Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Saturday 21 April 2012

Tips | Rumah Tangga Bahagia - Ketahui Khasiat Peluk Isteri

سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


- pelukan mesti mesra






Aku ingat dah nak closes tadi, tetiba  terbaca artikel ni (sila rujuk tajuk catatan). Memula terbaca tajuk itu bikin aku tersenyum kambing bebiri seorang diri, dan otak aku berkata, "alamak, choi je tajuk artikel ni. Gedik bagai lollll....ada khasiat gak ye peluk isteri?". 

Tapi biasa la kan manusia, sifat ingin tahu dan amik tahu tu memang menyubur dalam diri. Jadi, aku sendal kelopak mata aku dengan jari untuk baca artikel macam best tu. Pehhhhh...memang super hebat la. aku syorkan u all baca sampai lebam entri aku kali ni. Kalau tidak u all akan menyesal tujuh keturunan...hahaha....takut tak? takut tak?..kihkihkih!

- pelukan penuh kehangatan
Baca artikel ni  pun u all boleh menambah ilmu pengetahuan tanpa perlu pergi ke sekolah atau kawasan2 yang sewaktu dengannya. Artikel ni mempunyai klasifikasi U serta bebas kuman trojan. Ia sesuai untuk semua gender mahupun untuk spesis2 yang terancam. Memberi kebaikkan buat yang dah dinikahkan atau yang masih bujang terhangat di pasaran. Dan juga, peluang membuat persediaan untuk bergelar suami terbaik.....terbest.... tersuper....terhangat.....bla...bla...bla...penat mata dah aku ni nak merapu-meroyan-meraban wei. Ok la, u all baca la  ye. Selamat membaca untuk semua. 

Seorang suami yang memeluk isterinya untuk sekurang-kurangnya 10 saat setiap pagi akan panjang umurnya lima tahun. Pakar motivasi Datuk Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah berkata, fakta berdasarkan kajian oleh seorang pakar di Jerman mengenai hubungan antara sentuhan dan tahap kesihatan.

- pelukan kerinduan

"Seseorang itu boleh panjang umur jika memeluk isterinya setiap hari kerana pelukan dan sentuhan boleh menyebabkan tubuh manusia mengeluarkan pelbagai hormon termasuk endorfin yang baik untuk kesihatan tubuh".

"Bagaimanapun, sebagai seorang Islam kita tidak harus lupa ajal dan maut terletak di tangan Allah,” katanya ketika memberi syarahan bertajuk Perkahwinan dan Seks: Penawar dan Rawatan Bagi Banyak Penyakit’ di Persidangan Ketiga Perubatan Daripada Perspektif Islam anjuran Pusat Perubatan Universiti Malaya di Hotel Sheraton Subang di sini hari ini.

- pelukan kasih sayang

Hormon endorfin adalah sejenis bahan kimia semula jadi yang bertindak sebagai penahan sakit dan mengurangkan keresahan. Jelasnya, selain mempunyai kesan positif dari segi saintifik dan kesihatan sentuhan, pelukan dan gurau senda antara suami dan isteri juga merupakan sunah Rasulullah s.a.w.

Tambah beliau lagi, ada kajian di Amerika Syarikat (AS) juga mendapati pelukan suami dapat mengurangkan tahap kolesterol dan meningkatkan kesihatan isteri.

- pelukan terindah
"Oleh itu suami yang inginkan isterinya menurunkan berat badan digalakkan peluk isterinya lebih kerap",  katanya disambut dengan gelak ketawa oleh peserta persidangan itu.

Jelas beliau, hubungan seks dengan penuh rasa kasih sayang juga dapat membantu pasangan untuk awet muda dan berketerampilan menarik.

"Wanita yang mempunyai kehidupan seks yang baik dan bahagia akan lebih cenderung untuk menghiasi diri",  kata Fadzilah. 





Sumber:Tips Rumah Tangga Bahagia | Ketahui Tips Khasiat Peluk Isteri

Nota:
Sudah habis bacakan? selamat mendapat ilmu dan SELAMAT BERAMAL!! Kepada yang bernaung di bawah persatuan bujang2 terhangat semalaya jangan mengatal nak praktikkan ilmu ini. Nanti kan tak pasal2 bengkak kepala kena luku dengan kasut terompah kayu....hihihi!
- gambar hiasan
Nanti ramai la akan awek muda. Tak payah nak cocok susuk sana....cocok susuk sini, bomoh sana....bomoh sini. Amal tips ni pun dah awek muda...kelas gitu ko....murah dan praktikal.....just berpeluk-pelukan sahaja....hahaha!

Jadi, peluklah pasangan anda ketat2 (yang dah dinikahkan aje taw)...yang bujang boleh praktis peluk tapi sila guna bantal peluk atau bantal busuk tahap longkang....kahkahkah!

- gambar hiasan
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.