Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Tuesday 27 August 2019

Dialog Aku & Bishop | Misteri Benedictine Order

Sumber foto : Google
Foto sekadar hiasan.
Aku tak tahu dialog ini terjadi di mana dan di masa mana. Aku juga tidak pasti siapakah pelaku di dalam kisah 'Dialog Aku dan Bishop' ini. Apa yang pasti, jika dikaji dan diperhalusi kisah ini pasti kita akan temui 'sesuatu', relate atas apa yang berlaku baik sebelum, semasa dan usai PRU14 serta keadaan negara kita tercinta - Malaysia pada waktu ini.

Kisah ini telah diperawikan lebih kurang 10-11 tahun yang lalu namun ia semakin relevan pada masa sekarang dan mungkin juga dimasa² yang akan datang.

Adakah ini suratan atau kebetulan? 

Terpulang la pada korang semua untuk menilainya dengan mata hati yang tidak tuli dan akan yang tidak mati.

Apa yang dipaparkan disini bukanlah bertujuan untuk memaksa korang untuk mempercayai sepenuhnya terhadap apa yang ditulis dan tertulis, tetapi ia lebih kepada mengajak korang berfikir dengan mendalam. 

Pernahkah korang mendengar tentang The Last Pope, Pope Roman Peter II, Cantus, Benedictine Order? Di sini aku ingin berkongsi cerita daripada seorang penulis blog rakan seperjuangan.

Diharap dengan perkongsian ini sedikit sebanyak dapat membuka mata kita semua mengenai apa sebenarnya sedang terjadi pada masa ini untuk negara kita khususnya dan dunia amnya.

Bacaan ini mungkin berat bagi sesetengah orang. Aku doakan agar Allah SWT permudahkan pemahaman korang dan terbuka segala hijab yang menghalang.

"BACA BUDAYA PEMBEBASAN" - Amir Aiman Akashah


PENJELAJAHAN MINDA BERMULA.

Petikan cerita di bawah telah berlangsung di antara sahabat saya dengan jirannya.

Perbualan ini berlaku dalam 2 sesi yang telah dihimpunkan menjadi 1 cerita yang panjang, Kerana kurniaan dari tuhan dengan anugerah ingatan yang kuat lah, maka kisah ini diceritakan semula dengan tersusun. Kalau perlu bagi korang untuk mengedarnya ke khalayak ramai, Maka cetaklah artikel ini dan bincangkan dengan mana-mana pemimpin yang bersedia berkongsi pendapat, itu pun kalau mereka mahu meluangkan masanya ataupun akhirnya anda akan menerima ejekan atau sindiran yang memalukan.


Namun hakikat cerita yang bakal anda baca ini,benar-benar bakal menyebabkan anda tersentak dari lena yang panjang,samada anda sendiri seorang yang beragama Islam, atau tidak beragama, atau anda sendiri tidak beragama, kepada anda yang beragama Christian, perhatikan apa yang telah pemimpin anda lakukan.

Sahabat saya ini seorang yang beragama Islam dan berbangsa Melayu dari Malaysia. Dan jirannya itu seorang Paderi tahap tertinggi tinggal di New York, yang amat rapat hubungannya dengan Paus & mempunyai talian yang rapat pula dengan ( Vatican ~ Iluminati ~ Freemason ~ Knight of Templar ). Sahabat saya ini amat fasih berbahasa Inggeris seperti mana orang Nusantara fasih berbahasa Melayu, Oleh itu tidak menjadi masalah untuk memahami seni bahasa Paderi ini dalam bahasa Inggeris, Lalu disusun terjemahan ini kepada Bahasa Melayu.



-----SILA TERUSKAN PEMBACAAN-----

Iblis merupakan musuh kepada Umat manusia semenjak beliau yang di laknat oleh ALLAh s.w.t akibat dari kesombongan beliau yang tidak mahu tunduk kepada Nabi Adam a.s. Bermula daripada sangka buruk Iblis terhadap penciptaan Nabi Adam sehinggalah akhirnya beliau yang menaruh dendam terhadap Umat Nabi Adam dan berjanji untuk menyesatkan Umat manusia ini sehinggalah ke hari kiamat. Inilah musuh-musuh ALLAH yang tak pernah putus asa untuk menyesatkan Umat manusia terutama Umat Islam dan di antaranya adalah Iblis, Syaitan dan jin, Dajjal dan kuncu-kuncunya yakni Yahudi dan Nasrani.

‘Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagimu, maka jadikanlah ia musuh(mu), karena sesungguhnya syaitan-syaitan itu hanya mengajak golongannya supaya mereka menjadi penghuni neraka yang menyala-nyala’.- Surah Al-Fathir ayat 6

 Di dalam surah lain pula Allah s.w.t.berfirman yang bermaksud:
“Iblis menjawab: “Kerena Engkau telah menghukum aku tersesat, saya benar-benar akan menghalang mereka daripada mengikut jalan Engkau yang lurus.”
Kemudian saya akan mendatangi mereka dari arah hadapan dan dari belakang, dari kanan dan dari kiri mereka. Dan Engkau tidak akan dapati kebanyakan mereka bersyukur.”- Al-Araf ayat 16-17

‘Hai anak Adam! Janganlah sekali-kali kamu dapat ditipu oleh syaitan sebagaimana ia telah mengeluarkan kedua ibu-bapa (Adam dan Hawa) kamu dari syurga, ia menanggalkan keduanya pakaiannya untuk memperlihatkan kedua auratnya. Sesungguhnya ia dan pengikut-pengikutnya melihat kamu dari suatu tempat yang kamu tidak bisa melihat mereka. Sesungguhnya Kami telah menjadikan syaitan-syaitan itu pemimpin-pemimpin bagi orang-orang yang tidak beriman.’ (Surah Al Araf, Ayat 27)


Pernahkah anda mendengar tentang The Last Pope, Pope Roman Peter II, Cantus, Benidictine Order? Di sini saya ingin berkongsi cerita daripada seorang pembaca blog rakan seperjuangan. Diharap dengan perkongsian ini sedikit sebanyak dapat membuka mata kita tentang apa yang sebenarnya sedang terjadi pada masa sekarang.


-----BENEDICTINE ORDER-----
(BAHAGIAN 1)

Dua minggu lepas semasa saya di New York, terjadi sebuah peristiwa yang telah membuka minda saya dan ianya telah pun berlaku pada diri saya, ceritanya begini…
Semasa saya dan pakcik saya bersiar-siar di kota selepas singgah di sebuah kedai, pakcik telah tercicir barang yang dibeli, saya hanya menunggu di dalam kereta. Nak dijadikan cerita saya pula terasa ingin ke tandas. Sayangnya di kawasan itu tidak terdapat sebuah tandas sekali pun… namun terdapat sebuah tandas yang terletak di dalam gereja.

Di dalam gereja saya terlihat mereka mengadakan satu upacara, terdapat orang yang memakai jubah dan topi segitiga, tengok air muka seperti yahudi laknat, hmmm… abaikan sahaja la. Bila sampai di rumah pakcik saya, orang yang memakai jubah itu rupa-rupanya jiran. Rumahnya terletak selang dua rumah.

Dua minggu saya mengintip pergerakan dan cuba mewujudkan hubungan komunikasi dengan pakcik ini… tiada apa-apa pun yang menarik. Kelihatan hidup pakcik ini sama seperti orang biasa. Saya memulakan perbualan dengan mengajukan sebuah topik, ikuti perbualan kami.

Aku: saya ada nampak pakcik di gereja hari itu, tidak kelihatan seperti bersembahyang, majlis itu kelihatan seperti majlis konvo pula. Majlis apa, pakcik?

Jiran: Oh!! hari tu, memang majlis konvo pun, ia adalah majlis untuk paderi baru. Yang berjubah putih itu adalah JESUIT PRIEST.

Aku: Kelihatan seperti menarik? Good looking. Kelihatan terpelajar.

(Jiran aku tersenyum hingga ke pipi, bagai nak ketawa tapi tak ketawa pun)

Jiran: Hurmm… orang islam, 1000 ORANG ULAMA baru bersamaan dengan seorang JESUIT PRIEST.

Aku: Kenapa pula pakcik menyatakan hal yang demikian?

Jiran: Orang yang terpelajar, hebat, yang nama mereka di depan terdapat professor, doktor dan sebagainya, memiliki kata-kata yang hebat penuh dengan ilmu, fakta dan teori yang dasyat. Hakikatnya perkara itu sebenarnya ADALAH PERBUALAN HARIAN KAMI 700 TAHUN DAHULU. kemudian kami memikirkan bagaimana mahu menghasilkn orang-orang seperti professor, doktor dan sebagainya.KEBIJAKSANAAN MEREKA TIDAK AKAN LARI DARI TUJUAN KAMI, KAMI MENGHASILKAN PELBAGAI JENIS ILMU DAN IA DIKEMBANGKAN, SELUAS MANA PUN DIKEMBANGKAN, IA SEBENARNYA BERADA DI BAWAH RANCANGAN DAN TUJUAN KAMI, CUMA MEREKA MELIHAT IANYA BERUBAH-RUBAH MENGIKUT PEREDARAN ZAMAN.

Saya akan menyambung perbualan ini sebentar lagi. Tujuan saya menghentikan adalah untuk bertanya kepada kalian semua, jika ada dikalangan anda arif mengenai kata-kata yang di lemparkan oleh jiran saya itu tadi, sila kongsikan ia.

(jiran saya itu sebenarya adalah seorang Bishop Roman Katolik yang mempunyai hubung kait dengan organisasi gereja Vatican di Rome.)

Mungkin ada pembaca yang masih belum mengetahui apakah itu Jesuit. Jesuit adalah satu aliran keagamaan di dalam Gereja Roman Katolik ataupun disebut Gereja Rom. Aliran ini pada zahirnya menjalankan misi keagamaan atas nama Jesus dan Kristian tapi sebenarnya mempunyai agenda tertentu yang amat jahat lagi licik lebih lagi Jesuit adalah antara pembantu yang paling penting dan besar peranannya kepada Iblis Laknatullah dan rakan kongsinya Dajjal Laknatullah. Ini kerana Jesuit adalah antara elemen penting dalam membangunkan plan besar New World Order yang termasuk di dalamnya Freemasonry dan Zionis Antarabangsa.

Sambungan perbualan.

Aku: Tapi kan, bukankah universiti dan gereja adalah suatu institusi yang berasingan, dan berlainan organisasi? Lagi pun bagaimana pula paderi-paderi ini boleh menyampaikan ilmu. Belum pernah lagi terlihat seorang paderi bertukar menjadi lecturer di mana-mana universiti di seluruh pelusuk dunia. Di kampung saya sendiri Malaysia pun rasanya belum ada lagi. Yang saya tahu paderi di Malaysia kerja mereka bersembahyang sahaja.

Jiran: Adakah kamu sedar ketika pra-kemerdekaan wilayah-wilayah jajahan eropah seperti di negara kamu. Pemimpin-pemimpin kamu yang memperjuangkan kemerdekaan itu telah BELAJAR DENGAN ORANG-ORANG YANG TELAH KAMI AJARKAN. Cuba kamu perhatikan cendekiawan, ahli falsafah, ilmuan yang NAMA MEREKA TERPAHAT DI DINDING-DINDING SEKOLAH apa yang telah guru-guru kamu perkatakan ketika waktu tu?

Aku: Apa yer? Yang saya ingat mereka adalah golongan-golongan terpelajar yang bijak, mereka adalah pengasas-pengasas ilmu dan diaorang menjadi seperti itu adalah kerana sikap mereka sehingga mewujudkan perasaan ingin tahu yang sangat mendalam dalam jiwa.

Jiran: SAYA PASTI APA YANG AWAK PERKATAKAN SEBENTAR TADI TERCETAK DI DALAM BUKU-BUKU TEKS SEKOLAH.

Aku: Betul… mana pak cik tau ni?

(Jiranku hanya tersenyum)


Jiran: Pejuang kemerdekaanlah yang membawa nama-nama mereka supaya diperkenalkan kepada kamu semua semenjak dari kanak-kanak lagi, ini bertujuan supaya kamu semua mengagumi ANAK MURID KAMI.


Aku: Kenapa gereja meninggikan supaya mereka hormat kepada cendekiawan-cendekiawan barat? Bagaimana pula… pakcik kan ahli gereja yang lain, kenapa tidak diletakkan sahaja nama pakcik? Pakcik juga yang glamour nanti.

Jiran: Tujuan kami melakukan demikan adalah untuk mengaburi mata mereka dan kami tidak mahu mereka tahu ilmu-ilmu yang diajar di sekolah hingga ke universiti itu adalah ilmu kami. KAMI REKA KEADAAN YANG MENAMPAKKAN ILMU ITU MUNCUL SECARA SPONTAN. KAMI MAHU MEREKA RASA ILMU ITU SEOLAH-OLAH BUKAN DATANG DARI KEBIJAKSANAAN AGAMA.
Aku: Betul juga, masa saya di bangku sekolah dahulu pun saya rasa seperti semua orang mampu berjaya, jika wujudnya sifat ingin tahu. Semua ini telah diajarkan oleh cikgu-cikgu di sekolah.
klik foto untuk tumbesaran
Jiran: Sifat ingin tahu itu sebenarnye tidak wujud dalam diri cendekiawan barat. KAMI YANG MERANCANG SUPAYA ANDA BERFIKIR SEPERTI ITU. Adakah manusia di dunia ini, yang mempunyai pelbagai bilangan suku kaum dan agama mahu belajar di sekolah-sekolah serta universiti jika mereka tahu ia adalah perancangan yang diatur oleh gereja?.
Aku: Bunyinya kelihatan seperti gereja mempunyai kaitan dengan zaman penjajahan eropah ke atas seluruh dunia seperti dilakukan British, Belanda, Sepanyol, Perancis dan sebagainya, betul ke?
Jiran: BETUL…
(Maaf, aku terpaksa merahsiakan nama bishop ini, atas permintaan dia kerana kami dah membuat satu perjanjian. Jika dia sudi mendedahkan kesemua konspirasi yang selama ini aku tidak tahu, aku tidak akan mendedahkan kepada sesiapa pun identiti dia, apa pun ia demi keselamatan aku juga.)
Boleh anda semua menterjemahkan kata-kata jiran saya sebentar tadi.
Sebenarnya apa yang dicakapkan oleh Bishop itu adalah Protocol Of Zion No. 4 dan Protocol Of Zion No. 9
Protocol Of Zion No. 4
It is for this reason that we must undermine faith, eradicate from the minds of the Gentiles the very principles of God and Soul, and replace these conceptions by mathematical calculations and material desires.
Protocol Of Zion No. 9
We have fooled, bemused and corrupted the youth of the ‘Gentiles’ by rearing them in principles and theories which are known to us to be false although it is that it is that they have been inculcated.
Contoh yang paling mudah di sini. Mereka telah memperkenalkan Teori Darwin yang bertentangan dengan agama. InsyaAllah saya akan perincikan lagi tentang Protocol Of Zion di masa akan datang.
Sambungan perbualan.
Aku: Pakcik, dari tadi saya dengar pakcik perkatakan “kami yang rancang itu, kami yang rancang ini” buktikan kepada saya mengenai fakta yang pakcik perkatakan sebentar tadi bahawa semua universiti atau institusi pengajian tinggi adalah milik gereja, jika sekadar berkata-kata semua orang mampu melakukannya.
(Pertanyaan aku sedikit pun tidak mencabar kredibiliti dan perasaan jiranku. Malah raut wajahnya tidak menampakan rasa digugat dan tergugat, tetapi sebaliknya memandang tepat pada wajahku ini dengan seraut perasaan kasihan. Aku pula yang tercabar dengan provokasi ini.)
Jiran: Ada pada satu hari di sebuah dewan di mana terdapat ramai orang yang hadir, dari pemimpin teratas, orang-orang kenamaan hinggalah ibu bapa dan kawan-kawan. Kehadiran mereka semua adalah demi mengucapkan Tahniah, berkongsi kegembiraan, kesyukuran kerana mendapat segulung ijazah. Mereka bergambar kenang-kenangan, sambil memegang ijazah dan bunga di dada, melontar topi di awan dengan teriakan puas.
klik foto untuk tumbesaran

(Jauh di benak hatiku mengakui bahawa kita sedang diperbodoh-bodohkan oleh mereka. Kelihatan design jubah itu memang serupa dengan jubah mereka, hanya terdapat sedikit gubahan pada jubah yang kita kenakan bagi menyesuaikan dengan keadaan dan majlis itu.)

