AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Friday, 24 January 2014

Edit Photo Wedding



Mata dah layu....cuaca pula terasa dingin membeku. Sejuk yang amat sekarang ni. Memang terasa ketat mata dan tak sedap jiwa dibuatnya.

Tapi kerja masih menimbun lagi. Banyak yang perlu aku beresi dan santuni dengan cekal hati. Dah ini pilihan aku....jadi terima dan redha la seadanya. "Demi sesuap nasi", orang tua2 kata.

Masa ni masih dimeja kerja.....Masih lagi mengetuk papan kekunci......Masih lagi setia godek2 tetikus aku yang comei.....Masih lagi menyiapkan saki baki photo wedding yang perlu diediting. 


Macam aku bagitau dulu, nampak je jadi wedding photographer ni senang. Tapi hakikatnya susah lagi payah. Bukan sahaja tekan shutter. Balik rumah kena godek2 pula dekat adobe photoshop. Touch up mana yang perlu. Kasik edit cantik2...biar berbaloi client bayar dengan wang ringgit dia yang cantik2.

Ni pun take five kejap. Mata seakan2 dah berpinar. Dah tak boleh beza kaler2 yang ada. Jadi, sebelum aku merapu meraban edit ntahapa2 ada eloknya aku tak a break. Betul kan urat badan dan segala otot2 yang kejang.

Aku kalau bab mengatuk ni satu je ubat dia, Nescafe. Dia akan teman aku sentiasa bila aku sedang bekerja. Baik waktu siang mahupun tika malam merembang. tanpa dia tak mungkin aku mampu bertahan. Lembik mata beb!


Kena kerja kuat. Sesungguhnya, hanya orang yang kerja kuat akan berjaya. Ok la, aku nak sambung edit sikit lagi. Lepas tu nak sweet sleep. Nanti seawal jam lima dah nak keluar. Niat nak shoot sunrise dengan sahabat2 di unknow location. Akan diupdate next entri. Harap2 cuaca pagi esok ohsem. Insyallah.

To be continue....

Jazakallah.



Support us MansuhPBS


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-


No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.