Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday 2 January 2013

Tips | Jom kenali lelaki yang masih teruna

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Jeng...jengggg...jenggggggggggggggggg......HaHaHa.....rahsia ni abg long bawakan khas untuk dara2 pujaan yang melepak kat blog Amir Aiman Akashah | Diari Seorang Lelaki ni. Ilmu ni takdak dalam buku silibus tahun dua mahupun dalam silibus tingkatan tiga. Ni rahsia mak nenek dari lebai google yang abg long TERjumpa masa duk BW tadi.

Mungkin tips ini berguna untuk para dara dan mak dara untuk mengenali pasangan masing2 masih lagi teruna atau sebaliknya. Jadi, orang lelaki kena la pandai2 cover line yer lepas ni setelah tips rahsia turun temurun ni kini bukan lagi rahsia...HaHaHa....

Angpa ingat lelaki je nak beristerikan wanita yang ada dara....Wanita pun nak juga lelaki yang ada teruna. Cuma sejak akhir2 ini sahaja wanita lebih terbuka dan lebih suka lelaki yang berpengalaman dan punyai 'ilmu' di dada. Tapi, tiada teruna tidak semestinya lelaki itu punya pengalaman yang sah di sisi agama. Sekarang ni zaman yang macam-macam....betui dak? Waspada itu penting....

Abg long nak kongsikan tips ini untuk tatapan dan panduan kaum hawa. Semoga ia memberi manfaat untuk kaum hawa semua.

Rahsia terbongkar. Bagaimana ciri-ciri lelaki yang masih teruna?
LELAKI MASIH TERUNA

1. Lelaki teruna suka mengintai-intai (curi pandang) perempuan cantik pada wajah berbanding lelaki tak ada teruna gemar melihat tubuh wanita.

2. Lelaki teruna segera mengalihkan pandangan apabila ditentang wanita cantik manakala lelaki tak teruna mengekalkan pandangan.

3. Lelaki teruna menunduk apabila dipandang wanita cantik dan menunjukkan reaksi gembira (mengetap bibir untuk cover senyum) tetapi lelaki tak teruna menunjukkan reaksi bersahaja.

4. Lelaki teruna malu membuka mulut untuk makan atau bercakap di hadapan wanita yg cantik. Lelaki teruna seperti “kena interview” apabila bercakap dan badannya kaku.

5. Lelaki teruna berdegup kencang jantungnya apabila mendapati wanita cantik menyukainya.

6. Lelaki teruna membosankan apabila bercinta. gayanya agak “nerd”. Gemar berlagak untuk menarik pasangannya.

7. Lelaki teruna juga sanggup menghabiskan banyak wang untuk pasangannya untuk menambat hati pasangannya.

8. Lelaki teruna sering mengagung-agungkan pasangannya dan mengatakan orang lain tak cantik. mereka akan bercerita tentang pasangannya dan memuji-muji pasangan apabila berbual dengan kawan-kawan. 

9.  Lelaki teruna terlalu sensitif. Suka merajuk dan suka buat hal sendiri.

10. Lelaki teruna sanggup buat apa sahaja untuk mengembirakan pasangannya. Sanggup berkorban masa, tenaga dan juga Ringgit Malaysia semata-mata nak memenangi hati si dia.
Well, jika pasangan angpa ada antara ciri-ciri yang dinyatakan dia atas bermakna dia masih ada dara teruna. Angpa toksah la duk try bagai pasangan angpa tu untuk test depa ada teruna ke idak selagi angpa belum sah jadi isteri depa na. Buat susah angpa ja....ikut tips kat atas tu pun abg long rasa dah cukup untuk scan apa yang angpa nak tau kan? HaHaHa...


Masa abg long google lelaki teruna gambar mamat ni yang keluaq.
Jadi, kepada wanita-wanita semua, 
angpa kena cari lelaki yang macam mamat dalam gambaq ni la
kalau angpa nak yang TERUNA.
Yang buruk dan tak ensem macam mana la yer?...
HaHaHa....

Fakta ke auta tips atas ni terpulang pada angpa la untuk menilainya. Apa yang abg long kongsi ni bukannya MANDATORI....Tapi sekadar pengkongsian bersama semata-mata.....HiHiHi..

Mudah-mudahan ia bermanfaat untuk semua. 

Barakallah fiikum.



Photo: Lebai Google
Sumber: SINI

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidin

4 comments:

  1. terima kasih sharing info ni.. tula, kadang2 tak tahu lelaki tu dah kahwin ke belum... risau juga, mana tahu terkacau rumah tangga dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekadar pengkongsian bersama....harap bermanfaat.

      Delete
  2. alaaa.. malu nya... *tunduk2 kunun² teruna gitu wakakakka :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak...alapak...alalalala long blogger ohsem sudah langgar abg long punya blog la...hihihi

      thanks Abgferoz a.k.a JiwaRosak.com coz sudi singgah sini.

      abgferoz masih teruna kan? kan? kan? hihihi

      Delete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.