Aku: Jika begitu semasa saya grad nanti, saya tidak akan mengenakan jubah itu.
(walaupun begitu ia masih tidak akan dapat mengubah apa-apa pun, ia tetap sama kerana kita juga mempelajari ilmu mereka.)
Jiran: Jika mampu, silakan. INI KERANA SETIAP SEORANG YANG MENENTANG PEMAKAIAN JUBAH INI NISBAH AKAN ADA 1000 LAGI YANG AKN MEMAKAI JUBAH NI, MEREKA YANG MENGIDAMKAN MAJLIS INILAH YANG AKAN MEMPERTAHAHANKAN PEMAKAIAN JUBAH ITU SENDIRI. Kami tidak perlu risau dan membuat apa-apa pun.
(Aku cuba menyangkal)
Aku: Gereja juga yang akan rugi kerana akan lahir lebih banyak orang islam yang pandai dan boleh bersaing dengan kamu.
Jiran: SUDAH LAMA KAMI MENANTI ORANG ISLAM BERKATA SEPERTI ITU. BUKAN MUDAH, BERATUS-RATUS TAHUN KAMI MENGUSAHAKAN DAN KINI HASILNYA SEMAKIN RAMAI ORANG ISLAM MEMAKAI JUBAH KAMI DAN SEMAKIN BANYAKLAH TERLUCUTNYA JUBAH MUHAMMAD S.A.W.
Aku: Saya rasa pakcik silap ini kerana semakin banyak institusi pengajian islam diwujudkan di dunia ini, Terdapat berpuluh-puluh universiti islam di kampung saya.
Jiran: Sayangnya awak tertinggal suatu ayat. DAN ISLAM YANG UMATNYA SEMAKIN HANCUR. Saya juga terlupa ingin bertanya kepada awak mengenai suatu perkara?
Aku: Apa dia?
Jiran: SEKIRANYA ILMU YANG KAMI LEPASKAN DARI DIRI KAMI ITU SUATU KEBAIKAN, MENGAPA TIDAK KAMI AJARKAN KEPADA KAUM KAMI SAHAJA DAN MEMBIARKAN KAMU MENTADBIR WILAYAH SENDIRI MENGIKUT KESUKAAN KAMU SELEPAS DIBERIKAN KEMERDEKAAN?
(Beristighfar panjang bila soalan yang membunuh ini diajukan, terkedu buat seketika, aku terdiam seribu bahasa)
Jiran: Soalan itu tidak perlu dijawab kerana LIDAH KAMU DAN HURUF-HURUFNYA TIDAK LAYAK SEBAGAI JAWAPANNYA.
(Jiranku hanya tersenyum sambil mengurut-ngurut bahuku, agar aku bertenang.)
Bishop ini hidupnya sangat sederhana, kelihatan seperti orang kampung dan tidak ternama akan tetapi dia sebenarnya memegang banyak rahsia. Amat berbeza pula dengan golongan freemason dan illuminati yang hidup berkuasa serta mewah. Adakah penampilan berkuasa dan mewah ini bertujuan mengaburi mata kita semua, agar kita semua tidak akan menyangka bahawa paderi-paderi jesuit ini sebenarnya perancang?
Manakala Bishop pula sebagai penasihat dan ketua? Sebuah persoalan yang aku pendamkan demi keselamatan diri. Ada sesiapa yang mampu memperjelaskan kebanyakan kata-kata jiranku ini yang sering berkias-kias?
Pernahkah kita terfikir tentang semua ini? Atau kita hanya mengikut sahaja yang dilakukan oleh orang lain tanpa sedikitpun menyedarinya. Rasullulah S.A.W. pernah bersabda:
“Man tasyabbaha bi qaumin fahua minhum”.
Bermaksud: Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka seseorang itu terdiri dari kalangan mereka iaitu kaum berkenaan).
-----BENEDICTINE ORDER-----
(BAHAGIAN 2)
Sambungan perbualan…
Jiran: Saya sangat gembira dengan cara orang islam memahami isi kandungan AL-QURAN. Mereka membaca dengan suara yang merdu, kemudian MENDAPAT PENGHARGAAN. Manakala kami tidak pernah pula memberikan pingat kepada PEMBACA INJIL.
Aku: Pakcik, betul ke paderi-paderi Jesuit dan bishop pernah membaca AL-QURAN dan mereka menghafaznya? Saya ada pernah mendengar bahawa gereja ada mengkaji isi kandungan Al-Quran. Akan tetapi adakah ia sama seperti orang islam kini mengkaji Al-Quran? Mana mungkin sama, mesti berbeza.
(jiran hanya senyum dan menganggukkan kepala sahaja dan termenung jauh)
Jiran: Pertama kali kami BERKENALAN DENGAN AL-QURAN ADALAH SELEPAS MUHAMAD s.a.w DIAMBIL OLEH TUHANNYA DAN KAMI MEMBACA DENGAN TELINGA, SELEPAS SALEHHUDIN AL-AYUBI MATI KAMI MEMBACA DENGAN MATA, LIDAH, HIDUNG, TANGAN, KAKI DAN KULIT.
KAMI BUKA HALAMAN PERTAMA, KAMI BACA KEMUDIAN KAMI SAMPAIKAN KEPADA DUNIA DAN HASILKANNYA..
KEMUDIAN KAMI BUKA HALAMAN KEDUA, KAMI BACA. KEMUDIAN KAMI BERKATA “OH, MACAM INI RUPANYA KEHIDUPAN MANUSIA DICIPTAKAN TUHAN. KITA PERLU LAKUKAN SESUATU “KAMI SAMPAIKAN KEPADA DUNIA DAN HASILKANNYA…
KEMUDIAN KAMI BUKA HALAMAN KETIGA, KAMI BACA. KEMUDIAN KAMI BERKATA “ ALAMAK, TUHAN BUAT BEGINI PULAK!! KITA TIDAK BOLEH MEMBIARKAN IA, KITA MESTI BUAT SESUATU” KAMI SAMPAIKAN KEPADA DUNIA DAN HASILKANNYA..
DAN BEGITULAH SEHINGGA HALAMAN TERAKHIR DAN SIAPAKAH KAMU ORANG ISLAM PADA HARI INI?
KAMU MELIHAT DUNIA YANG KAMI HASILKAN TADI KEMUDIAN KAMU DATANG KEPADA AL -QURAN, KEMUDIAN KAMU BERKATA “APAKAH AYAT YANG AKAN AKU GUNAKAN DAN TAMPAL BILA AKU BERHUJAH DI DEPAN ORANG NANTI? AYAT INI SESUAI KOT”
KAMU DATANG KEPADA DUNIA KEMUDIAN BERKATA “LIHAT DUNIA TELAH BERLAKU SEPERTI INI DAN SEPERTI ITU, CUBA RUJUK AYAT INI, AYAT ITU, HADIS INI DAN HADIS ITU…”
KEMUDIAN KAMU DENGAN BANGGA BERKATA “ INILAH JANJI TUHAN YANG AYAT AL-QURAN DIJAMIN TIDAK AKAN BERUBAH”
PADAHAL KAMI SENGAJA MEMBIARKAN TULISAN-TULISAN PADA KERTAS ITU KEKAL, KEMUDIAN KAMI BERPURA-PURA HENDAK MENGUBAH TULISAN DAN BERPURA-PURA GAGAL SUPAYA KAMU BERKATA “INILAH JANJI TUHAN YANG AYAT AL-QURAN DIJAMIN TIDAK AKAN BERUBAH”.
SUNGGUH BIJAKSANA ORANG ISLAM. JANJI TUHAN DISANGKANYA TULISAN-TULISAN. MEMBUATKAN RAJA MEREKA BERKUASA KE ATAS AGAMA DAN ADAT SAHAJA TELAH MENYEBABKAN RAKYATNYA BERHARAP PADA DAKWAT DAN PENA DAN HARI INI MEREKA BERLAGA, DAKWAT SIAPA LAGI PEKAT, PENA SIAPA LAGI BERKILAT. TERAMAT BESARLAH JASA ZAMAN PENJAJAHAN KEPADA TUANNYA. YANG TERAMAT MULIA PAUS.
Aku: Betul ke apa yang pakcik cakapkan? Kalau orang-orang pakcik tidak mengubah tulisan pun, orang-orang kami al-hafiz dan al-hafizah sememangya dah menghafaz sepenuhya AL-QURAN dan terjemahannya, bagaimana pula yang ini pun bukan janji TUHAN ke?
Jiran: HAFAZAN MEREKA HANYALAH TULISAN-TULISAN. Apabila kamu bertanya mengenai AL-QURAN kepada mereka, INGATAN MEREKA AKAN KEMBALI MENJADI TULISAN SEMULA.
(jiranku kelihatan hampir ketawa, tetapi dia tutup mulut dengan tangannya, dengusan hidungnya dan matanya berlinang hampir mengugurkan air mata. Ia merasakan kebodohan umat islam betul-betul menggelikan hatinya dan aku terasa sangat malu apabila dia menunjukan reaksi begini)
Jiran: Maafkan saya, tapi kalau kamu mahu lihat kebenarannya, pergilah uji mereka.
Aku: Sebentar tadi pak cik ada mengatakan membaca AL-QURAN selepas Salahudin al Ayubi mati (wafat) dan gaya pak cik bercakap “BERKENALAN DENGAN AL-QURAN selepas MUHAMMAD S.A.W DIAMBIL TUHANNYA” Kelihatannya seolah-olah orang pakcik sangat hampir dengan peristiwa itu. Maaf saya kurang jelas boleh pakcik tolong terangkan?
Jiran: TERAMATLAH SUKAR UNTUK MENGETAHUI RAHSIA AL-QURAN TANPA MUHAMAD s.a.w, KAMI SEMPAT BELAJAR DENGAN MEMERHATIKAN KAWAN-KAWANNYA SAHAJA, MEREKA BEGITU SIBUK MENAWAN DUNIA. HAMPIR SUKU BUMI DI BAWAH KAKI ISLAM.
WAKTU ITU KAMI MASIH DI PADANG PASIR, HAMPIR TIADA TANAH LAGI UNTUK KAMI BERDIRI, KERANA TERLALU SIBUK BERPERANG, MEREKA TELAH CUAI, KAMI MEMBAWA DIRI SEHELAI SEPINGGANG MENINGGALKAN TANAH YANG KAMI CINTAI.
LALU KAMI MENEMUI SUATU BUMI YANG TIDAK PERNAH KAMI BAYANGKAN SEBELUM INI, BUMI YANG SUBUR DENGAN TUMBUHAN, SUNGAI YANG MENGALIR DERAS DAN SANGAT SEJUK DAN ADA BENDA PUTIH TURUN DARI LANGIT (SALJI).
KAMI MENEMUI SEBUAH KAUM YANG SAMA KULIT DAN WAJAHNYA SEAKAN-AKAN KAMI DAN KAMI SEPERTI PERNAH MELIHAT MEREKA DULU, TETAPI KAMI TERLUPA DAN ALANGKAH TERKEJUTNYA KAMI KAUM ITU ADALAH KAUM YANG MENYEMBAH ISA!. YA, ISA YANG KAMI BUNUH DAHULU!
Aku: Jika begitu apa pula kaitannya dengan Salehuddin Al-Ayubi pula?
Jiran: KAMI TELAH MEMBINA KEHIDUPAN DAN BERKELUARGA DI SANA, DAN KAMI TELAH KEMBALI DUDUK DI GEREJA. TETAPI ADA DI ANTARA KAMI, TELAH MELAKUKAN KESILAPAN BESAR. KAMI TIDAK TAHU BAGAIMANA KESATRIA ISLAM MENDAPAT TAHU DE MOLAY SEBENARYA TIDAK MENYEMBAH ISA! JIKA BEGINI, SALEHUDIN AL AYUBI TIDAK AKAN BENARKAN SETITIS PUN AIR MANI KAMI TUMPAH KE ATAS BUMI MAKA HABISLAH TAMAT RIWAYAT KAMI SEMUA! KAMI BERSUSAHA MENYELAMATKAN DIRI BERMATI-MATIAN DARI ATAS SALEHUDDIN AL AYUBI.
Aku: Jika begitu bagaimana pula pakcik menyatakan AL-QURAN dibaca dengan mata, lidah, hidung, tangan, kaki dan kulit bagaimana pula dengan penyataan itu?
(jiran hanya menganggukkan kepala dan tersenyum puas. Seperti ada sesuatu kejayaan besar)
Jiran: YA, PENYEMBAH ISA TELAH KAMI TAWAN, SALEHUDDIN AL- AYUBI TELAH KAMI TEWASKAN MAKA SEKARANG INI KAMI PERLU BERTINDAK UNTUK MENGURUSKAN AL-QURAN PULA.
KAMI TELAH MELAKSANAKAN PENGUBAHAN AL-QURAN SATU PERSATU MENGIKUT GILIRAN IA DIBERI KEPADA MUHAMMAD s.a.w, DARI SATU AYAT KEPADA AYAT, DARI SATU SURAH KEPADA SURAH YANG SETERUSNYA SEHINGGALAH WAHYU TERAKHIR YANG TURUN KEPADA MUHAMMAD s.a.w.
HAMPIR 500 TAHUN KAMI BERUSAHA UNTUK MENGOLAH AL-QURAN SEHINGGA KEPADA WAHYU KEDUA TERAKHIR. IA TELAH DILAKSANAKAN DENGAN BAIK DAN YANG PALING SUKAR IALAH SEMASA MENGOLAH WAHYU TERAKHIR KAMI TERPAKSA MENGERAH KUDRAT KAMI SEADANYA.
Apa yang saya faham di sini mengenai perbualan mereka ialah, mereka mengubah Al-Quran bukan pada isinya kerana janji Allah s.w.t bahawa Dia akan memelihara Al-Quran hingga hari qiamat seperti dalam firmanNya:
"Sesungguhnya Kamilah yang menurunkan Al-Quran, dan Kamilah yang memelihara dan menjaganya".
|Qs. Al-Hijr: 9|
Katakanlah (wahai Muhammad): “Sesungguhnya jika sekalian manusia dan jin berhimpun dengan tujuan hendak membuat dan mendatangkan sebanding dengan Al-Quran ini, mereka tidak akan dapat membuat dan mendatangkan yang sebanding dengannya, walaupun mereka bantu-membantu sesama sendiri”.
|Qs. Al-Israa`: 88|

