Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Friday 4 January 2013

8 Fakta menarik tentang Justin Bieber yang sangat pelik

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة



Angpa peminat tegar Justin Bieber? Jika angpa adalah salah seorang peminat mamat yang konon2 dikatakan gay ini ada eloknya angpa baca dan lihat melihat lapan fakta menarik tentang beliau yang sangat pelik. Fakta ini tidak dikeluarkan oleh mana2 akhbar berpengaruh dunia. Tapi hanya dikeluarkan oleh akhbar bani melayu yang selalu kena saman iaitu Utusan Malaysia semalam (Khamis, 3 Jan 2013).



Amacam? Tentu angpa senak pedal kan bila baca fakta di atas? HaHaHa.....Ntah kenapa memula cerita 'Menarik tentang Khazastan' lepas tu boleh terkeluar cerita atau info Menarik tentang Justin Bieber pula. Kalau ngam dengan cerita takpa, ini idak....jauh bebeno dengan si Justin Bieber yang jambu sweet itu. Adakah wartawan dan editor akhbar bani melayu tersebut mengantuk ketika laporan ini dibuat? Atau mereka tengah lalok ekoran akhbar Penjana Minda Rakyat ini terlalu banyak di saman dan membayar saman? Kalah blogger Ben Ashaari yang di saman oleh kerajaan....HiHiHi...

Mungkin juga semasa berita atau laporan di atas di tulis, wartawan tersebut tengah sedap duk layan lagu si Justin Bieber. Bila sampai kat editor pula, si editor tengah duk mengadap gambaq si Justin Bieber sambil bercakap2 dengan gambaq tersebut....Di sebabkan itu la makanya, keluar cerita seperti yang tercatat dalam akhbar semalam....KihKihKih!

Kalau blogger cabuk yang tak punyai kelulusan dalam bidang kewartawanan dan jounalist macam abg long buat sengal macam laporan kat atas tu takpa la juga, sebab kenaifan dan kedaifan ilmu. Jika wartawan dan editor yang buat macam mana? Bila blogger lapor berita atau bagi pendapat mula la 'orang-orang' kat surat khabar kata blogger2 sekalian cetek ilmu, takdak kredibiliti laporan yang ditulis dan bla bla bla lagi tentang blogger....Tapi, depa (orang-orang surat khabar yang konon2 banyak ilmu) ni ada ke kredibiliti? Hari tu pasai hantu yang diadobephotoshop melalui kamera telefon pintar pun depa buat berita utama, konon itu adalah cerita betul dan sahih. Last2 terkantoi, siapa yang dapat malu? Mereka dan kaum kerabat sewartawan dan seeditor mereka.....

Bukan semua wartawan 'mengantuk' dalam melaporkan berita.....ada sesetengahnya punyai nilai yang maha tinggi dalam menjalankan tugas sebagai wartawan waima sebagai editor. Tapi, disebabkan oleh cengkaman 'halimunan' maka tak dapat mereka nak jalankan kerja dengan telus dan tulus. Kawan2 dan sahabat2 abg long masa kat USM dulu pun ramai sekarang ni yang jadi wartawan, journalis dan sewaktu dengannya. Dan, abg long cukup yakin yang mereka bukan dalam kalangan wartawan 'mengantuk'.

Kalau berita sikit punya simple macam ni pun depa boleh terbabas, apatah lagi cerita2 besar yang benar dan sahih yang perlu RAKYAT tahu, dah tentu depa akan konar baring punya. 

Hmmmm.....patut la akhbar bani melayu sekarang ni banyak dah orang tak baca.....patut la rugi dia catat angka juta-juta......Apa boleh buat.....sendiri la mau ingat. Jangan nanti khalayak kat luar sana pakat2 percaya kat blogger cabuk macam abg long ni dah la yer....Nanti kata blogger tutup periuk pula....HiHiHi...

Barakallah fiikum.



Photo: Lebai Google.
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.