AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Monday, 7 January 2013

Konon-konon nak bersunset

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Tadi siang, seusai meeting JKS terus balik rumah. Bersihkan diri, langsaikan rukun yang wajib lantas kacak kan diri. 

Cuaca hari ni tersangat la sweet untuk keluar melakukan aktiviti menembak. Tanpa membuang masa yang kian menyapa rembang senja, abg long bergegas ke destinasi. Destinasi yang abg long sendiri tidak pasti.

Setelah di kal, bahagi, tambah dan tolak akhirnya abg long amik keputusan untuk keluar menembak sunset di sekitar atau area Kemasik, Kemaman. Masa on the way tadi punya la best tengok view kat atas sana. Kaler memang naik. Tuhan sengaja beri ruang dan peluang untuk abg long pertajamkan lagi skill dalam berphotog hari ni.

Tapi kan, ternyata....tak semua yang kita rancang mampu kita lunaskan. Tak semua rezeki yang melata akan jadi milik kita. Macam abg long tadi juga la, ingatkan dah betul lokasi arah tuju abg long untuk bersunset. Rupa-rupanya abg long tersalah terjah. Pantai Kemasik, Kemaman best view duk ada untuk sunrise BUKAN sunset. Ntah macam mana boleh bertukar dan terlupa apa yang sahabat abg long penah infokan sebelum ni. Sengal jiwa betul. Ni tak lain tak bukan mesti sebab tertelan seekor anak semut tadi pagi kat kantin sekolah....HuHuHu...

Dah alang-alang abg long sampai dah kat situ abg long shoot la gilos babis. Yang penting dapat melepaskan gian untuk tekan shutter. Jadi tak jadi, kompo ada ke idak....view best ke jahanam belakang kira. Yang penting, petang tadi dah berjaya kurangkan shutter count...HaHaHa...betui2 kerja sengal yang amat....

Jadi, supaya tidak rasa lelas hati, abg long pun shoot gambaq abg long sekeping untuk edisi pemujukan diri sendiri. Abg long inteprem kat dalam sini aci la yer....

- Tengah konon2 layan blues.....gaya pose memang tak boleh blah...Ha3

Gambaq hasil tembakkan siang tadi jika tiada aral dan kebusyan kian minimum abg long akan upload dan updates kat blog Digital Raudhah Photography. In syaa Alah. Lepas ni segala hasil bidikan akan abg long kongsi dari sana. Angpa boleh la terjah blog photog abg long tuh. Blog tersebut masih dalam proses nak merangkak. Abg long pun masih agi newbies kobis dalam dunia photog ni. Jadi, yang terkurang tu harap dimaafkan.

Malam ni dah tak berdaya nak lepak dan updates kat blog photog tu. Mata dah teramat kelat dan ketat dah ni. 

Barakallah fiikum
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

2 comments:

  1. choii melepas peluang.. tak mengapalah, hirup udara segar kat situ pun jadilah bg menenangkan jiwa.. hehehehehe

    ReplyDelete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.