Akan tetapi mereka mengubah Al-Quran dengan cara mengeksploitasinya ayat-ayatnya.
Contoh yang boleh kita lihat jelas mengenai batasan pergaulan. Hari ini kita lihat sendiri betapa bebasnya muda-mudi kita bergaul tanpa batasan, walhal dalam Al Quran memberi banyak panduan mengenai batasan pergaulan, mereka telah berjaya mendominasi ayat Al-Quran sedikit demi sedikit dan mereka menanti saat kejatuhan umat islam.
"Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka; sesungguhnya Allah Amat Mendalam PengetahuanNya tentang apa yang mereka kerjakan".
|Qs. An-Nur:31|

Aku: Bagimana boleh ada yang pertama, yang kedua terakhir, kemudian yang terakhir. Mengapa orang-orang pakcik tidak melakukan sekali gus?
Jiran: KEJAYAAN DALAM MENGOLAH SEMUA WAHYU BERGANTUNG KEPADA KEBERHASILAN WAHYU TERAKHIR. JIKA WAHYU TERAKHIR GAGAL MAKA LAHIRLAH SEORANG LAGI MUHAMMAD SAW
Aku: Apakah wahyu terakhir itu? Sampai orang-orang pakcik rasa ia seolah-olah menentukan, hidup atau mati gereja?
(saya tidak berasa bahawa jiran saya akan sanggup mengucapkan ayat-ayat suci AL-QURAN dengan lidah sendiri, ia bertentangan dengan status dirinya. Akan tetapi jangkaan saya meleset, saya amat terkejut)
Jiran: “Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah dan tinggalkan sisa riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman. Dan peliharalah dirimu dari (azab yang terjadi pada) hari yang pada waktu itu kamu semua dikembalikan kepada Allah. Kemudian masing-masing diri diberi balasan yang sempurna terhadap apa yang telah dikerjakannya, sedang mereka sedikitpun tidak dianiaya (dirugikan)".|Al-Baqarah: 278-281|


MELAKSANAKAN WAHYU TERAKHIR AKAN MENYEBABKAN GEREJA KELIHATAN SANGAT BERKUASA, INI MENYEBABKAN IA AMAT BERBAHAYA JIKA ADA ORANG MENYEDARINYA. OLEH ITU KAMI TELAH MELAHIRKAN SEBUAH KAUM YANG AKAN TUNDUK DI BAWAH GENGGAMAN KAMI. MESYUARAT ITU DIHADIRI BERIBU- RIBU ORANG ANAK MURID KAMI.
KETIKA ITU PAUS TELAH MEMUTUSKAN UNTUK MENYERAHKAN AMANAH YANG TERAMAT BESAR INI AGAR KAMI BOLEH TIDUR SEHINGGALAH MUHAMMAD s.a.w KEMBALI SEMULA.
DI ANTARA ANAK MURID KAMI YANG TELAH MENYAHUT “SERAHKAN SAJA HAL ITU KEPADA SAYA, DAN SAYA TIDAK PEDULI BAGAIMANA IA AKAN DILAKSANAKAN” KAMI TELAH TURUNKAN KESEMUA ILMU AL-QURAN KEPADA MEREKA.
Aku: Siapakah orang yang berani menyahut amanah itu? Mesti mereka adalah bukan calang-calang orang.
Jiran: Ya, dia telah dididik dengan sempurna, dia bernama MAYOR ROTHSCHILD. KAMI MENYERAHKAN |SURAH AL-BAQARAH : (278-281) |KEPADANYA UNTUK DILAKSANAKAN.
Aku: Apakah kelebihan dia? Mengapa lebihnya dia dari anak – anak murid yang lain.
Jiran: BERSAMANYA KAMI MENGARAHKAN JESUIT MEMBERI PEDOMAN. KAMI GELARKAN DIA “THE GUARDIAN OF THE VATICAN TREASURY”. SUDAH HAMPIR 300 TAHUN IA BERLAKU, SEDIKIT TAHUN LAGI UNTUK MERASA KEBERHASILANNYA.
Aku: Saya ingin mengajukan sebuah soalan, tetapi soalan ini akan memperlihatkan pakcik seperti orang bodoh, tak mengapa?
Jiran: Tak mengapa, sila ajukan soalannya kerana dari awal kita berbual, orang islam telah kelihatan bodoh.
Aku; KENAPA PAKCIK BEGITU MUDAH MENCERITAKAN KEPADA SAYA, KALAU PAUS TAHU MACAM MANA, KALAU SAYA MENYEBARKAN MENGENAI PERKARA INI DI SELURUH DUNIA PAKCIK JUGA YANG AKAN MENDAPAT SUSAH NANTI.
Jiran: SAYA TIDAK PERLU UNTUK MENIPU AWAK. WALAUPUN AWAK MENYEBARKAN KEPADA SELURUH DUNIA SEKALI PUN. UMAT ISLAM TIDAK AKAN MAMPU UNTUK MELAKUKAN APA-APA PUN. MELAINKAN JIKA AWAK ADALAH KAWAN-KAWAN MUHAMMAD SAW, NESCAYA SEKARANG JUGA KAMI AKAN BUNUH.
Sedikit sebanyak perbualan tadi telah membuka minda, Rothschild sebuah nama besar yang disebut-sebutkan oleh jiranku ini bukan calang-calang orang. Mari kita lihat siapakan Rothchid dan apa perkaitan dengan misi yang dipikul olehnya dalam mengeksplotasi Surah Al-Baqarah Ayat |278-281|ini.
Jika dilihat dari perbualan di atas, mereka telah memilih Rothchild untuk melaksanakan misi mengeksploitasi Surah Al-Baqarah 278-281. Bagaimanakah ia dilaksanakan?
Nilai foto ini. Apa korang rasa?
Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kamu kepada Allah dan tinggalkanlah (jangan menuntut lagi) saki baki riba (yang masih ada pada orang yang berhutang) itu, jika benar kamu orang- orang yang beriman. Oleh itu, kalau kamu tidak juga melakukan (perintah mengenai larangan riba itu), maka ketahuilah kamu: akan adanya peperangan dari Allah dan RasulNya, (akibatnya kamu tidak menemui selamat). Dan jika kamu bertaubat, maka hak kamu (yang sebenarnya) ialah pokok asal harta kamu. (Dengan yang demikian) kamu tidak berlaku zalim kepada sesiapa, dan kamu juga tidak dizalimi oleh sesiapa.
Dan jika orang yang berhutang itu sedang mengalami kesempitan hidup, maka berilah tempoh sehingga ia lapang hidupnya dan (sebaliknya) bahawa kamu sedekahkan hutang itu (kepadanya) adalah lebih baik untuk kamu, kalau kamu mengetahui (pahalanya yang besar yang kamu akan dapati kelak).
"Dan peliharalah diri kamu dari huru-hara hari (kiamat) yang padanya kamu akan dikembalikan kepada Allah. Kemudian akan disempurnakan balasan tiap-tiap seorang menurut apa yang telah diusahakannya, sedang mereka tidak dikurangkan balasannya sedikit pun".

|Al-Baqarah 278-281|



Jika kita lihat peranan Mayor Rotchild selama ini, ia amat bertepatan dengan ayat di atas yang menerangkan supaya meninggalkan riba. Jika kita ketahui sebenarnya ekonomi dunia dikawal oleh DUA KELUARGA YAHUDI IAITU ROTHSCHILD DAN ROCKEFELLER. Mereka telah menubuhkan The Federal Reserve untuk mengawal ekonomi Amerika Syarikat dan seterusnya ekonomi dunia. KITA TIDAK AKAN TERLEPAS DARIPADA RIBA INI! Inilah rancangan dan misi jahat mereka tanpa kita sedari yang dieksploitasi dari Surah Al-Baqarah ayat 278 sehingga 281. Inilah konsep Lending Money On Interest!
-----BENEDICTINE ORDER-----
(BAHAGIAN 3)

Antara barangan mereka yang telah telah digunakan oleh umat islam hari ini (rujuk grafik yang disertakan).
1. Kita diajar di dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan mereka) bahawa jika ingin mendapatkan vitamin B serta ingin menambah darah di dalam badan kita, kita perlulah makan hati haiwan dan hati ayam. Akan tetapi sebenarnya Nabi Muhammad S.A.W tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Sebenarnya dengan memakan hati ayam ia akan melembabkan otak kita kerana hati merupakan organ di mana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. Maka kepekatan toksin adalah tinggi di dalam hati haiwan.
2. Kita diajar di dalam sains bahawa kopi tidak elok untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi Muhammad S.A.W, selain susu dan madu. Cuba kita lihat kaum Yahudi, mereka adalah peminum kopi contoh yang sangat jelas adalah Starbuck. Profesor di kebanyakan universiti UK yang berbangsa Yahudi akan memiliki sekurang-kurangnya segelas kopi di tangan mereka.
3. Kita turut diajar bahawa dengan daging kambing memiliki tahap kolestrol yang tinggi, namun kambing juga adalah makanan Nabi Muhammad S.A.W . Propaganda mereka seolah-olah ingin merendahkan dan menidakkan cara pemakanan Nabi Muhammad S.A.W. Sebenarnya daging kambing adalah daging yang paling kurang kandungan kolesterol.
4. Mereka mengwar-warkan bahawa McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu Trans.
5. Mereka juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang tidak berkhasiat, contohnya coke dan maggi. Jika kita mengetahui. Coke sangat beracun, ia juga tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi). Hari ini apa yang kita lihat Orang Melayu serta umat islam kita amat ketagih akan minuman ini.
6. Untuk pengetahuan, mereka juga telah mengwar-warkan kebaikan pada minuman soya (USA merupakan pengeluar soya terbesar di dunia), namun hakikatnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki serta perempuan. Selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang kerana di dalam soya ada hormon estrogen yang sama dengan estrogen pada wanita. Dia dalam soya juga terdapat phytic acid yang menyebabkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.
Secara kesimpulannya mereka telah pun menyusun strategi dari pelbagai sudut untuk diprogramkan dalam melemahkan umat islam. Hanya kita sedar atau pun tidak.
Firman Allah s.w.t:

Wahai sekalian manusia! Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik dan janganlah kamu ikut jejak langkah Syaitan kerana sesungguhnya Syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu.

|Q.s Al-Baqarah:168|

Dan makanlah dari rezeki yang telah diberikan Allah kepada kamu, iaitu yang halal lagi baik dan bertakwalah kepada Allah yang kepadaNya sahaja kamu beriman.
|Q.s Al-Maidah:88|

Oleh itu, makanlah (wahai orang-orang yang beriman) dari apa yang telah dikurniakan Allah kepada kamu dari benda-benda yang halal lagi baik dan bersyukurlah akan nikmat Allah, jika benar kamu hanya menyembahNya semata-mata.
|Q.s An-Nahl: 114|



Sambungan perbualan…


Aku: Apa yang saya perhatikan dari awal perbincangan kita, pakcik hanya menceritakan tentang kehebatan-kehebatan orang pakcik sahaja seolah-olah tiada pun perkara yang merisaukan pakcik. Cuba kita lihat hari ini berapa ramai orang kristian yang memeluk agama islam. Adakah pakcik tidak risau akan fenomena tersebut? Apa tindakan pihak gereja?
Jiran: RISAU? ALANGKAN UMAT ISLAM SENDIRI HILANG ISLAM YANG SEBENAR, INIKAN PULA YANG BARU MEMELUK ISLAM. YA, RAJA KAMI (PAUS) PAPA BENEDICT PERNAH MEMBERI TAHU SAYA BAHAWA KAMI TIDAK AKAN MENEMUKAN MUHAMMAD s.a.w SEBELUM DIA BERJAYA MENEMUKAN KAMI DI KHALAYAK RAMAI.
Aku: Tapi pakcik, orang islam percaya bahawa akan tiba suatu masa nanti, di mana seorang pemuda akan dilantik untuk meneruskan perjuangan dan misi Nabi Muhammad s.a.w. Dia adalah Imam Mahdi.
Jiran: BAGAIMANA JIKA SAYA KATAKAN BAHAWA DIA SENDIRI TIDAK TAHU SIAPAKAH DIRINYA, DIA HANYA MENGETAHUI KEBENARAN DAN MELAKSANAKANNYA HANYA KERANA PERASAAN TANGGUNGJAWAB, PERLANTIKANNYA SEBAGAI MUHAMMAD s.a.w ITU MENANDAKAN USAHANYA TELAH BERHASIL DAN BUKANNYA BARU BERMULA.
Aku: Mengapa pakcik menyatakan bahawa beliau berjuang sebelum dilantik?
Jiran: INILAH YANG AMAT MERISAUKAN KAMI, AL-QURAN DAN MUHAMMAD SAW YANG TERDAHULU TIDAK AKAN MENIPU. TETAPI ADA SEDIKIT HELAH YANG DISEMBUNYIKAN DARIPADA KAMI, MANA MUNGKIN DENGAN MUDAH UNTUK BERKATA DIA MUNCUL DAN DILANTIK. JIKA BEGINI MUDAH SAHAJA KAMI MENEMUKANNYA.
PAPA BENEDICT ADA MENYATAKAN BAHAWA MUHAMMAD SAW KALI INI BERBEZA DENGAN MUHAMMAD SAW TERDAHULU, ULAMA-ULAMA KAMU DIBIARKAN HIDUP KERANA MUHAMMAD SAW SEDIKIT PUN TIDAK MENYERUPAI MEREKA.
MUHAMMAD SAW AKAN KELIHATAN SEPERTI PENJENAYAH, ORANG YANG MELAKUKAN KESALAHAN TETAPI HAKIKATNYA DIALAH YANG MEMBAWA KEBENARAN. SEDANGKAN KAMI PULA SEPERTI ORANG BAIK YANG AKAN MEMPERJUANGKAN NASIB KAMU SEMUA.
YA, KERANA DIA TIDAK MAHU KEBENARAN TERTANGGUNG DI BAHUNYA, KAMU TIDAK AKAN MENEMUI SEBARANG HURUF-HURUF, ABJAD-ABJAD DAN AYAT-AYAT DI DALAM USAHANYA.
Aku: Jika begitu siapa pula yang akan menjadi pengikut Imam Mahdi, bagaimana mereka boleh mengetahuinya.
Jiran: KALAU KAMU MAHU TAHU. KAMU DATANG KEPADA SESIAPA SAHAJA DAN KEMUDIAN CERITAKAN KEBENARAN KEPADA MEREKA, SELEPAS KAMU MENDAPAT TEMPAT DI HATI MEREKA. MEREKA AKAN MENGATAKAN KAMU ADALAH ORANG-ORANG YANG BAIK-BAIK DAN PERKATAAN KAMU ADALAH PALING BENAR.
OLEH ITU KEBENARAN SUDAH TERTANGGUNG DI BAHU KAMU, MEREKA MELIHAT KAMU DAN NAMA.
KEMUDIAN KAMU BERSIKAP BURUK LALU KAMU PERHATIKAN SAJA RAGAM MEREKA. MEREKA AKAN MENGATAKAN KAMU ADALAH ORANG-ORANG YANG PALING JAHAT DAN KESEMUA KATA-KATA MU ADALAH DUSTA.
MEREKA ADALAH ORANG YANG PALING LEMAH KERANA MEMERLUKAN KEBAIKAN KAMU DEMI MEMBUAT KEPUTUSAN SAMA ADA CERITA YANG KAMU JAJA ITU BENAR ATAU DUSTA.
DAN ORANG YANG GAGAH ADALAH MEREKA YANG TIDAK MEMERLUKAN KEBAIKAN KAMU UNTUK MEMUTUSKAN BAHAWA CERITA KAMU ITU BENAR DAN TIDAK MEMERLUKAN KEJAHATAN KAMU UNTUK MEMUTUSKAN BAHAWA CERITA KAMU ITU DUSTA. MEREKA INI ADALAH ORANG-ORANG YANG AKAN MENYERTAI MUHAMMAD SAW. ”PERMATA YANG HILANG DARI TANGAN ORANG MUKMIN” AKAN KEMBALI SEMULA KEPADA TUANNYA KERANA MEREKA ORANG YANG SUDI MENERIMANYA TIDAK KIRA BAGAIMANA IA AKAN DATANG DAN MEREKA ADALAH ORANG YANG BENAR-BENAR YAKIN BAHAWA KEBENARAN ITU MILIK TUHAN DAN MUHAMMAD SAW HANYALAH SEBAGAI PENYAMPAI YANG DIWAHYUKAN.
(Jadi selepas jiran memberitahu akan perkara tersebut saya cuba menduga akalnya dengan mengajukan beberapa pertanyaan untuk mengetahui akan kebenarannya serta mengetahui golongan mana yang dimaksudkan)
Sehebat mana perancangan mereka, hebat lagi perancangan Allah SWT.
Jiran: INILAH YANG MERISAUKAN KAMI, AL-QURAN DAN MUHAMMAD SAW YANG TERDAHULU TIDAK AKAN MENIPU TETAPI ADA SEDIKIT HELAH YANG DISEMBUNYIKAN DARIPADA KAMI, MANA MUNGKIN DENGAN MUDAH UNTUK BERKATA BAHAWA “DIA” MUNCUL DAN DILANTIK JIKA BEGINI MUDAH SAHAJA KAMI MENEMUKANNYA.
…mereka menjalankan tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya (mereka), kerana Allah sebaik-baik yang menggagalkan tipu daya.
|Qs. Al Anfal: 30|


