Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Thursday 24 October 2013

Operation Officer Ambank ditembak pecah kepala

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Tadi tengah duk sedap layan keenakan roti tempayan kat bandar Chukai, Kemaman tetiba masuk mesej wassap dari ahli group, berita tentang pembunuhan kejam seorang wanita. Pecah kepala kena tembak pumpgun seorang pengawal keselamatan yang bertukar profesion menjadi perompak.




Sadis sangat2 bila tengok gambar arwahyarhamah. Ntah la, sekarang ni nyawa manusia dah tak ada nilai. Semua pakat2 nak jadi malaikat maut untuk orang lain. Undang2 bikinan manusia sudah tidak lagi mengerunkan segelintir manusia yang seakan-akan kebal undang2. 

Memang tidak dinafikan yang Malaysia aman.....Malaysia aman tetapi kurang selamat. Bila2 masa sahaja warganya tegar menjadi mangsa penjenayah. Inikah harga yang perlu setiap warga bayar demi mengejar kemajuan dan kemodenan sebuah negara bangsa? Nyawa dan keamanan terpaksa dijadikan taruhan? Begitu?

Semakin pihak polis perhebatkan operasi membenteras jenayah, semakin menjadi2 pula penjenayah melakukan jenayah. Mana kelemahan dan silap yang ada? 

Kalau kita teliti dan lihat, kebanyakkan yang menjadi pengawal keselamatan sekarang ini terdiri dari warga asing.....tak percaya? korang boleh intai dan skodeng di premis2 yang ada pengawal keselamatan. Tak tahu apa merit sehinggakan ada majikan mengajikan mereka. Adakah kerana kos yang murah? Pengambilan dan pemilihan juga macam dibuat secara semberono.....akhirnya, berlaku la apa yang telah berlaku ini......seorang wanita yang lemah menjadi mangsa keadaan bila penyangak jadi pengawal.

Antara mesej berkenaan kejadian tersebut yang dihantar kepada abg log,

Slmt mlm tuan.kejaduan romoakan bersenjata oleh pengawal keselamatan sendiri di Ambank no.5&7, jln usj sentral2 usj sentral subang jaya. Mangsa kerja sebagai opration officer ambank nama Noazita bt abu talib u/37thn.kerja selama 16thn dgn ambank. Kejadian pada 23.10.13 jam l/kurang 1818hrs di bilik kebal telah berlaku kejadian tembakan daripada saspek nama Ardi bin Hamza u/37thn beralamat jalan apas batu 2 no70 tawau sabah, senjata jenis pumpgun, sebanyak 1 das tembakan mengenai muka mangsa jetija sedang membuka peti jebal dan nelarikan wang dlm jumlah yng tidak diketahui, kenderaan saspek gunakan sedang di kesan disyaki motosikal, pihak forensik ipk selangor telah dimaklumkan dan dlm perjalanan.senasa kejadian seramai 5 staf termasuk saspek, laporan lanjut akan menyusul.tel sasoek no. 01133070204.tk tuan

Abg long ada bertanya kepada sahabat yang terlibat dengan kes membenteras jenayah berkenaan kes ni, beliau mengatakan mungkin belum keluar tv atau paper atas nasihat bukit aman....atau tengah malam baru keluar berita tentang kes ini.

Godek2 cari maklumat tentang kesahihan berita ni, rupanya dah ada yang melaporkan kat portal berita mereka. Korang boleh baca SINI untuk berita lebih lanjut.

Nampak gayanya sudah tiba masanya ahli2 yang berhormat yang menduduki kerusi empuk di parlimen sana memikiri jalan terbaik untuk keselamatan warga Malaysia seluruhnya. Tiada guna kita duk sembang kencang mengatakan Malaysia aman jika warganya tidak selamat.

Abg long respek sesangat pada pemerintahan di negara Brunei....jeles gila dengan warganya. Jika undang2 manusia tidak dapat menyelamatkan manusia apa salahnya follow undang2 Tuhan yang telah tersedia buat kita.

Takziah buat seluruh ahli keluarga arwahyarhamah. Al-fatihah untuk arwaryarhamah Noazita binti Abu Talib. 

Jazakallah.
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.