AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Thursday, 13 June 2013

10 cara nak lupakan 'si dia' yang melelaskan hati.

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Bila baca tang tajuk entri macam abg long ni motivator merangkap Dr. Pakar Cinta pula kan? kan? kan? HaHaHa....Tapi tak kisah la apa yang angpa nak kata, yang ni abg long memang nak berkongsi dengan angpa dan mereka2 yang sudi bertanya pendapat abg long perihal C.I.N.T.A. Ececececeeeee...

C.I.N.T.A. K.I.T.A satu rasa
C.I.N.T.A. B.U.T.A tak bermata lahirnya..
C.I.N.T.A. G.I.L.A pada harta
M.A.N.A C.I.N.T.A yang sebenar-benarnya...

Angpa ingat lirik lagu XPDC nih?? Law angpa tahu dan ingat ada baiknya angpa nyanyi sendiri, tak kuasa abg long nak text pepanjang batu nautika lirik lagu jiwang rock ni.....HaHaHa.... cukup kot intro bin mukadimah  untuk entri ni....^_^

Jadinya, untuk menjawab segala persoalan dihati memang abg long tak boleh bagi gerenti. Tapi tips2 kat bawah ni amat sesuai dan secocok kot dengan tragedi dan juga peristiwa air mata yang pernah angpa merasa.

Sebetulnya nak menghadapi hari2 sukar itu bukan payah, semuanya bergantung kepada kemahuan diri kita dan juga kesanggupan merah hati kita untuk membuat keputusannya.

Ada kaedah dan cara mudah untuk mengubati lelas hati dan lelah diri terhadap insan yang pernah hadir dan menyakiti. Kat sini abg long terbangkan khas 10 tips atau cara nak melupakan 'si dia' yang telah melelaskan hati. Nak ikut sila follow, tak nak ikut ada abg long kesah?? HaHaHa....

10 cara yang paling ohsem;

1- Delete no telefon dia dari senarai contact atau dimana2 sahaja tempat yang pernah anda conteng. 
2- Delete atau unfriend dia dari senarai friends dekat laman sosial. Biar padan muka dia...Waaakakakaka
3- Delete mesej dia yang ada dalam inbox, wassap dan we chat, muka buku, twitter dan lain-lain.....delete laju2!
4- Delete gambaq dia yang dok ada dalam album blog, wassap, we chat, muka buku, twitter dan sebagainya. Jangan tinggal jejak! Law angpa nak pergi bawa diri ke pulau jerjak tidak mengapa....Waaakakaka
5- Bako.....kita bako....kita bako sahaja gambaq2 dia yang ada dalam album kat rumah atau dalam hp. Bako je dengan hp sekali...HaHaHa

Masih juga tidak mampu menghilangkan lelas hati dan lelah diri?

6- Sibukkan diri dengan kerja/study. 
7- Sibukkan diri dengan aktiviti sukan atau aktiviti riadah yang berfaedah. Jangan pula angpa punya kecewa bagai nak rak angpa pi pulun hisap dadah....Lempang laju2 360km/j baru angpa taw...menangis la angpa tak sudah.
8- Elakkan diri melalui atau berada ditempat yang angpa berdua pernah bersama. Contoh paling kacang, tempat dating lalala...

Masih belum mampu untuk melupakan?

9- Banyakkan mengaji al-quran
0- Buat solat sunat taubat, solat sunat hajat serta solat2 sunat yang lain agar anda dan dia temui bahagia walaupun tidak bersama.

Masih tidak berjaya?
Usah berasa gundah, anda sudah pun berusaha....jadi bertawakal la pada Dia. Biar la masa yang merawat segala luka dan duka. Dan sesungguhnya, sabar itu cantik.

Jazakallah.


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.