Aku: Melalui pengamatan saya, pakcik dan yang lain memiliki rupa paras dan wajah yang lebih kurang serupa sahaja. Malah wajah “paus” juga kelihatan seperti wajah pakcik, wajah pakcik sama seperti “paus”. Sekarang ni agak susah untuk saya bezakan antara wajah kaum yahudi dan orang-orang amerika dan eropah ia kelihatanya seperti serupa, mengapa ya wujudnya fenomena begitu?
Jiran: ORANG SEPERTI KAMU APABILA MELIHAT WAJAH MANUSIA, ITULAH YANG AKAN KAMU KATAKAN AKAN TETAPI BERLAINAN PULA PADA KAMI, KAMI MELIHAT WAJAH MANUSIA TEMBUS KE LUBUK HATI MEREKA, APA YANG MEREKA LALUI SEHARI-HARI DAN APA YANG TERDAPAT PADA JIWA MEREKA SEHINGGA MENYEBABKAN WAJAH MEREKA SEPERTI ITU DAN INI.
Aku: Maka apa kaitan kehidupan seharian dengan jiwa serta wajah. Jika awak menggunakan alat solek nescaya muka mereka turut akan berubah.
Jiran: (PAUS) PAPA BENEDICT PALING ARIF AKAN HAL INI. KAMI GELARKAN DIA SEBAGAI “MILLON SOUL MAN”. YA, TERDAPAT BERJUTA- JUTA JENIS JIWA MANUSIA DI DALAM DUNIA INI, PERBEZAAN JENIS JIWA-JIWA ITU TERAMATLAH KECIL UMPAMA TEBAL KERTAS YANG DIBAHAGI 1000. SESEORANG YANG NAMANYA PAUS, MAMPU MENGHITUNGNYA WALAUPUN DI DEPANNYA ADA JUTAAN MANUSIA. DIA MAMPU MENYEBUT MEREKA SATU PERSATU. INI ADALAH KEMAMPUAN MUHAMMAD SAW TERDAHULU DAN KAWAN-KAWANNYA AKAN TETAPI KINI IA MENJADI MILIK KAMI.
PERASAAN KAMU ITU TERHASIL DARI GERAK BALAS TERHADAP “BARANGAN BUATAN KAMI”. PENGGUNAAN DAN PERKARA ITU KAMU LAKUKAN SETIAP HARI, IA SEOLAH-OLAH SEPERTI AIR YANG MENITIS MEJADI LOPAK, BILA LOPAK ITU KELIHATAN IA TELAH MENJADI JIWA. HURUF-HURUF, ABJAD-ABJAD DAN AYAT-AYAT TIDAK LAYAK SEBAGAI BAHASA, MAKA WAJAH KAMU ADALAH SEBAIK BAHASA YANG MAMPU MENERANGKAN APA YANG TERKANDUNG DI DALAM HATI KAMU. CANTIK ATAU HODOH BUKAN PENENTU TAPI TERANG ATAU MALAP CAHAYA DI WAJAH KAMU ITU SEBENARNYA.
Aku: Jika tidak salah sebentar tadi pakcik menyatakan bahawa terdapat berjuta jiwa manusia. Terlalu banyak rasanya, bagaimana ia boleh menjadi begitu. Apa yang saya lihat manusia hanya memiliki 4 jenis jiwa. Jahat, sederhana, baik dan sangat baik. Hairannya gereja mampu melihat berjuta-juta jenis jiwa. Suatu keajaiban pula.
Jiran: SEBAB ITU KAMI MEWUJUDKAN PELBAGAI JENIS AKTIVITI KEHIDUPAN MANUSIA YANG TIADA PADA ZAMAN MUHAMMAD SAW DAHULU. SEHINGGA KE HARI INI TERDAPAT PELBAGAI PERANAN MANUSIA YANG PALSU. CUBA KAMU PERAMATI DARI KECIL KAMU KE SEKOLAH, KE UNIVERSTI KEMUDIAN BEKERJA. DI DALAMNYA TERDAPAT BERJUTA-JUTA PEKERJAAN, MAKA BERJUTA-JUTA AKITIVITI TELAH DILAKUKAN OLEH ITU TERHASILAH BERJUTA-JUTA JIWA.
MANUSIA SANGAT BODOH. MEREKA BEGITU MENYAYANGI PEKERJAAN, MALAH KAMI BUATKAN MEREKA TERSEPIT JIKA TIADA KERJAYA. OLEH ITU MEREKA AKAN MENYAYANGINYA. MALAH BEREBUT–BEREBUT PULA UNTUK MEMILIKINYA.
Aku: Untuk apa mereka mewujudkan berjuta-juta jiwa manusia. Apa kepentingannya kepada orang-orang pakcik . Patutlah pakcik kelihatan tidak bekerja, hanya bersembahyang sahaja.
Jiran: TERDAPAT PELBAGAI AGAMA DI DALAM DUNIA INI, WAJAH-WAJAH MANUSIA BERGANTUNG KEPADA AGAMA YANG MEREKA ANUTI. WAJAH ORANG-ORANG ISLAM LAIN, WAJAH ORANG KRISTIAN LAIN, WAJAH ORANG YAHUDI PUN BERBEZA DAN BEGITULAH PADA SEMUA AGAMA. PERBEZAAN WAJAH MANUSIA PADA MASA ITU SANGATLAH KETARA KERANA AKTIVITI SEHARIAN MEREKA BERLAINAN, AKTIVITI SEHARIAN MEREKA ADALAH HANYA KEPADA KEAGAMAAN, TIDAK WUJUD PERKARA LAIN.
OLEH SEBAB ITU KAMI BERUSAHA UNTUK MELUCUTKAN WAJAH-WAJAH AGAMA DALAM DIRI MEREKA. MAKA KAMI CIPTAKAN PELBAGAI AKTIVITI KEHIDUPAN YANG KAMU LIHAT PADA HARI INI. MAKA WAJAH MEREKA AKAN KELIHATAN SAMA DAN SERUPA SAHAJA MAKA JIWA MEREKA PASTI SAMA.
MISALNYA BEGINI. CUBA KAMU LIHAT WAJAH ORANG YANG BERUMUR 2O TAHUN PADA HARI INI, DAN KEMUDIAN LIHAT WAJAH ORANG YANG MEMPUNYAI UMUR YANG SAMA,TETAPI HIDUP PADA 30 TAHUN YANG LEPAS MAKA KAMU BANDINGKAN, ADAKAH SAMA?
(ini yang menyukarkan. Maka aku termenung sebentar, akal aku balik ke Malaysia)
Aku: Ada benarnya juga kata-kata pakcik, jika di Malaysia, perbezaan generasi memang jelas ketara. Saya dapat lihat muka orang-orang muda, melayu dah menyerupai cina dan begitulah sebaliknya. Kadang-kadang jika tengok gambar di ruangan-ruangan social seperti facebook, my space, Friendster. Agak sukar untuk menentukan identity bangsa mereka.
Jiran: MEREKA YANG BERJUTA-JUTA JIWA ITU KAMI GABUNGKAN AKTIVITI KEHIDUPAN MEREKA UNTUK MENGHASILKAN SEBUAH WAJAH MANUSIA BARU, JIWA MANUSIA BARU, JIWA TANPA AGAMA PADANYA, YANG TIDAK TERDAPAT PADA MANA-MANA ZAMAN SEBELUM INI.
DAN MEREKA ITU ADALAH JIWA KEPADA PEMILIK WAJAH YANG KAMU PANGGIL MEREKA SEBAGAI. ”CUTE”
KAMU LIHATLAH! GOLONGAN SEPERTI MEREKA SEMAKIN MEMBANJIRI SETIAP PELUSUK DUNIA. SEMAKIN MELIMPAH MEMENUHI BANGSA DAN AGAMA SENDIRI. MAKA TAMATLAH RIWAYAT AGAMA SEDUNIA.
Aku: Mereka yang berwajah “cute”? macam bangsa saya, melayu. Saya memang perasan perubahan dan persamaan muka mereka, kelihatan tidak seperti melayu, macam orang agama budha pun tidak. Kini ia merupakan suatu fenomena.
Jiran; LIHAT SAHAJA DI ALAM MAYA (internet). MEREKA BENAR-BENAR MENYUKAI WAJAH MEREKA MALAH BERASA BANGGA, PADAHAL MEREKA TIDAK MENYEDARI KEROSAKAN JIWA MEREKA. GOLONGAN INI ADALAH GOLONGAN-GOLONGAN YANG BERPOTENSI UNTUK DIMURTADKAN DAN MENYEMBAH KAMI DALAM SEDIKIT MASA LAGI.
Aku: Bagaimanakah orang-orang pakcik menghitung potensi mereka untuk diperlakukan sebegitu?
Jiran: KAMU DATANG KEPADA MEREKA, KEMUDIAN KAMU SURUH MEREKA MEMBENCI WAJAH MEREKA SENDIRI KEMUDIAN LIHATLAH, MEREKA AKAN MEMPERTAHANKAN WAJAH MEREKA DAN MEREKA PULA BERKATA BAHAWA KAMU INI ORANG GILA. INGATLAH BAHAWA TUHAN KEPADA MUHAMAD TELAH MEMBERIKAN KAMI RAMAI PENGIKUT DARI KAUM HAWA.
Aku: Jikalau begitu golongan ini telah dipersiapkan untuk dajjal ke?
Jiran: YA, MEREKA ADALAH GOLONGAN PALING LEMAH, JIWA- JIWA MEREKA BERGANTUNG SEPENUHNYA KEPADA “BARANG BUATAN KAMI” DAN MEREKA YANG LAIN JIKA TIDAK SEMPAT DIDATANGI OLEH DAJJAL MAKA MEREKA AKAN DIURUSKAN OLEH LUCIFER(syaitan).
LUCIFER AKAN DATANG KETIKA WAKTU AJAL MENJELMA. LUCIFER MEMBISIKKAN KE TELINGA MEREKA AKAN PERTOLONGAN DARI SAKITNYA MAUT DENGAN JANJI-JANJI YANG MENYESATKAN, JIKA MEREKA BERSETUJU TERHADAP JANJI-JANJI YANG DITABURKAN MAKA MEREKA AKAN DIHANTAR KE NERAKA BUAT SELAMA-LAMANYA.
FENOMENA INI TELAH PUN BERLAKU.
Aku: Ini semua mengarut, jika benar apakah buktinya?
(saya sedikit terkejut apabila jiran saya ketawa tapi dengan cara yang sopan )
Jiran: BARU- BARU INI PENJAGA MAKAM MUHAMMAD s.a.w, DIA MEMBACA AL-QURAN DI SISI MAKAM DAN TERTIDUR, KEMUDIAN DIA BERMIMPI BAHAWA MUHAMMAD SAW DATANG KEPADANYA DAN MENGATAKAN BAHAWA DIA TELAH MENGUNJUNGI UMATNYA DAN MENDAPATI BAHAWA DALAM 60,000 ORANG ISLAM YANG KEMBALI KEPADA TUHANNYA, TIADA SEORANG PUN YANG BENAR-BENAR BERIMAN KEPADA TUHAN.
DAN KAMU TAHUKAN BAHAWA LUCIFER TIDAK DIIZINKAN UNTUK MENYAMAR SEBAGAI MUHAMMAD SAW
(Hebat, sedikit kegentaran timbul di dalam jiwa, bagaimana mereka mampu melakukan survey hingga sebegini sekali kemudian mencipta suatu kelahiran bangsa yang kita lihat dan gelar sebagai golongan yang “cute”. Rasanya golongan seperti ini telah menjadi perhatian pihak gereja, mereka lebih mengetahui yang sebenar-benarnya dari kita, terdapat banyak maksud “cute”)
Apabila membaca petikan di atas saya terfikir, Bishop ini tahu juga bahawa Iblis/ Lucifer tidak diizinkan menyerupai Rasullulah SAW Saya ingatkan hanya umat Islam yang tahu tentang perkara ini.
Apabila membaca perenggan ini, saya teringat pengalaman seorang sahabat saya. Beliau terpaksa mengikut bosnya untuk masuk ke dalam gereja kerana ada kerja yang perlu diselesaikan. Sebaik sahaja beliau melangkah masuk ke dalam gereja, Paderi di dalam gereja terus menghalau beliau keluar kerana Paderi itu tahu dia ialah seorang Islam. Sedangkan mukanya mirip-mirip Cina dan beliau terus keluar. Bagaimana Paderi itu tahu sahabat saya itu adalah seorang Islam? Mungkin inilah yang dimaksudkan oleh Bishop itu. wajah manusia bergantung kepada agama yang mereka anuti.


