Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Saturday 21 April 2012

Sabtu Yang Cool

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


Awan suram yang memayungi seluruh kedaerahan ini akhirnya memuntahkan jua butir2 jernih mutiaranya. Sejuk dan dingin terasa...hukum alam, siapa kita nak menghalang bukan?. Tetiba rasa tak ada mood untuk meneruskan kerja di depan mata. Skrin laptop aku lihat dengan pandangan kosong dan beku. Time2 hujan sebegini best lagi melayan blues....bermonolog dan termenung. Kalau di rumah mahu sahaja aku mendakap bantal peluk dan menyembunyikan diri dari kedinginan ini disebalik tebal selimut. Namun apa daya aku, terpaksa juga mengharungi separuh dari hari ini dengan kelesuan dan ketaklaratan.


Aku harap aku punya kekuatan dan mendapat kekuatan dari orang yang aku sayang dalam melatari kepayahan yang bukan sedikit harus aku telan.

Line internet pun seperti merasai kedinginan perasaan ini......lembab dan pelahan je dia running. Aku tertacap kaku memandang laman web SAPS. Sudah tiga puluh minit berlalu, tiada apa2 yang boleh aku mulakan melainkan tunggu...tunggu...dan terus menunggu. Nampak gayanya, gerak kerja hari ini terpaksa dilakukan dalam suasana 'tangkap sendu'. Apa boleh buat kan...terpaksa. Tak apalah, aku cuba kayuh pelan2....insyaAllah, nanti2 sampai juga ke destinasi. 

Aku capai gelas....aku teguk pelahan-lahan, air nescafe pun dah tak sehangat tadi. Cepat betul sejuknya. Kat luar sana, hujan masih lagi mengila, bagai berdendam dengan seisi alam. Tentu sahaja semua makhluk bumi akan memanjatkan syukur diatas penganugerahanNYA di pagi ini. Hujan, ia adalah rahmat dari Tuhan.

Suasana alam pagi ini mencambahkan lagi kerinduan aku pada 'dia' yang jauh berbatuan.

Stop sekejap. Loceng dah lantang berteriak. Harus beransur ke kelas dahulu. Jumpa lagi untuk lain siaran.

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.