Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday 8 April 2020

AKU | HIDUP SEGAN MATI TAK MAHU

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Aku tidak tahu mengapa saat ini aku ke sini.

Di blog yang bagaikan hidup segan mati tak mahu ni.

Dem!!!
_________________

Well, zaman berubah...
Dunia blogger dah tak semeriah dahulu (mungkinkah sekadar ilusi aku semata)
yang ada sekarang,
Facebook
Twitter
Instagram
Aku juga sudah lama tidak menulis di sini. Aku banyak habiskan masa menulis di facebook Amir Aiman Akashah. Iye, aku senang menjadi seorang facebooker berbanding blogger. Mungkin la kot.
Silalah ke facebook aku jika terus ingin membaca cerita dan kisah mengarut tapi santai tentang kehidupan aku. Aku kira sebuah kehidupan yang best untuk seorang aku.
Laman Instagram kadangkala aku update juga tapi tidak la sekerap di facebook. Mungkin sebab ia terhad dan aku sedikit jakun dengan benda-benda hipster dan look like have-have ni.
Page pun aku ada,  untuk berfotografi Digital Raudhah Photography dan luahan hati serta pengkongsian jiwa di Diari Seorang Lelaki. Tapi......semua page tu dah lemau. kalau korang rasa nak terjah follow dipersilakan.
________________
Aku bukanlah penulis.
Tetapi aku cuma menulis.
Cerita aku biasa tapi dengan niat saling berpesan-pesan sesama kita.

Akan aku cuba untuk menulis sesuatu yang tidak menyakiti kerna aku tahu betapa sakitnya bila tersakiti. Andai ada juga bait-bait aksara aku yang bisa menyakiti, itu mungkin tanpa sadarku. Aku bukan malaikat. Aku manusia biasa yang tak lari dari kekhilafan. Namun, aku cuba sebisa mungkin untuk tidak menulis untuk menyakiti. Kerna, aku khuatir ia bisa mematikan merah sekeping hati. Aku dan kamu.
Saat aku tulis entri ini, dunia seluruhnya tidak lagi seperti dahulu. Musibah yang bertali arus seakan tidak pernah untuk kita berasa bimbang dan merasa sedar hati dari terus mengundang murka Ilahi. Nauzubillhimnzalik.

Terkadang aku terfikir, di sini....di blog ini adalah ruang untuk aku memencilkan diri dari hiruk-pikuk socmed yang semakin mengila saat dunia kian kepenghujungnya. Mungkin itu hanya fatamorgana aku sahaja. Mungkin....kemungkinan yang tiada kesahihan nyata.

Terkadang, aku lebih memilih diam. 
Lagi banyak cakap.....lagi banyak disalahtafsirkan.
________________

Stop dulu.

Sambung kemudian.

Otak perlu rehat.

Jangan paksa otak bekerja no limit.

Noktah.
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-




2 comments:

  1. Replies
    1. hai sahabat....kabare?

      long time kan?
      dah kurang mengaktifkan diri kat blog,
      buat-buat busy dgn kehidupan yg dipinjamkan.

      hihihi :)

      Delete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.