-----BENEDICTINE ORDER-----
(BAHAGIAN 4)
Perbualan bersambung…


Jiran: PERANGAI ORANG-ORANG ISLAM SUNGGUH MELUCUKAN. APAKAH HATI MEREKA SEMUA SUDAH BUTA. ADAKAH KAMI PERLU MENCEDERAKAN SEBELAH MATA KAMI SENDIRI SUPAYA MEREKA BERKATA “ RUPA-RUPANYA INILAH ORANG YG DITUNGGU-TUNGGU”(AL MASIH DAJAL). PADAHAL KAMI SUDAH SINGGAH DI KUIL SULAIMAN, SEKEJAP LAGI KAMI AKAN KE TENGAH-TENGAH BUMI.
KEBODOHAN ORANG ISLAM SANGAT MENGKAGUMKAN, SEBELUM INI PAUS BENEDICT XVI PERNAH DATANG KE SINI, MENYAMBUT HARI JADINYA YANG KE-81. YA IA DISAMBUT DI ‘GROUND ZERO’ RAMAI ORANG DATANG KERANA MEREKA SAYANG KEPADA PAUS.
Aku: Jika saya tidak silap itu kan bekas tapak world trade centre (WTC) yang runtuh. Kenapa disambut di situ pula?
Jiran: SEBELUM ROMBONGAN VATICAN TERBANG KE SINI. PAUS ADA BERGURAU DENGAN SEORANG MONSIGNOR, DIA BERKATA “SAKSIKANLAH SELURUH DUNIA, ORANG-ORANG ISLAM AKAN MELIHAT SAYA BERBAHAGIA DI MANA TEMPAT ITU TELAH MEMBERI IZIN UNTUK PELURU DIHADIAHKAN KEPADA MEREKA”
“SANGAT MERBAHAYA TUAN DATANG KE SANA. MAHU SAYA HANTAR SEMUA ‘CANTUS’ UNTUK MELINDUNGI TUAN?”, KATA MONSIGNOR.
PAUS PUN BERKATA “BIARKAN ‘CANTUS’ TIDUR SEPUAS-PUASNYA. KEMUDIAN KITA AKAN KEJUTKAN ‘CANTUS’ BILA MUHAMMAD s.a.w DATANG NANTI”
PAUS PULA BERKATA KEPADA MONSIGNOR “TIDAK ADA APA YANG PERLU DIRISAUKAN SELAGI, SAYA TIDAK MENCEDERAKAN SEBELAH MATA SAYA. BUKANKAH SAYA MENYAMBUT HARI JADI SAJA?”
SAYA SUNGGUH HAIRAN, BILA KAMI KATA “PAUS MENYAMBUT HARIJADI”. MAKA ORANG-ORANG ISLAM PUN AKAN KATA “DIA HANYA MENYAMBUT HARI JADI SAHAJA. BUKAN ADA APA-APA PUN”
RUPA-RUPANYA ORANG ISLAM LEBIH BODOH DARI JANGKAAN KAMI. KEBODOHAN MEREKA MENGATASI USAHA KAMI UNTUK MEMPERBODOHKAN MEREKA… AMAT MENAKJUBKAN.
(Kata-kata jiranku telah membangkitkan amarah, tanpa berlapik mudah sahaja mencemuh orang islam dengan kata-kata yang kurang sopan. Jika diikutkan rasa mahu sahaja diajar jiranku ini cara untuk beradap tetapi bak kata pepatah melayu” turutkan hati mati, turutkan rasa binasa, moga Dia memberikan daku kesabaran yang tinggi dalam merungkai rahsia mereka)
Aku: Pakcik apa itu ‘CANTUS’? . Agak janggal kedengaran bunyinya.
Jiran ; CANTUS ADALAH WARISAN ‘KNIGHT TEMPLAR’. SUATU AMANAH YANG KAMI BERIKAN KEPADA MEREKA KERANA KETAATAN MEREKA KEPADA PADERI, BISHOP, KARDINAL DAN SEMUA PEMIMPIN-PEMIMPIN ROMAN KATOLIK.
KAMI BERIKAN SUATU KUASA KEPADA MEREKA, KUASA YANG MELIPUTI SEMUA PENJURU DUNIA. MEREKA AKAN PERGI K EMANA SAHAJA TANPA BANYAK BERTANYA KEPADA PAUS MENGENAI ARAHAN YANG DIBERI.
SELEPAS PENJAJAHAN EROPAH KE ATAS DUNIA, DENGAN IZIN KAMI… KNIGHT TEMPLAR TELAH MENYERAHKAN WARISAN INI KEPADA KAMU. BUKAN KEPADA ORANG ISLAM SAHAJA, MALAH KEPADA SEMUA BANGSA DAN AGAMA DI DALAM DUNIA INI.
Aku: Pakcik saya kurang jelas akan penyataan pakcik yang ini, mengapa pula selepas kemerdekaan kami perlu memikul warisan knight templar bukankah Kerajaan sesebuah negara dimiliki oleh rakyat mereka sendiri selepas kemerdekaan.
Jiran: DI TANAH AIR KAMU DAHULU, DATUK-DATUK KAMU TIDAK SEDAR PUN BAHAWA MEREKA TELAH BEKERJA UNTUK KNIGHT TEMPLAR. NYAWA MEREKA TELAH KAMI GUNAKAN UNTUK MEMBUNUH KOMUNIS. BEGITU JUGA DI SEBELAH PIHAK KOMUNIS, KNIGHT TEMPLAR TELAH MENGGUNAKAN KOMUNIS UNTUK MEMBUNUH KAMU. KEDUA-DUANYA MATI. KNIGHT TEMPLAR BENAR-BENAR ANAK DIDIKAN KAMI.
DATUK-DATUK KAMU ITU SEBENARNYA MATI SIA-SIA. MEREKA SEMUA AKAN MASUK NERAKA, MATI SYAHID KONON-KONONNYA.
Aku: Penyataan pakcik semakin melucukan dan mencuit hati bagaimana mereka yang berjuang kerana tanah air diperalatkan oleh knight templar. Pakcik jika hanya bercakap kosong tanpa fakta yang nyata saya nasihatkan pakcik diamkan diri sahaja. Tetapi jika benar tunjukan bukti-bukti yang jelas dan nyata?
Jiran: SEKARANG INI MEREKA MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB DAN PERANAN DENGAN PERASAAN BANGGA, MALAH RAMAI ORANG MUDA BERCITA-CITA UNTUK MENYERTAINYA, MEREKA SUDAH MENGANGGAP IA SEBAGAI ‘KERJAYA’. MEREKA BENAR-BENAR MENYAYANGI KERJAYA ITU DAN KAMI TELAH MEMBERIKAN PAKAIAN YANG INDAH-INDAH KEPADA MEREKA. TERNYATA MEREKA BENAR-BENAR SUKAKAN PAKAIAN ITU MALAH BEREBUT-REBUT UNTUK MEMAKAINYA. ORANG-ORANG YANG MEREKA LINDUNGI MEMANDANG MEREKA SEBAGAI WIRA. HAKIKATNYA MEREKA SENDIRI TIDAK TAHU APA YANG MEREKA LAKUKAN, DENGAN SIAPA SEBENARNYA MEREKA BERKHIDMAT.
Aku: Maksud pakcik? Cara pemakaian, pakaian apa yang mereka pakai?, sampai dia orang sendiri tidak tahu untuk siapa mereka bekerja?
Jiran: MEREKA MEMAKAI SIMBOL WARISAN KNIGHT TEMPLAR PADA PAKAIAN MEREKA, DI BAHU DAN LENGAN TANGAN MEREKA TERDAPAT PINGAT YANG MENUNJUKKAN MEREKA TELAH DIIKTIRAF AKAN MENJALANKAN FUNGSI-FUNGSI YANG KAMI KEHENDAKI, SAYANGNYA SEHINGGA SAAT INI MEREKA TETAP TIDAK MENYEDARINYA.
PANGKAT ITU KELIHATAN SEPERTI HURUF ‘V’. ITULAH SIMBOL “CANTUS”. WARISAN KNIGHT TEMPLAR.
SEMUA ITU ADALAH SEKADAR PERMULAAN SAHAJA SEBELUM KAMU MENJADI ORANG YANG LEBIH BODOH LAGI APABILA MENERIMA PINGAT YANG LEBIH BESAR.
Aku: Huruf ‘V’ pada bahu dan lengan?. BUKANKAH IA PUNYA PERKAITAN PADA ANGKATAN TENTERA, POLIS, ANGGOTA KESELAMATAN DAN BADAN-BADAN BERUNIFORM YANG LAIN?


Jiran: BENAR, MAKA SAKSIKANLAH BAHAWA SEMUA ANGKATAN TENTERA DISELURUH DUNIA ADALAH MILIK GEREJA. TIDAK KIRA NEGAPA APA YANG KAMU TINGGAL SEKALIPUN! KAMU SEMUA SEDANG BERKHIDMAT UNTUK PAUS.
Aku: BUKAN KE SETIAP NEGARA DI DUNIA INI MEMILIKI KETENTERAAN MASING-MASING?. APAKAH ERTINYA PERANG YANG BERLAKU DI SERATA DUNIA, APAKAH ERTINYA SEMUA INI. WALHAL PAKCIK MENYATAKAN BAHAWA MEREKA SEMUA ITU ADALAH MILIK GEREJA.
Jiran: BUKA MATA KAMU SELUAS YANG MUNGKIN DAN LIHAT DENGAN JELAS SEGALA YANG BERLAKU DI DUNIA. SEMUA TENTERA DI DUNIA INI TIDAK KIRA NEGARA KUASA BESAR SEPERTI BRITISH, AMERIKA, PERANCIS, CHINA, INDIA, JEPUN, IRAN DAN NEGARA KECIL SEPERTI KAMPUNG KAMU,MALAYSIA. APAKAH PERSAMAAN PADA MEREKA SEMUA?
(Aku termenung seketika mencari – cari persamaan pada mereka semua)
Jiran: BIAR PAKCIK JAWAB SOALAN YANG PAKCIK AJUKAN SENDIRI. SEMUA MEREKA MEMAKAI PAKAIAN DAN PINGAT-PINGAT YANG SAMA. BETUL?
DAN MENGAPA MEREKA SEMUA TIDAK MEMAKAI PAKAIAN MENGIKUT BUDAYA DAN AGAMA MASING2?
PAUS BERKUASA UNTUK MENGGUNAKAN SESIAPA SAHAJA DI ANTARA MEREKA UNTUK DIKORBANKAN.
(Ya,aku ingat persamaan jubah universti dengan jubah paderi. Betul juga cakap orang tua ni, terdapat banyak persamaan pada baju tentera jika berubah pun hanya sedikit sahaja. Terlintas di benak fikiran, adakah mereka yang memakainya koperal, lans koperal, sarjan, mejar mengetahui akan perkara ini.?. Adakah mereka akan menerima hakikat yang sebenarnya jika aku bongkar akan perkara ini. Mungkin aku akan di labelkan sebagai orang hilang akal dan disumbatkan didalam penjara.)
“PAUS PUN BERKATA “BIARKAN ‘CANTUS’ TIDUR PUAS-PUAS. KEMUDIAN SAJA KITA KEJUTKAN ‘CANTUS’ BILA MUHAMAD DATANG NANTI”. Rasa-rasanya apakah maksud lain untuk perkataan ini?. Sama-sama kita renungkan dan bermuhasabah.
Simbol ‘V’? Selepas saya membaca perbualan di atas, barulah saya perasan mengenai makna dan erti lambang tersebut yang digunakan oleh kebanyakan tentera di seluruh dunia untuk melambangkan pangkat mereka. Simbol ‘V’ itu juga adalah tanda rahsia bagi Illuminati.
Berkenaan Cantus, istilah itu tidak pernah saya dengar sebelum ini, mungkin itu adalah kerahsiaan tahap tertinggi yang didedahkan oleh Bishop tersebut.
(jiran baru saja pulang selepas mendapat undangan dari gereja st.peter basilica, Vatican kerana ada urusan penting dan mesyuarat dengan 2500 orang bishop di suatu tempat yang dia enggan nyatakan kepada saya.)
Aku: Pakcik kelihatan amat sibuk semenjak kebelakangan ini, orang islam pergi ke Mekah untuk menunaikan haji. Manakala Pak cik pergi Vatican pula, pakcik pun buat haji juga?
(kata-kata saya tidak ubah hanya berbaur sindiran kepada jiran saya)
Jiran: BAGAIMANAKAH KAMU BOLEH KETAWAKAN SAYA PADAHAL SETAHUN DUA INI ADALAH HAJI YANG TERAKHIR BUAT UMAT ISLAM. ADAKAH KAMU SUDAH BERKAHWIN?
Aku: Belum lagi. Kenapa pakcik bertanya?
(Terdetik di hati ini “dia pun tak kahwin lagi” ada hati nak mempersoalkan pada aku mengenai perkahwinan)
Jiran: UNTUK PENGETAHUAN KAMU SEKARANG INI ADALAH KETURUNAN ISLAM YANG TERAKHIR UNTUK MELANGSUNGKAN PERKAHWINAN. JIKA KAMU TIDAK BERUMAH TANGGA DALAM MASA SETAHUN DUA INI, KAMU AKAN MENYESAL SEUMUR HIDUP.
TIDAK ADA LAGI KESEMPATAN UNTUK BERUMAH TANGGA APABILA PAUS ROMAN PETER II DILEPASKAN DARI RANTAI YANG MENGIKATNYA SEJAK SEKIAN LAMA. UMAT ISLAM SENDIRI YANG MEMBUATKAN RANTAI ITU TERPUTUS.
Aku: Saya tak jelas apa perkaitannya pula kepada haji yang terakhir, pernikahan yang terakhir dan pakcik siapakan Peter, adakah dia juga merupakan yang terakhir?
Jiran: AKAN SAMPAI MASANYA KAMI AKAN TANGGALKAN PAKAIAN KAMI, KAMI TIDAK LAGI PERLUKAN SEMUA INI. KAMI PULA YANG AKAN MENUNTUT SEGALA HUTANG-HUTANG BUDI YANG MANUSIA AMBIL DARI KAMI, SEDANGKAN SELAMA 1000 TAHUN KAMI BERSABAR KAMI TIDAK MENGAMBIL SEDIKIT PUN NIKMAT KEHIDUPAN DARI KAMU, MALAH HANYA CUKUP-CUKUP SAJA MAKAN MINUM UNTUK JASAD KAMI. SEKARANG KAMU AKAN MEMBAYAR HARGA “DUNIA” YANG KAMI BINAKAN UNTUK KAMU.
PAUS BENEDICT XVI SUDAH HAMPIR MENYELESAI PEKERJAANNYA. SEDIKIT LAGI MASA SEBELUM VATICAN MELEPASKAN “PENGHULU SEGALA PAUS”
YA. PAUS ROMAN PETER II.
DIA ADALAH PAUS YANG PALING HEBAT, PAUS YANG PALING AGUNG, PAUS YANG TERAKHIR SEBELUM HARI PENGADILAN. DIA AKAN MENUNGGU MUHAMMAD DATANG. HABISLAH MUHAMMAD NANTI.
Aku: Sungguh misteri orang-orang pak cik ni. Kami islam percaya yang Nabi Isa a.s akan berpihak kepada Imam Mahdi. Padahal orang-orang pakcik adalah pengikut Isa bin Maryam, siapakah sebenarnya gereja sehingga Nabi Isa sendiri tidak berpihak kepada Kristian. Macam mana pula dengan Paus? Apa kedudukan dia apabila Nabi Isa a.s turun kedunia nanti?
(Jiran saya hanya tediam dan tersenyum sinis, penuh dengan signifikasi yang tidak dapat saya huraikan)
Daripada Abu Hurairah r.a. bahawasanya Rasulullah saw. bersabda, “Tidaklah akan berlaku qiamat, sehingga kaum Muslimin memerangi kaum Yahudi sehingga kaum Yahudi itu bersembunyi di sebalik batu dan pohon kayu, lalu batu dan pohon kayu itu berkata, (Hai orang Islam, inilah orang Yahudi ada di belakang saya. Kemarilah! Dan bunuhlah ia!”, kecuali pohon gharqad (semacam pohon yang berduri), kerana sesungguhnya pohon itu adalah dari pohon Yahudi (oleh sebab itulah ia melindunginya)”. | H.R. Bukhari Muslim |
-----BENEDICTINE ORDER-----
(BAHAGIAN 5 – AKHIR)


