AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Thursday, 1 August 2013

Bantuan Hari Raya Aidilfitri

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


Alhamdulillah.....Semalam dah masuk bantuan hari raya dari goment satu Malaysia, "Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan" ....feeeeewiittt...

Ramai yang kata dah masuk, tapi abg long tak lagi pi tengok dan cucuk.....Biar je la beliau kat situ, mana tahu kot2 sebelum raya ni beranak pinak banyak2.....pakcik kayoooooooooo!!! HaHaHa....

Tak banyak mana pun sebenarnya, tapi dari tak dak langsung baik ada (walaupun pemberian tersebut tak lebih dari sekadar nak memujuk merah hati). Nantikan kan ada yang kata tak reti nak bersyukur pula.......Tapi kan, pihak yang atas sana sepatutnya kena bersyukur dengan kita semua, sebab kita la mereka sedap sekarang disinggahsana. 

Tapi terbalik pula jadinya. pelik. Dunia....dunia......selagi dapat pejam kan mata dan pekak kan telinga pakat2 la abaikan saja. Kalau layan boleh bikin sakit kepala....ketat jiwa...rosak minda...

Untung juga sahabat2 kat kole besut sana, beraya sakat depa untuk dua kali 'raya'. Dengar cite banyak juga duit raya depa dapat sebelum 'raya' aritu.....Rezeki dari Tuhan....Elok juga ada wakil rakyat yang meninggal dunia, dapat juga merasa 'habuan' segera. Kalau 'habuan' la yang kita fikirkan, kalau sebaliknya memang takdak mende la walau siapa pemimpin yang dijemput berjumpa dengan Tuhannya.

Sahabat2 di Selangor dan Penang sana pun dengar cite raya tahun ni senyum sampai ke telinga, sebulan gaji bonus depa. Yang kerja Ranaco pun turut bergumbire, dengar khabar sebulan juga wang saku raya. Belum lagi geng2 Petronas dan offshore.....masyukkkkkkkk abis raya kali ni....Alhamdulillah....

Baru jap adik bagitau, TNB pun sebulan juga......waduhhhhh....sedap bangat seh.....Boleh la abg long pakat2 tumpang angpa punya rezeki beraya tahun ni. lazatttttttt....

Citttttt......tak pasal2.....Kali ni abg long pula yang menghitung rezeki depa. Takpa la, dah itu rezeki memasingkan.....Syukur pada Allah atas segala kurniaan rezeki dari Dia.

Duit bantuan raya ni pun nanti boleh la abg long buat bayar bil letrik, astro, tmnet, beli topup (senang nanti nak mesej ucapan hari raya kat kengkawan masa malam raya), dapat juga la hulur lebih sikit kat kampung untuk buat persiapan raya. Baki selebihnya ingat nak buat beli bunga api cap 'black bear' dan mercun 'pop pop' buat main malam raya......Dengan bantuan raya ni rasa meriahnya hari raya. 

Sesungguhnya abg long bersyukur.......hmmmmmm.......memang syukur gila2 dengan apa yang ada.....Syukur....syukur.....Syukur Ya Allah......syukur.....alhamdulillah (nah, siap nyanyi lagu 'syukur' kumpulan Raihan lagi)

Cuma sedikit jeles dengan sahabat di kole besut, selangor, TNB, Ranaco dan yang sewaktu denganya....Harap sahabat2 abg long yang dapat bonus sebulan dan berbulan2 untuk raya nanti boleh la kiranya masukan sedikit duit dalam sampul sebagai duit raya untuk abg long ni....HiHiHi.....


Gambar sekadar hiasan
Takpa la dapat banyak tu pun, syukur dah pada Allah. Lagipun PM dah habaq yang kewangan negara berada dalam keadaan yang kurang memuaskan. Tunggu dia memuaskan la pula...... mana tahu nanti bonus PM bagi berkarung dan berguni2. Sedap dah bermimpi dalam keadaan mata terkelip dan jejari asyik menaip....KihKihKih..

Jazakallah.

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.