AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Tuesday, 19 August 2014

Sebab-sebab gagal permohonan melanjutkan pelajaran ke IPTA bagi STPM/Setaraf sesi Akademik 2014/2015.




Anda memohon melanjutkan pelajaran ke institusi pengajian tinggi awam (IPTA) tetapi tidak berjaya?

Jika anda gagal untuk ditempatkan dimana-mana Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) seluruh negara mungkin permohonan anda sebelum ini ada masalah. 

Melalui laman facebook rasmi Bahagian Pengurusan Kemasukan Pelajar, Jabatan Pengajian Tinggi telah menyenaraikan beberapa sebab yang mengakibatkan kegagalan calon untuk menempatkan diri ke IPTA.


Sebab-sebab gagal permohonan melanjutkan pelajaran ke IPTA bagi STPM/Setaraf sesi Akademik 2014/2015.
  1. Tidak mengemukakan permohonan melalui BPKP, JPT.
  2. Tidak memenuhi syarat am universiti dan syarat khas program pengajian.
  3. Permohonan yang tidak lengkap.
  4. Pemalsuan maklumat atau dokumen semasa mengemukakan permohonan.
  5. Memohon program luar bidang aliran.
  6. Tidak Tekan butang ‘Sah & Hantar’ semasa permohonan.
  7. Pemohon sedang belajar.
  8. Penghantaran dokumen yang lewat selepas tarikh tutup permohonan (Kategori Diploma Setaraf).
Kepada calon-calon yang tidak berjaya tidak perlu berputus asa kerana anda masih boleh membuat rayuan melalui sistem online e-rayuan. Anda hanya perlu memasukkan 1. Jenis pemohonan 2. Program pengajian 3. Kategori sebelum membuat rayuan. Anda perlu mengikut arahan yang telah ditetapkan oleh BPKP. Klik SINI untuk  maklumat lanjut.

Pastikan anda tidak mengulangi lagi sebab-sebab yang mengakibatkan permohonan anda gagal seperti yang dinyatakan di atas. Cermat la ketika mengisi borang e-rayuan anda. Harap menjadi ikhtibar buat semua pemohon dan bakal-bakal calon pada masa akan datang.

Moga kejayaan milik anda.



Kredit foto: FB rasmi UPU



Support us MansuhPBS



___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-


No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.