Perbualan bersambung…
Ini adalah bahagian yang paling menarik perhatian saya dan banyak pertanyaan saya yang sebelum ini kabur-kabur terjawab. Perhatikan kata-kata Bishop tersebut.
TIDAK ADA LAGI KESEMPATAN UNTUK BERUMAH TANGGA APABILA PAUS ROMAN PETER II DILEPASKAN DARI RANTAI YANG MENGIKATNYA SEJAK SEKIAN LAMA. UMAT ISLAM SENDIRI YANG AKAN MEMBUATKAN RANTAI ITU TERPUTUS.
Rantai yang mengikatnya? Tidakkah anda perasan bahawa ada juga makhluk Allah yang telah dirantai sekian lama. DAJJAL! Sabda Rasullulah:
Dajjal itu sudah lama wujud sejak beberapa lama. Ia dirantai di sebuah pulau dan ditunggu oleh seekor binatang yg bernama “Al-Jassasah”| Sahih Muslim |
Adakah Pope Roman Peter II ini adalah Dajal? Saya pernah mengadakan perbincangan dengan seorang pengkaji, beliau mengatakan umat Kristian percaya bahawa Pope Peter II inilah yang akan menyelamatkan mereka dari Antichrist/Dajjal. Tetapi pada pendapat saya, mungkin Pope Roman Peter II adalah Dajjal. Umat Kristian akan terus sesat dan disesatkan oleh Pope Roman Peter II ini. Jika benar Pope Roman Peter II ini adalah Dajjal, maka dia akan memerintah dunia melalui Jurusalem sepertimana dalam ceramah Maulana Imran N. Hosein. Jika seseorang itu menjadi Pope, sudah pastilah pusat pemerintahannya akan berpusat di Vatican, bukan Jurusalem. Bagaimana pula yang ini?
Sila tonton video dari siri The Arrival. Imran N. Hosein pun telah menjelaskan tentang Pemerintahan Dajal akan berpusat di Jurusalem. Boleh rujuk video² beliau.
Sebelum ini saya ada mendengar desas desus yang mengatakan pemerintahan Vatican akan berpindah ke Jurusalem tidak lama lagi, saya tidak tahu apa tujuan pemerintahan Pope dipindahkan ke Jurusalem. Sekarang saya sudah dapat mengetahui kenapa perlu Vatican berpindah ke Jurusalem. Ini kerana masanya sudah hampir dan The Last Pope akan dilantik dan memerintah dari sana! Pope Peter II itu kemungkinan besar adalah Dajal, kerana dia akan memerintah dari Jurusalem dan dirantai sejak sekian lama.
[The Bible apparently indicates that very near the end of time, the Pope will actually quit Rome, and move to Jerusalem, in order to exercise control over the glorious holy mountain of God, which is the explicit stated goal of Satan.]
[Mungkin sesetengah penganut Kristian mengangap Vatican akan menyelamatkan mereka dari Antichrist. Tunggu dulu, perhatikan lambang salib di belakang Pope dalam gambar di Internet. Salib Terbalik yang melambangkan Antichrist itu sendiri!]
Ini adalah perbualan terakhir antara saya dengan bishop.
Aku: Jika saya tidak silap sebentar tadi pakcik menyatakan bahawa pekerjaan Paus Benedict XVI dah hampir selesai, apa yang dia telah lakukan? Kenapa ada orang yang akan menganti dia. Kenapa dia tidak terus memerintah sehingga hari kiamat?
Jiran: PAUS SUDAH TUA, JASAD MANUSIA ADA USIA TETAPI JIWA MANUSIA TIADA USIA, JIWA BOLEH DISERAHKAN PADA JASAD YANG MASIH HIDUP. TIADA MASALAH BAGI MANA-MANA PAUS UNTUK MELAKUKAN IA, JIKA JASAD MEREKA MATI, JIWA MEREKA AKAN DISAMBUNG OLEH PAUS YANG DILANTIK SETERUSNYA.
PAUS-PAUS YANG TERDAHULU TELAH MELAHIRKAN SEORANG HAMBA “ HAMBA YANG TELAH DIBERIKAN OLEH PAUS KUASA YANG AKAN MENEMUI SESIAPA SAHAJA (PIUS XII)”
SESEORANG HAMBA YANG AKAN MENEMUI KAMU TANPA JASAD PAUS DI HADAPAN KAMU, HAMBA INI AKAN PERGI KE SETIAP MANUSIA YANG BERNYAWA . YA. BEGITU PANTAS IA DATANG APABILA BAYI-BAYI BARU SAJA KELUAR DARI RAHIM IBUNYA, SELEPAS ITU HAMBA INI AKAN MENGIKUT SEHINGGA SEJAUH MANA USIA BAYI-BAYI ITU DAN HAMBA INI BUTA, IA TIDAK MENPUNYAI RUPA, IA JUGA TIDAK MEMPUNYAI NAMA.
Aku: Siapa hamba yang Paus Pius XII lahirkan itu, Saya kurang mengerti?
Jiran: PAUS PIUS XII PERNAH BERKATA “SIAPAKAH JASAD TANPA JIWA DAN SIAPAKAH JIWA TANPA JASAD”
PEKERJAAN PARA PAUS TELAH MEMBUATKAN LIDAH-LIDAH MANUSIA BERKATA “PECAH DAN PERINTAH” PECAH DAN PERINTAH TELAH DIAJAR KEPADA KAMU DENGAN PERBEZAAN WARNA KULIT, PADAHAL KAMI MENGHASILKAN IANYA DENGAN LEBIH HALUS DAN TERPERINCI LAGI.
PECAH PERINTAH KE ATAS WARNA KULIT KAMU SUDAH DILAKUKAN DENGAN MELETAKKAN SUATU KAUM DI SUATU WILAYAH YANG KAMU GELARKAN IA SEBAGAI “NEGARA”
SELEPAS ITU PECAH DAN PERINTAH KE ATAS HATI –HATI KAMU PULA. SUNGGUH MENAKJUBKAN SEHINGGA HARI INI KAMU MASIH MEMAHAMI IA SEBAGAI PERBEZAAN WARNA KULIT.
SELAIN KAWAN-KAWAN MUHAMAD s.a.w, HANYA KAMI SAHAJA YANG MENGERTI APA ITU “DEMI TUHAN YANG JIWA MUHAMAD s.a.w DI TANGAN-NYA” SEKARANG INI IA TELAH MENJADI “DEMI TUHAN YANG JIWA-JIWA MANUSIA DI TANGAN PAUS”
MUHAMAD s.a.w SUNGGUH BIJAKSANA. MUHAMAD s.a.w HANYA MEMBENARKAN WUJUD HUBUNGAN TUHAN DAN MAKHLUKNYA, RASUL DAN UMATNYA, RAJA DAN RAKYATNYA, IBUBAPA DAN ANAKNYA. TIDAK WUJUD HUBUNGAN SELAINNYA.
KAMI TELAH MEWUJUDKAN PELBAGAI HUBUNGAN MANUSIA DENGAN WATAK KEHIDUPAN PALSU CONTOHNYA SEBUAH PERNIAGAAN YANG PERLU ADA ORANG YANG BERNAMA PENGARAH, TIMBALAN, SETIAUSAHA, EKSEKUTIF DAN LAIN-LAIN. PERBEZAAN WATAK INILAH YANG AKAN “PECAH DAN PERINTAH” KEPADA HATI-HATI KAMU.
BODOH BENAR ORANG-ORANG ISLAM KINI, TIDAKKAH MEREKA TERFIKIR MENGAPA WATAK-WATAK INI TIDAK WUJUD SEMASA ZAMAN MUHAMAD s.a.w DAHULU?.
DAN KAMU JUGA DIAJAR SUPAYA MERASA DIRI SEBAGAI KAUM YANG BODOH SEKIRANYA TIDAK WUJUD SEMUA WATAK-WATAK ITU DI DALAM KEHIDUPAN KAMU.
Aku: Sebentar pakcik. Adakah ini yang dikatakan “hamba” Paus. Tiada sebarang symbol pun seperti sebelum ini.
Jiran: SUDAH TENTU ADA. PAUS TELAH MENAMAKAN “HAMBA” SEBAGAI “BENEDICTINE ORDER”
YA. BENEDICTINE ORDER. IA SANGAT PERSIS UNTUK MENGETAHUI JIWA-JIWA MANUSIA SAMA ADA MEREKA AKAN MENYEMBAH TUHAN MUHAMAD ATAU MENYEMBAH LUCIFER.
Aku: Owh saya ingatkan ia adalah nama orang. Benedictine order, adakah ia suatu peraturan atau undang-undang?
Jiran: BENEDICTINE ORDER ADALAH SEGALA PERKARA DI DUNIA INI YANG TERTULIS DI ATAS KERTAS, KEMUDIAN KAMU AKAN MENGATAKAN IA SEBAGAI ILMU, MAKA TERJADILAH DIRI KAMU SEPERTI HARI INI. BUKAN MUDAH NAK MEMBUATKAN KAMU MENERIMA IA SEBAGAI IlMU.
Aku: Kenapa pakcik perlu membuatkan kami menerima ia sebagai ilmu?
Jiran: SEBAB ILMU ITU SEBENARNYA ADALAH UNDANG-UNDANG. ILMU ADALAH UNDANG-UNDANG UNTUK JIWA KAMU. UNDANG-UNDANG BERTULIS YANG ADA DI DUNIA INI MASIH LAGI KEKAL SEBAGAI UNDANG-UNDANG TETAPI IANYA ADALAH UNTUK JASAD KAMU.
CONTOHNYA ILMU “SAINS”. KENAPA IA DIAJAR KEPADA KAMU DI DALAM BENTUK ILMU? DAN BUKAN DIAJAR DI DALAM BENTUK UNDANG-UNDANG. SUDAH PASTI KAMU TIDAK MAHU BELAJAR SEBAB KAMU AKAN LIHAT IA SEBAGAI SUATU PAKSAAN.
PARA PAUS TELAH MENGAMANAHKAN “BENEDICTINE ORDER” INI KEPADA UNITED NATION (UN).
Aku: UNITED NATION (UN), PERSATUAN BANGSA-BANGSA BERSATU. Mengarutlah pakcik. PBB kan selalu buat kebajikan, menolong Negara-negara miskin dan menjadi rujukan mana-mana masalah Negara di dalam dunia ni. Lain kali jika ingin berkata-kata pastikan perkara itu berasas. Jangan mengeluarkan kenyataan yang sembarangan.
Jiran: “BENEDICTINE ORDER IS SYMBOLIZED BY THE OLIVE WHEAT AND GRAIN” DAN KAMU LIHAT UN MENGGUNAKAN SIMBOL BENEDICTINE DAN PARA PAUS TELAH MEMBINA PERJUANGAN YANG AKAN DISELESAIKAN OLEH PAUS YANG AKAN DATANG.
(Benar apa yang dikatakan oleh pakcik tu, saya perasan logo PBB memang terdapat simbol Benedictine. Planet bumi di dalam, di luarnya terdapat simbol mengelilingi bumi seperti padi, bentuk gandum pun ada, bentuk daun zaitun pun ada, ianya terdapat di kedua-dua belah, kanan dan kiri)
SAYA TAHU APABILA KAMU MENDENGAR MENGENAI UNITED NATION MAKA DI FIKIRAN KAMU AKAN TERBAYANG SUATU KUASA BESAR DARI SEBESAR-BESAR UNDANG-UNDANG SEHINGGA SEKECIL-KECIL UNDANG-UNDANG DILAKSANAKAN, PERTAMA KALI BENEDICTINE ORDER DATANG KEPADA KAMU APABILA KAMU LAHIR SAHAJA DI DUNIA KAMU TERPAKSA MENDAFTAR SIJIL LAHIR SEHINGGALAH KAMU MATI PUN PERLU MENDAFTARKAN SIJIL KEMATIAN. BARULAH BENEDICTINE ORDER AKAN TERPISAH DARI KAMU.
TIDAK KIRALAH. UNDANG-UNDANG JENAYAH, UNDANG-UNDANG EKONOMI, UNDANG-UNDANG JALAN RAYA SEKALIPUN. APA SAHAJA DI DUNIA INI YANG NAMANYA UNDANG-UNDANG IA ADALAH BENEDICTINE ORDER.
Aku: Mana mungkin pakcik. bukan ke setiap negara ada peruntukan dan menggubal undang-undang sendiri. Macam mana pakcik kata semua undang-undang di dunia ini milik gereja?
Jiran: SAYA TIDAK MENIPU KAMU. LIHAT SAJA DI MANA-MANA. NEGARA SEKALIPUN, PADA BENDERA, JATA, MAHKAMAH, PERLEMBAGAAN DAN APA SAJA YANG SEUMPAMANYA MEREKA SEMUANYA MEMAKAI SIMBOL BENEDICTINE.
‘CANTUS’ DAN BENEDICTINE SEPERTI ADIK-BERADIK, MEREKA TIDAK BOLEH DIPISAHKAN.
Aku: Kalaulah Benedictine Order dicipta untuk undang-undang jasad manusia dan mempengaruhi simbol pada jata, bendera, perlembagaan. Bagaimana pula Benedictine Order untuk undang-undang jiwa manusia pula?
Jiran: INI ADALAH ANTARA YANG AMAT BERAT SEKALI BAGI KAMU. KATAKAN LAH KEPADA SAYA YANG KAMU TIDAK INGIN MENGETAHUINYA.
Aku: Silakan pakcik saya boleh menerimanya walaupun ia sedikit sebanyak menimbulkan rasa kurang senang dan marah.
Jiran; MUHAMAD s.a.w DAN KAWAN-KAWANNYA TIDAK MEMBENARKAN ILMU ATAU SESUATU YANG MEMBERIKAN HARGA KEPADA DIRI SENDIRI. MAKA KAMI HASILKAN PERKARA-PERKARA YANG BERLAWANAN DENGAN MUHAMAD s.a.w DAN KAWAN-KAWANNYA. SETIAP PERKARA YANG KAMU LALUI SEHARI-HARIAN AKAN MEMBENTUK JIWA-JIWA KAMU.
SEMASA KAMU KANAK-KANAK KAMU DIAJAR MENGGUNAKAN PANCAINDERA. KAMU DIAJAR BAGAIMANA SESUATU ILMU ITU AKAN MERESAP KE DALAM OTAK KAMU. KAMU DIAJAR MEMBACA, MENULIS, MENGIRA, MEWARNA, BERMAIN, BERLARI.
SELEPAS ITU KAMU AKAN DITANYA “APAKAH CITA-CITA KAMU BILA DEWASA NANTI? APA CITA-CITA KAMU NANTI?”. KAMU DIAJAR SUPAYA MENJAWAB “BILA SAYA DEWASA NANTI SAYA INGIN MENJADI DOKTOR, CITA-CITA SAYA MENJADI PEGUAM DAN SEBAGAINYA”PERBEZAAN JIWA MASIH BELUM WUJUD TETAPI FUNGSI-FUNGSI WATAK SUDAH KAMU FAHAMI.
SELEPAS ITU KAMU AKAN DIAJAR FUNGSI-FUNGSI ILMU, BAGAIMANA SETIAP ILMU AKAN BERTINDAK MENGIKUT MAKNANYA SENDIRI. KAMU MERASA KAGUM DAN PERCAYA AKAN ILMU ITU.
SELEPAS ITU KAMU AKAN DIPISAHKAN DENGAN ORANG LAIN. KAMU DIAJAR UNTUK MENILAI “PELAJAR PANDAI”
DAN “PELAJAR BODOH”. PELAJAR PANDAI MENDAPAT PUJIAN MANAKALA PELAJAR BODOH AKAN DIMARAHI OLEH IBU BAPA MEREKA. INI ADALAH ASAS UNTUK MEMECAH BELAHKAN KAMU TETAPI KAMU DIAJAR “PERPADUAN ANTARA KAUM” SUPAYA KAMU PERCAYA WARNA KULIT MENYEBABKAN PERPECAHAN. PADAHAL PERBEZAAN ILMU ADALAH SENJATA YANG UTAMA.
ILMU YANG BERBEZA MAKA PERKEJAAN KAMU TURUT AKAN BERBEZA. MAKA BERBEZALAH PENDAPATAN YANG AKAN KAMU PEROLEHI , BERBEZALAH RUMAH KAMU, KEMUDIAN BERBEZALAH BENTUK PERHIASAN YANG KAMU MILIKI, AKHIRNYA BERBEZALAH MARUAH KAMU. SELEPAS ITU KAMU DIAJAR “MISKIN KAYA TIADA BEZA SAMA SAHAJA”. MAKA LUPALAH KAMU BAGAIMANA IANYA BERMULA.
PELBAGAI MASALAH KEHIDUPAN DIREKA,SUPAYA PELBAGAI PENYELESAIAN DAPAT DICIPTA, PELBAGAI PENYELESAIAN DICIPTA SUPAYA PELBAGAI ILMU DAPAT DIADAKAN, PELBAGAI ILMU DIADAKAN SUPAYA PELBAGAI PEKERJAAN DAPAT DILAKUKAN, PELBAGAI PEKERJAAN DILAKUKAN SUPAYA PELBAGAI TARAF KEHIDUPAN DAPAT DIWUJUDKAN,PELBAGAI TARAF KEHIDUPAN DIWUJUDKAN SUPAYA KEPELBAGAIAN JIWA MANUSIA AKAN WUJUD,PELBAGAI JIWA MANUSIA TELAH PUN DIWUJUDKAN SUPAYA PELBAGAI MARUAH TERCIPTA,PELBAGAI MARUAH TERCIPTA SUPAYA PELBAGAI CARA DIRI MEREKA AKAN DIBELI MARUAH YANG AKAN MENGKAFIRKAN SEMUA ORANG ISLAM, MEREKA YANG KAFIR SEMEMANGNYA TELAH KAFIR.
Aku: Amat teliti perkerjaan orang-orang pakcik, persoalannya bagaimana ‘maruah’ boleh mengkafirkan orang-orang islam?. Apa buktinya, bukannya kami tak punya akal yang waras untuk menilai bagaimana sesuatu keadaan kepada sesuatu keadaan yang boleh mengkafirkan kami.
Jiran: BENEDICTINE ORDER TELAH BERKUASA DAN MENGUASAI HAMPIR KESELURUHAN HIDUP MANUSIA DI DUNIA INI, TIADA SIAPA DAPAT MELARIKAN DIRI. MALAH MANUSIA BEREBUT-REBUT UNTUK MEMILIKINYA.
MEREKA SANGAT MENYAYANGI DIRI SENDIRI, MALAH MEREKA AKAN MEMPERTAHANKAN MARUAH INI DENGAN APA CARA SEKALIPUN. KAMI TIDAK PERLU MELAKUKAN APA-APA PUN. PERCAYALAH. SEPERTI ‘CANTUS’, KAMI JUGA MEMBERIKAN PAKAIAN YANG INDAH-INDAH KEPADA MEREKA INI. MEREKA TERNYATA BENAR-BENAR SUKAKANNYA.
MALAH JIKA PAUS BERKATA KEPADA MEREKA “PAKAIAN INI ADALAH KHIDMAT KAMU KEPADA KU”. MEREKA AKAN MENAFIKANNYA. BAGAIMANAKAH MUHAMAD s.a.w DAPAT MENYELAMATKAN MEREKA SEDANGKAN PAUS SENDIRI SUDAH MENGATAKAN KEBENARAN?.
Aku: Sedangkan Paus sendiri mengakui kebenaran dan mereka telah pun menolaknya secara mentah-mentah, apatah lagi Imam Mahdi. Saat pengakhiran dunia betul-betul berada di penghujungnya. Apakah pakaian yang telah mereka kenakan sehingga mereka sebegitu hebat menafikannya?.
Jiran: MEREKA ADALAH GOLONGAN-GOLONGAN YANG MEMAKAI. “TIE” (tali leher). ITULAH SIMBOL “BENEDICTINE ORDER”.
BUKAN ITU SAHAJA MALAH APA SAHAJA “PEKERJAAN MANUSIA YANG DIDATANGKAN DENGAN PAKAIANYA”(uniform) ADALAH BENEDICTINE ORDER.
MEREKA ADALAH GOLONGAN-GOLONGAN YANG KAMU GELARKAN SEBAGAI “GOLONGAN PROFESIONAL”, ”KOLAR PUTIH DAN KOLAR BIRU,” PAKAIAN FORMAL DAN PAKAIAN SERAGAM” SEMUANYA BERKHIDMAT UNTUK BENEDICTINE ORDER.
LIHAT SAJA PAKAIAN PELAJAR SEKOLAH, DOKTOR, AHLI PERNIAGAAN. MEREKA SEMUA SAMA SAHAJA.
WALAUPUN PAKAIAN DI ANTARA MEREKA BERBEZA TETAPI FUNGSI MEREKA SAMA SAJA IA ADALAH “BENEDICTINE ORDER”.
MEREKA SEMUANYA TIDAK MENYEDARI BAHAWA MEREKA SENDIRI MENJAYAKAN BENEDICTINE ORDER, KINI MEREKA SEMUA TELAH BENAR-BENAR DIKUASAI OLEH GEREJA.
Aku: Ada benarnya kata-kata pakcik. Apa yang telah berlaku kini hampir kesemua penduduk dunia telah bekhidmat untuk Paus.
Jiran: JIKA TIDAK SILAP SUATU MASA DAHULU DARI KAMPUNG KAMU, MALAYSIA ADA PEMIMPIN KAMU YANG TELAH MEMERINTAH SELAMA 2O TAHUN TELAH DIUNDANG MENEMUI PAUS JOHN PAUL II.
DAN PEMIMPIN KAMU TELAH DITANYA TENTANG PENCAPAIAN BENEDICTINE ORDER DI SANA
PAUS JOHN PAUL II SANGAT GEMBIRA DENGAN PEMIMPIN KAMU YANG SUKAKAN ORANG-ORANG JEPUN. ”DASAR PANDANG KE TIMUR” DIA SELALU MENGULANG-ULANG AYAT INI KEPADA PAUS.
SEBAB ITULAH MENGAPA ORANG-ORANG ISLAM SENGAJA DICABAR DENGAN KEPELBAGAIAN ILMU, KEMUNDURAN DAN KEMAJUAN. ORANG-ORANG KAFIR SEGAJA DIMAJUKAN SUPAYA ORANG ISLAM TERSEPIT KEMUDIAN MEMBUATKAN ORANG-ORANG ISLAM MERASA “BENEDICTINE ORDER” ADALAH SUATU KEPERLUAN DIDALAM HIDUP. MAKA ORANG-ORANG ISLAM TIDAK MENYEDARINYA BAHAWA MEREKA BERSAING HANYALAH UNTUK BENEDICTINE ORDER.
SAYA SEORANG BISHOP SANGATLAH MENGETAHUI KATA-KATA YANG TERKENAL DI KALANGAN KAMU SEPERTI “BERJAYA DI DUNIA DAN AKHIRAT”, ”MENJADI SEORANG ISLAM YANG CEMERLANG” SEMUA TELAH DIRANCANG SUPAYA IA MEYAKINKAN KAMU SUPAYA KAMU AKAN LUPA KEPADA PERKATAAN-PERKATAN SEPERTI ITU.
Aku: Jadi, Benedictine Order ini telah berjaya atau pun tidak? jika ianya sudah berjaya mengapa orang –orang islam kini masih lagi mampu melafazkan syahadah?.
Jiran: SEBENARNYA BENEDICTINE ORDER TELAH PUN DIRANCANG 1000 TAHUN DAHULU, SEMASA ZAMAN SEORANG PADERI YANG BERNAMA ST.MALACHY. VATICAN TELAH MERANCANG BAHAWA PAUS YANG KE-111 AKAN MEMIKUL SUATU PEKERJAAN. MAKA KARDINAL JOSEPH RATZINGER SEMASA DITABALKAN SEBAGAI PAUS YANG KE-111, DIA DIBERI NAMA “PAUS BENDICT XVI”. PAUS TERAKHIR YANG AKAN MENGGUNAKAN NAMA “BENEDICT”. DIA PAUS YANG AKAN MERAIKAN KEJAYAAN “BENEDICTINE ORDER”. KEJAYAAN INI DINAMAKAN SEBAGAI “GLORY OF THE OLIVE”. YA, SIMBOL BENEDICTINE.
APA YANG ISLAM SEDANG PERJUANGKAN?. BODOH BENAR ORANG-ORANG ISLAM. SUNGGUH MENAKJUBKAN!. PENGIKUT MUHAMAD s.a.w ADALAH SEBODOH INI.
Aku: Kalau beginilah keadaannya orang-orang kafir lagi bodoh sebab mereka lagi maju. Tapi pasti ada di kalangan orang-orang islam yang akan menentang Benedictine order.
Jiran: MAHUKAH KAMU TAHU MENGAPA MUHAMAD YANG BARU AKAN KELIHATAN SEPERTI ORANG JAHAT BAGAI YANG SAYA KATAKAN SEBELUM INI?.
INI KERANA MUHAMAD YANG BARU INI MENENTANG BENEDICTINE ORDER.
YA, SETELAH UMAT ISLAM SENDIRI MENGAKUI BAHAWA PEKERJAAN MEREKA MENDATANGKAN KESELESAAN HIDUP DAN MEREKA BERKATA “ILMU2 INI DARI CENDEKIAWAN ISLAM DAHULU,DAN LIHATLAH KAWAN-KAWANKU INILAH NIKMAT ISLAM”
SEBAB ITULAH UMAT ISLAM DIUMPAN SUPAYA MEREKA MEMPERTAHANKAN ILMU-ILMU INI DAN MELETAKAN FAKTA BAHAWA SEGALA ILMU-ILMU INI ADALAH LAHIR DARI SARJANA-SARJANA ISLAM.
PADAHAL KAMI TELAH PUN MENGUBAH SUAI ILMU INI SEBELUM PENJAJAH MENGAJARKANNYA KEPADA KAMU.
APABILA PAUS ROMAN PETER II MUNCUL NANTI, UMAT ISLAM AKAN DITUDUH OLEH ORANG-ORANG KAFIR BAHAWA ILMU-ILMU KEPUNYAAN UMAT ISLAM LAH YANG MEMBAWA KEROSAKAN KEPADA DIRI MEREKA. ORANG-ORANG ISLAM AKAN DIBUNUH HABIS-HABISAN OLEH ORANG KAFIR, TANPA GEREJA TIDAK PERLU MELAKUKAN APA PUN.
ADAKAH ORANG-ORANG ISLAM YANG DIKATAKAN “UMAT ISLAM CEMERLANG” AKAN MENINGGALKAN SEMUA “KECEMERLANGAN” MEREKA KETIKA MUHAMMAD YANG BARU DATANG UNTUK MENCABUT KECEMERLANGAN PALSU MEREKA. SAYA FIKIR TIDAK!!! MEREKA AKAN MEMPERTAHANKAN “BENEDICTINE ORDER” HABIS-HABISAN.
SAYA IZINKAN UNTUK KAMU CERITA PERKARA INI KEPADA ORANG-ORANG ISLAM DAN KAMU AKAN LIHAT MEREKA AKAN BERKATA KEPADA KAMU “KESEMUA CERITA-CERITA INI ADALAH KESESATAN DAN TIPU DAYA SEMATA-MATA”
Aku: Siapakan yang akan berkata begitu kepada saya?.
Jiran: MEREKA SEMUANYA.
(Cantus dan Benedictine saling berkait mereka seperti adik beradik, mereka tidak boleh dipisahkan, mengapa ia tidak boleh dipisahkah masih belum lagi terjawab. Jika tidak salah, satu-satunya pemimpin kita yang pernah bertemu dengan Paus John Paul II adalah M, sebelum dia meletakan jawatan, dasar pandang ke timur)
Persoalanya di sini sanggupkan anda semua membakar sijil, diploma dan ijazah yang dikatakan Benedictine Order, apa bezanya jika anda tidak mengenakan tali leher, seluar slack dan kemeja, ia tetap sama melainkan jika anda tidak bekerja maka tiadalah gaji untuk keluarga anda. “Benedictine Order”
Bahagian ini juga amat menarik. Sekali lagi Bishop tersebut menyebutkan tentang Pope Roman Peter II yang akan muncul selepas 111 Pope iaitu Pope Benedict sekarang dan tentang Benedictine Order.
APABILA PAUS ROMAN PETER II MUNCUL NANTI, UMAT ISLAM AKAN DITUDUH OLEH ORANG-ORANG KAFIR BAHAWA ILMU-ILMU KEPUNYAAN UMAT ISLAM LAH YANG MEMBAWA KEROSAKAN KEPADA DIRI MEREKA. ORANG-ORANG ISLAM AKAN DIBUNUH HABIS-HABISAN OLEH ORANG KAFIR, TANPA GEREJA TIDAK PERLU MELAKUKAN APA PUN.
Jiran: “BENEDICTINE ORDER IS SYMBOLIZED BY THE OLIVE WHEAT AND GRAIN” DAN KAMU LIHAT UN MENGGUNAKAN SIMBOL BENEDICTINE DAN PARA PAUS TELAH MEMBINA PERJUANGAN YANG AKAN DISELESAIKAN OLEH PAUS YANG AKAN DATANG.

