AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Friday, 11 January 2013

JPJ kena bako!

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Kisah ni bukan berlaku kat Nepal, bukan juga berlaku kat Bangladesh.....ia tidak juga berlaku kaat negara China sana. Kejadian ni berlaku kat negara yang bernama Malaysia. Negara Islam dan negara yaang paling banyak motto dalam kalangan jabatan kerajaannya.

Kisah di diberitakan berlaku di Jalan Beruas-Ayer Tawar, yang melibatkan kenderaan penguatkuasa pacuan empat roda JPJ , dua bas sekolah, dua lori, sebuah motosikal dan empat buah kereta.

Dengar khabar kemalangan dasat dan ngeri ni berlaku akibat tindakan anggota JPJ yang memandu pancuan empat roda tersebut membuat 'over lapping' ditengah jalan yang sesak dan sibuk bagi menghentikan sebuah lori yang disyaki mempunyai kesalahan lalu lintas. 

Abg long tak pasti pula apa SOP yang digunapakai oleh anggota JPJ tersebut. Yang pasti tindakan itu amat la merbahaya bukan sahaja kepada aanggota JPJ tersebut malah kepada orang awam dan pengguna jalan raya yang lain. Sebagai seorang anggota badan beruniform mereka perlu la kental bukan sahaja dari segi fizikal tapi mental juga. Kalau mereka lemah mental macam mana mereka layak memasuki profesion tersebut sedangkan profesion tersebut memerlukan tahap integriti dan kesabaran yang tinggi.

Tindakan anggota JPJ ini boleh la abg long beri perumpamaan sebegini, "Tak kan kita suami nak marah kan kita punya isteri maka dengan jiran tetangga sekali kita nak maki".

Tindakan orang ramai menterbalikan dan membakar pacuan empat roda milik JPJ itu juga bagi abg long sangat-sangat tidak cool. Apajadahnya kita buat begitu. Kalau pun benar anggota JPJ itu buat salah dan orang ramai kat situ pun tengah marah tapi undang2 bukan hak milik sendirian berhad. Bukankah dengan tindakan sedemikian bisa lagi mengeruhkan keadaan yang tersedia keruh.

Memang kita kesian dengan insan2 yang tak bersalah yang terlibat dalam kemalangan tersebut, tapi berbaloi2 kah tindakan sedemikian?. 

Kat bawah ni beberapa gambar yang sempat abg long cilok dari labai google. Bidio pun ada. Sekarang ni penuh bidio kejadian ini dimuat turun di laman muka buku.










Ni ingatan tulus ikhlas dari abg long untuk diri abg long sendiri, para pembaca sahabat budiman serta mereka yang sewaktu dengan......."Tuhan bagi kita otak sama seperti haiwan, TAPI Tuhan tak bagi akal kepada haiwan sepertimana Tuhan beri akal kepada kita. Yang membezakan tindakan kita berbanding haiwan adalah akal."

Jadi, sama2 la kita guna otak dan akal kita ke jalan yang di redhai.

Barakallah fiikum.



Nota Diari:
Bola JDT vs PERAK pe cite? Dengan khabar dari sahabat abg long orang Johor yang tak sokong team harem tu, team harem dah kena taruk teruk tadi. Sebab nak kasik team harem menang dua kad merah untuk pemain yoep dihadiahkan. Amboi ang.......ang dajal team abg long no....sampai dua kad merah ang layang....Kot ya pun nak bagi team harem menang jangan begitu sekali incik reffree.....tapi takpa la na, walaupun yoep bermain dengan sembilan orang vs dua belas orang, namun team harem hanya mampu skor satu gol sahaja. 

Untuk ulasan perlawanan JDT vs PERAK paling cool boleh terjah SINI bersama pengulas cool angpa.


Photo: Sumber
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

1 comment:

  1. Ini lah masalahnya bila masing masing nak tunjuk diri lagi hebat lagi ada kuasa.

    ReplyDelete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.