Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Monday 9 April 2012

Sudah Cukup Sudah

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة
Alhamdulillah, syukran jazillah atas kurniaan DIA yang masih memberi kesempatan buat aku untuk melihat cahaya mentari lagi hari ini, serta memberi aku peluang untuk menikmati oksigen yang bercampur baur dengan asap bas, lori, motosikal, asap2 kilang serta asap daripada gejala pembakaran terbuka. 

Hari ini seperti hari-hari bekerja yang lepas, aku masih lagi sampai lewat (sila jangan tiru aksi ini) ke tempat aku lepak mencari rezeki . Ntah macam mana boleh tak sedar sedangkan aku dah kunci tiga jam secara berganti-ganti. Dan.....bila mereka berbunyi, secara berganti2 jugalah aku offkan...ahaks3....kuikuikui.....Nak kata lewat sangat  tak la sangat lewat. Aku kira situasi ini bau2 bacang dekat2 nak lewat. Jikalau waktu punch card bertukar kaler dari biru ke merah (lewat) pada jam 7.01am, aku akan sampai tepat2 pada jam 7.30am atau terlebih sedikit. Begitulah aku, tidak pernah tak lewat.....kuikuikui....Bos pun dah tak kata apa2, dah ranum dengan habitat aku setiap pagi. Mungkin atas dasar pengertian itulah maka beliau merenovate schedule aku amat begitu murni sekali. 8:00am baru gerak kerja aku bermula. Memang terbaik la dapat bos macam beliau....hihihi...

Aku sebetulnya tak tahu nak cakar cerita apa kat sini hari ni. Sesungguhnya mata aku dah layu tahap pokok semalu dah ni. Kalau dapat tido ni bukan enak sekali tapi berkali-kali.....tapi mata ni tak boleh tido bila teringatkan data protim yang belum siap di key in lagi. Tadi ketua panitian dah sound, esok dia nak semua siap coz 12hb dah dateline. Aku baru nak berfoya2 sambil berlenggang ngangkung....dah tak boleh dah. terpaksa aku pulun bagai nak rak la hari ni, rak pun tak pulun macam aku.....huhuhu......cobaan betul la........
kot mana2 pun  aku kena siapkan mende alah ni. Dah la malam nanti nak merendet kat pasar malam Kampung Melayu Majidi. Demi pasar malam akan ku korbankan masa tido siangku......hukhukhuk...

Bercerita tentang pasar malam, tekak ni rasa cam nak makan nasi kerabu ayam bako jer......pastu rasa juga nak makan tahu tersumbat, apam balik, jangung lemas, rojak betis....oppppppssss.....rojak petis sebetulnya. Gila ko, mana nak dapat rojak betis....tak ada jual longgok. Gila banyak aku nak makan, tangki aku dah la tahap honda kapcai......nafsu...nafsu......gila babas betul nafsu mentekedarah aku hari ni. mengalahkan pompuan mengandung anak sulong. Tapi setiap kali ke pasar malam, nasi kerabu-jagung lemas-apam balik memang tidak pernah miss untuk menghuni alam kegelapan perut aku.

- Nasi kerabu ketat dari negeri Kelantan
kalau u all la kan, apa yang u all beli bila ke pasar malam erk??? ke u all ke pasar malam setakat nak mencuci mata tengok si cantik dan si kacak???....ahaks3....be honest ok....tak payah la u all nak konar2 dengan aku. Sekilas ikan di air aku dah taw dari jenis apa......kahkahkah....

Sudah cukup sudah.....ok, aku stop sini dulu. Nanti aku sambung menconteng lagi utk santapan kornea u all. Aku nak siap2, tunggu solat maghrib.....lepas tu terus merempit ke pasar malam.

- Tauhu sumbat & tahu sumbat adalah dua entiti yang berbeda..(~__^)
lalalalalalalalalala....nananananananana.......oooooooooooooo.......yeh!!!

Assalamulaikum

(◕‿◕)☆ ™ 
Terima kasih kerana sudi membaca

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.