Lambang UN itu sendiri adalah Olive Wheat And Grain. Adakah Bishop ini sengaja mereka cerita mengenai UN ini? UN adalah antara pelan mereka untuk mewujudkan One World Government tidak lama lagi.
Jiran: JIKA TIDAK SILAP SUATU MASA DAHULU DARI KAMPUNG KAMU, MALAYSIA ADA PEMIMPIN KAMU YANG TELAH MEMERINTAH SELAMA 2O TAHUN TELAH DIUNDANG MENEMUI PAUS JOHN PAUL II.
DAN PEMIMPIN KAMU TELAH DITANYA TENTANG PENCAPAIAN BENEDICTINE ORDER DI SANA
PAUS JOHN PAUL II SANGAT GEMBIRA DENGAN PEMIMPIN KAMU YANG SUKAKAN ORANG-ORANG JEPUN. ”DASAR PANDANG KE TIMUR” DIA SELALU MENGULANG-ULANG AYAT INI KEPADA PAUS.
Ramai orang menuntut ilmu kerana pangkat dan kedudukan. Ini adalah salah satu tanda kiamat. Keadaan ini bertepatan dengan situasi sekarang, orang menuntut ilmu kerana mahu mengejar pangkat, kedudukan harta. Bertepatan dengan kata-kata Bishop tersebut di bawah:
Jiran: BENEDICTINE ORDER TELAH BERKUASA DAN MENGUASAI HAMPIR KESELURUHAN HIDUP MANUSIA DI DUNIA INI, TIADA SIAPA DAPAT MELARIKAN DIRI. MALAH MANUSIA BEREBUT-REBUT UNTUK MEMILIKINYA.
MEREKA SANGAT MENYAYANGI DIRI SENDIRI, MALAH MEREKA AKAN MEMPERTAHANKAN MARUAH INI DENGAN APA CARA SEKALIPUN. KAMI TIDAK PERLU MELAKUKAN APA-APA PUN. PERCAYALAH. SEPERTI ‘CANTUS’, KAMI JUGA MEMBERIKAN PAKAIAN YANG INDAH-INDAH KEPADA MEREKA INI. MEREKA TERNYATA BENAR-BENAR SUKAKANNYA.
Bishop itu juga tidak menghalang rahsia sebegini disebarkan kerana dia tahu ramai di antara kita tidak percaya dengan semua ini. Ada beberapa faktor yang menyebabkan mereka tidak percaya, di antaranya ialah minda mereka terlalu lama terpenjara oleh Dajjal.
SAYA IZINKAN UNTUK KAMU CERITA PERKARA INI KEPADA ORANG-ORANG ISLAM DAN KAMU AKAN LIHAT MEREKA AKAN BERKATA KEPADA KAMU “KESEMUA CERITA-CERITA INI ADALAH KESESATAN DAN TIPU DAYA SEMATA-MATA”

