang lebih penting bagi abg long adalah penilaian dari Allah.

Abg long memang tak berapa amik pot pun pasai markah SKT ni. Bagi abg long ianya terlalu subjektif. Nak kata tak pratikal pun boleh juga kot. Kebiasaanya, apa yang kita dapat tak sama dengan apa yang kita buat. Kadang2, politiking dalam pemberian markah bikin abg long rasa menyampah.

Dah masuk tahun ke-5 abg long kerja dengan goment, sedikit pun abg long tak pandang siyes dengan markah SKT ni, apatah lagi nak jeling2 sampai juling. Dulu masa kerja dengan private pun ada gak mende alah ni nak kena isi (objektifnya sama cuma nama berbeda), tapi abg long rasa depa (swasta) lagi telus dan mulus. Bukan nak kata bila kerja goment tak telus dan mulus, tapi majoritinya memang begitu. 

Toksah nak meroyan bagai la dengan abg long na,   Abg long conteng ni berdasarkan pengalaman. Jadi, pengalaman ang dengan abg long dah tentu tak sama. Kalau sama alangkah indahnya dunia....Ha Ha Ha....

Opppssssssss....sembang kemain kencang, lupa plak nak introduce apa itu SKT. Maklum la kan, abg long ang ni bukan nye reti nak buat perenggan pendahuluan...Angpa toksah nak kutuk2 abg long bagai la, angpa pun kekadang terbabas gak kan bab-bab bikin pendahuluan masa berblog ni....Hi Hi Hi!

Nama panjang SKT ni ialah Sasaran Kerja Tahunan. Dengan mengisi SKT ni nanti, kerja buat abg long selama setahun akan di nilai. Sama ada wajar atau tidak wajar markah yang diberi itu bergantung pada yang memberi markah nanti. Biasa yang bagi markah ni dah tentu la golongan atasan sana (bukan golongan makan pisang tau, tolong jangan melencong pikiran ye). Tak kan member2 sedarjat pula yang nak bagi kan? Kalau member2 sedarjat yang bagi memang best la markah yang diperolehi.....Hi Hi Hi...Tapi kenapa depa tak buat lagu tu erk? 1st, akan meringankan beban tugas boss-boss. 2nd, menghindari boss-boss dari lambakan dosa. 3rd, tak la menyusahkan 'orang-orang' itu nak mengipas.....


Beginilah rupa paras borang SKT tu.
Gambaq borang ni abg long rembat kat bank gambaq lebai google.
Kaler borang sama, yang beza mungkin markahnya.
Ha Ha Ha
Hi Hi Hi
Alamak...alapak...alagapas.....best jer taip ceghite ni kat blog. SKT tak juga terusik lagi. MasyaAllah...

Ok la sahabat2, abg long stop sini dulu. Nak buat SKT jap. Buat ala kadar jer. Penilaian sesama mahkluk abg long tak penting mana pun, yang abg long pentingkan ialah penilaian Allah SWT terhadap kerja buat abg long....He He He!

Allah SWT best, sebab DIA tak pilih bulu. Kenapa? Tak percaya? ...... 


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq

2 comments:

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.