AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Tuesday, 28 May 2013

Kayuhan Fasa II | Kembara Si Pemburu (1st day)

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Alhamdulillah....syukur pada Dia maka kayuhan pemburuan ini dapat diteruskan walaupun sedikit kelam kelibut masa memula nak memulakan kayuhan. Semuanya gara2 ketiadaan dan kehabisan tiket serta hal2 yang tidak dapat dielakkan. Nasib baik ada juga ruang untuk abg long 'menumpang'....HiHiHi...

Sepatutnya entri ni abg long tulis semalam, tapi atas sebab kepenatan dan line tenet yang macam siput sedut dia punya running maka abg long peramkan dulu.

Kayuhan fasa II, Kota Bharu-Shah Alam-Putrajaya. Dah lama tak naik bus untuk perjalanan yang jauh. Rasa loya, pening dan macam2 rasa dok ada masa dalam bus malam semalam. Tido? Memang tido tapi lena mana sangat tido dalam perut bus kan....kejap2 sedar....rabak  tang mata.  

Hari pertama kembara, sampai Shah Alam tepat jam 6.15am. Lepaking at Padang Jawa bagi melonggarkan ketat mata sekupang dua. Cuaca pun tengah best untuk memburu.

Cuaca di waktu pagi yang ohsem

After solat zohor bersiap untuk meneruskan kayuhan ke Putrajaya. Kayuhan pemburuan terpaksa ditangguhkan atas sebab2 alam. Lebat gak hujan yang turun semalam. Dari petang membawa ke malam. Awalnya cuaca sangat indah.....Disini la dapat kita lihat perencanaan Allah swt buat kita, Kekuasaan Allah swt dalam memberikan rezeki kepada hambanya. 

Kadang-kadang kita leka.....kita lupa dan alpa. Kita sering mengeluh apabila ujian itu tiba....Sedangkan apa yang Allah swt rencanakan buat kita adalah yang terbaik untuk diri hambanya. Dia beri apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu. Dia sebaik-baik perancang. Itu kita kena sedar.....Sebaik2nya kita bersabaq......Sabaq itu cantik.


Rezeki Allah swt ni macam2.....bukan sahaja apa yang kita mahu.

Penangguhan pemburuan. Lepaking at Taman Impian Ehsan. Makan2 dan edit stock yang ada sambil layan diri.

Jazakallah


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

1 comment:

  1. wow!! jauh tu nk berkayuh, kalau ena semput la.... apapun, jaga diri ye... hehehe

    ReplyDelete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.