-Penerokaan ilmu tamat-


-----AKHIR KALAM DIARI SEORANG LELAKI-----
Sila tinggalkan komen korang tentang perkara ini, sama ada Bishop itu betul bahawa ramai umat Islam tidak akan percaya atau pun ramai umat Islam sudah berjaya membebaskan minda mereka. Mungkin bagi pembaca baru, agak sukar untuk menelan semua ini secara sekaligus kerana apa yang diceritakan oleh Bishop itu mempunyai maksud yang mendalam dan juga memerlukan pemahaman yang agak tinggi (perlu bacaan yang berulang dan direlate dengan keadaan sekeliling kehidupan kita hari ini).

Segala apa yang dibentangkan ini adalah sebagai bahan fikir kita untuk kita renungkan, aku tidak memaksa untuk korang mempercayainya seratus peratus, ia bukan bersifat mandatori tetapi korang sendiri boleh bayangkan dan fikirkan akan kebenarannya. Sepertimana yang telah di ceritakan di atas, seandainya kita hendak menulis dengan pena tentang perancangan mereka, sememangnya kita tidak dapat menghuraikan sepenuhnya di atas kertas atau pena maya ini. Musuh² mengkaji Al-Quran dan Hadis, mereka percaya apa yang terkandung dalam Al-Quran dan hadis terutamanya tentang akhir zamn. Walaupun begitu, meraka tidak akan pernah beriman dengan kebenarannya.
Nasihat aku, kita jangan terlalu taksub dengan sesebuah teori, jangan tersesat di rimba konspirasi dan jangan disesatkan oleh kekeliruan sendiri. Sentiasalah merujuk kepada Al-Quran & Hadis sebagai sumber rujukan tertinggi. 

Perhatikanlah sedikit demi sedikit tentang apa yang telah dipaparkan melalui artikel ini untuk kita terus menyusuli perjalanan orang² terdahulu beriman dengan Allah SWT.
Berfikirlah secara waras mengikut batas² Islam tanpa merosakkan akidah dan iman. Artikel diatas hanya untuk pembelajaran dan bagi membangkitkan kesedaran di kalangan umat Islam khasnya dan umat manusia amnya. Kaji bukan keji. 

Wahai bani tamim dan ummah, lihatlah dengan mata hati.....bangkitlah, usahlah kita leka dan alpa. Sesungguhnya, musuh tidak pernah tidur dan tidak pernah berhenti letih mencari jalan hijack Islam. baik dari segi tatacara kehidupan, cara kita beribadah mahupun hal² berkaitan sunnah.
Yang faham akan nampak.
Yang nampak akan faham.
Jazakallahu khairan.

30 comments:

  1. Dalam kelubuk fikiran...dalam untuk direnung ulang semuanya,selamanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga bermanfaat penulisan ini buat semua yg ingin berfikir

      Delete
  2. Aper yg di perbualkan..sudah tampak kebenaran nya..namun yg menyedari nya..kurang..semoga ALLAH golongkan kita di tmp golongan yg sedikit...

    ReplyDelete
  3. semoga penulisan ini bisa memberi manfaat buat semua.

    sama-sama kita ambil ikhtibar

    ReplyDelete
  4. menarik. bila aku baca kesemua ni. tiba2 terlintas di fikiran aku berkenaan nabi khidir. aku percaya yg nabi khidir tahu siapa gerangan yg bernama imam mahdi. hendak ditelan bulat2 apa yg paderi tu bgtau mungkin x juga. tapi apa yg dikatakan bole dikatakan benar.

    ReplyDelete
  5. Sampai skg Malaysia Dijajah bezanya bukan perang fizikal ttp scr spritual senyap dn terkesan..

    ReplyDelete
  6. Malaysia sampai skg dijajah..bkn petang secara fizikal..ttp scara spritual yg senyap dn terkesan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum dan salam sejahtera tuan.
      Terima kaih sudi hadir singgah sini.

      Benar dan tepat sekali apa yang tuan lontarkan.
      Sesungguhnya kita masih belum benar-benar merdeka.

      Penjajah sudah pulang ke negara mereka namun mereka tinggalkan 'sesuatu' milik mereka buat kita.

      Semoga Allah SWT pelihara diri kita dan negara kita dari musuh-musuh Islam.

      Sesungguhnya, Allah Maha Mengetahui.

      Delete
  7. Terima kasih atas perkongsian yg diberikan..da Lama fkir utk apa kite belajar tinggi² jika hanya untuk mndapatkan pkerjaan yg bagus Dan hdup selesa senangkan orang yg tidak belajar tinggi juga boleh berjaya dgn takdir Allah subhanaallah taala.. kadang pelik knp hdup ni kena buat begitu Dan begini.. ermm na percaya 100% mu gkin tidak.. tapi ada betulnyaa.. wallahulam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum dan salam sejahtera tuan.
      Terima kaih sudi hadir singgah sini.

      Alhamdulillah tuan.
      Semoga penulisan ini bisa memberi sedikit sebanyak input buat ummah.

      Sama-sama kita belajar dan mengkaji.
      Sesungguhnya Yahudi dan Nasrani tidak akan redha sampai ke hari kiamat kepada ummah dan agama Allah SWT (Islam).

      Musuh-musuh merancang namun Allah juga merancang.
      Namun perancangan Allah juga yang terbaik.

      Andai perancangan musuh-musuh ugama itu berjaya ia atas izin Allah SWT juga. Mungkin ada hikmah atas izin yang Allah berikan itu.

      Semoga kita sentiasa dijalan Allah SWT hingga hujung nyawa.

      Delete
  8. Terima kasih utk cerita(pengalaman) ini, pencerahan utk kita semua. Sy percaya kisah ini benar. Walau apa pn sbg ummat Islam, Al-Quran dan Muhammad sumber kehidupan.Allah Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum dan salam sejahtera tuan.
      Terima kaih sudi hadir singgah sini.

      Alhamdulillah tuan.
      Semoga penulisan ini bisa memberi sedikit sebanyak input buat ummah.
      Semoga kita semua terpelihara dalam naungan Allah SWT.
      Sama-sama kita berpegang teguh kepada Al-quran dan sunnah-sunnah Rasulullah SAW

      Sesungguhnya, Allah Maha Mengetahui.

      Delete
  9. Yg bab haji tu... Rase dah tepat dah tu... Fuh...entry ni tahun lepas kn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum dan salam sejahtera tuan.
      Terima kaih sudi hadir singgah sini.
      Untuk makluman tuan, entry ni sebetulnya dah lama. Bukan thun 2019. Entry ini penghunjung tahun 90-an dan seawal tahun 2000 dah ditulis. Saya repost semula untuk tatapan semua memandangkan ianya seakan penting dan relate pada peristiwa-peristiwa yang berlaku pada dunia dan juga dalam negara muktahir ini.

      Delete
  10. Saya faham dan percaya apa yg tuan ceritakan, lagi2 bab jiwa, manusia tak mampu nak memahaminya makna 'jiwa' itu kalau tidak belajar

    ReplyDelete
  11. Saya faham dan percaya apa yg tuan ceritakan, lagi2 bab jiwa, manusia tak mampu nak memahaminya makna 'jiwa' itu kalau tidak belajar

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum saudara Amir, terima kasih atas perkongsian. Apa yang dikongsikan oleh saudara adalah sesuai dengan situasi sekarang. Kita boleh lihat bukan setakat ahli dunia, malah ahli akhirat pon mengikut ilmu berasaskan sijil atau penghargaan. Kita boleh lihat ilmu para agamawan pon dilihat dari segi level pendidikan, bukan berdasarkan ketakwaan. Memang sukar untuk putuskan hubungan/belenggu benedict order ni. Apatah lagi kita sudah buat komitmen terhadap hutang dengan bank. Saya doakan semoga Allah pelihara kita dari musibah/fitnah akhir zaman. Amin

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum. Perkongsian ni terbaik. Info ni umat islam kene tahu

    ReplyDelete
  14. Aisyallah Aku akan hancurkannya.

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum...terima kasih atas perkongsian artikel ini...ia nya sgt2 mmbantu mmbuka mata hati...smoga akan lebih ramai umat islam yg bangkit menolak BENEDICTINE ODER...inshaallah AMINNN

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum perkongsian ini sangat bermanfaat dan sebagai panduan pada umat akhir zaman. Memang kalau diteliti dalam al quraan dan hadis apa yang berlaku pada zaman kita. Pesanan terakhir kembali pada Al quraan dan sunnah.

    ReplyDelete
  17. Merinding baca semua.. mereka merancang, ALLAH S.W.T juga la sebaik² perancang.. sangat teratur rancangan mereka, sehingga segala yg terjadi kini telah membutakan manusia.. ada tu hari saya telah tekankan kepada rakan sy yg berpelajaran tinggi. mengenai propaganda sebalik covid ini, lepas apa yg telah sy katakan itu, sy nampak sangat air muka dia berubah tanda tidak setuju dengan apa yg sy nyatakan.. sangat jelas penulisan ini dengan apa yg telah sy & kita lalui. Cuma amat sedikit kita yg memahami.. terima kasih atas perkongsian ini.. semoga bermanfaat untuk di kaji dan di pelajari

    ReplyDelete
  18. Assalamuaikum.. terima kasih atas pencerahan. Cuma sedikit kemusyikal, dalam huraian diatas mengatakan bekas pemimpin yg pimpin 20 tahun Kat Malaysia merujuk pada Tun M. Dan dikatakan kisah Ni pada akhir 90an atau 2000.
    Secara logiknya Masa tu Tun masih memerintah, tak sampai 20tahun pun tempoh pemerintahannya?

    ReplyDelete
  19. Assalamuaikum.. terima kasih atas pencerahan. Cuma sedikit kemusyikal, dalam huraian diatas mengatakan bekas pemimpin yg pimpin 20 tahun Kat Malaysia merujuk pada Tun M. Dan dikatakan kisah Ni pada akhir 90an atau 2000.
    Secara logiknya Masa tu Tun masih memerintah, tak sampai 20tahun pun tempoh pemerintahannya?

    ReplyDelete
  20. Kalau baca semua apa yg dikatakan oleh bishop tu, mmg boleh buat kita sbg umat islam terasa terkepung/terpenjara & berputus asa. Jgn lupa Allah itu maha pengampun, maha mengetahui. Iblis sesatkan manusia drp depan, belakang, kiri & kanan manakala Allah akan selamatkan org islam melalui atas & bawah. Atas itu doa kepada Allah, bawah itu sujud/taubat/menyesal dgn dosa. Jgn kita berputus asa dgn rahmat Allah kerana iblis dahulu telah berputus asa dgn rahmat tuhannya. Terima kasih atas perkongsian yg membuka minda & cara berfikir yg berbeza.

    ReplyDelete
  21. Kalau baca semua apa yg dikatakan oleh bishop tu, mmg boleh buat kita sbg umat islam terasa terkepung/terpenjara & berputus asa. Jgn lupa Allah itu maha pengampun, maha mengetahui. Iblis sesatkan manusia drp depan, belakang, kiri & kanan manakala Allah akan selamatkan org islam melalui atas & bawah. Atas itu doa kepada Allah, bawah itu sujud/taubat/menyesal dgn dosa. Jgn kita berputus asa dgn rahmat Allah kerana iblis dahulu telah berputus asa dgn rahmat tuhannya. Terima kasih atas perkongsian yg membuka minda & cara berfikir yg berbeza.

    ReplyDelete
  22. Assalam Tuan admin, terima kasih siarkan kembali artikal ini. ya saya pun pernah baca dulu lagi tahun2 2000. skrg dan tahun 2021, sudah nmpk skrg World Oder !

    ReplyDelete
  23. Alhamdulillah selesai sy baca..
    pasal covid ni mmg membuka mata sy seluas2nya.. mmg apa y terjd di rancang rapi.. sy tertarik 1 y mana kumpulan perancangan teliti ni habiskn hidup mereka mengkaji/merancang/melaksana.. tp mereka lupa Allah maha berkuasa Allah Maha segalanya. Semua y mereka rancang semuanya terlaksana kerana izin Allah S.W.T.. Allahuakbar.. Allah maha besar!!! Yang sy nk tekankn sungguh hidup mereka lari dr fitrah Allah! Fitrah kejadian manusia.. mmg dorg rasa semua perancangan mereka berjaya. Tp sy yakin seyakinnya.. bila dajjal keluar bkn permulaan kehidupan baru mereka tp itu la kehancuran hidup mereka. Mereka impikan dajjal penyelamat mereka tp tentera islam Imam Mahdi akan jd penyelamat islam itu janji yang Allah maktubkan dlm Al-Quran. Sesungguhnya aku beriman dgn kitab suci AlQuran. Mereka ingt meraka akn berehat setelah penat tp mereka lupa dunia akn berakhir dgn kiamat. Kiamat hari pembalasan!!

    ReplyDelete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.