Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday 17 December 2014

Kisah pengalaman seram di asrama politeknik.


Kisah pengalaman seram di asrama politeknik | AMARAN!! Jika korang seorang yang berhati tisu dan dalam hati ada taman....sila JANGAN gedik² nak teruskan bacaan entri yang seram ini. Segala kerosakan perasaan dan kemusnahan jiwa akibat cerita ini adalah di bawah tanggungjawab tukang baca sendiri. Aku tidak akan bertanggungjawab walau sekupang. 

Sebelum korang teruskan bacaan kisah ni dengan tawaduk dan penuh debaran....suka untuk aku ingatkan korang semua, cerita ini adalah kisah benar pengalaman yang telah diceritakan. Sahih atau palsu cerita ini ia adalah subjektif bukan mandatori.

Sebelum korang teruskan bacaan....aku belanja sekeping lagi gambar untuk amik mood seram suam² kuku yang ada kat hati korang tu.



Rileks beb....baru tengok gambar gerak² tak kan dah kecut dan luluh paru² kot.....ok²...aku malas nak paw masa korang. Dipersilakan baca kisah pengalaman seram di asrama politeknik untuk kemisterian hidup korang.....

Cerita ini dari sumber sebenar dan tanpa di edit.


Ni aku ada kisah yg nak critakan kat korg. Crita ni berlaku pada aku & kwn2 aku semasa aku study kat sebuah politeknik di timur tanahair.

Pada tahun 1999 aku dapat smbung blajar kat politeknik dan aku ditempatkan di asrama. Ditempat aku study ni, hanya ada 2 blok asrama yg di khaskan untuk pelajar lelaki. Tak salah aku untuk pelajar pompuan pula, ada 9 blok asrama. Mmg dikatakan blok untuk pelajar lelaki tu adalah untuk pelajar pompuan tetapi disebabkan ada sedikit masalah, pihak pengurusan telah membenarkan 2 blok tersebut dihuni oleh pelajar lelaki.


Alkisahnya 2 blok ni dikatakan berhantu. Ramai pelajar pompuan telah diganggu oleh makhluk2 halus yg berkeliaran didalam blok ini.Warden sendiri telah menceritakan kepada kami yg blok2 ini tidak boleh dihuni oleh kaum wanita buat sementara waktu. Antara sebabnya adalah pernah beberapakali pelajar2 pompuan yg tak dapat hadir ke surau untuk berjemaah pada waktu maghrib & isyak telah diganggu oleh bayangan yg menyerupai seorg wanita.Pernah seorg pelajar pergi ke tandas pada waktu senja dan semasa dia sedang mencuci pakaiannya, dia ternampak kelibat seorg wanita yg tak dikenali sedang menundukkan kepalanya berhampiran sinki. Pelajar tersebut tidak ambil kisah dan terus mencuci pakaiannya sehinggalah dia selesai. Tetapi apabila dia bangun dan lihat kearah cermin, dia dapati wanita yg sama yg dia lihat tadi berada dibelakangnya (dalam cermin). Dikatakan pelajar tersebut telah pengsan dan menjadi trauma dgn kejadian tersebut.


Pernah juga dikatakan seorg pelajar (bukan islam) yg sedang menyikat rambutnya (sudah mandi la kot) telah ternampak wajah seorg wanita yg agak suram disebalik cermin didalam bilik pelajar tersebut. Mengikut cerita warden asrama suatu ketika dulu ada satu kes ngeri yg telah berlaku diasrama tersebut. Dikatakan ada seorg pelajar pompuan telah membunuh dirinya (masalah peribadi) dgn terjun dari tingkat 3 asrama tersebut. Lokasi kisah ngeri itu berlaku adalah berhampiran dgn kwsn tangga diblok asrama. Jd barulah aku dan kwn2 tahu kenapa kwsn tangga blok asrama tersebut sentiasa gelap sahaja. Dikatakan lampu2 di kwsn tersebut tidak dapat berfungsi kerana adanya gangguan makhluk halus! Mmg sepanjang 1 semester aku kat situ, tak pernah aku lihat kwsn tangga tu terang!


Ok..Yang ni pengalaman aku sendiri. Suatu malam tu aku dan kwn2 aku ( 4-5 org kot) melepak kat satu bilik ni. Bilik ni kat tingkat bawah. Selalunya bila hujung minggu tinggal kami ja la kat asrama sebabnya ramai yg balik kampung atau keluar bermalam di luar. Sedang kami asyik bersembang, kami dikejutkan oleh pasir. Tiba2 ja ada pasir masuk (seperti dibaling) melalui tingkat kat bilik ni ! Apa lagi, smuanya tergamam la. Pakat2 pikir la sapa lak yg nak usik kami ni.. ? Setahu kami hanya tinggal kami ja kat asrama pada malam. Lepas tu semua mata tertumpu kat tingkat ja la. Dalam 2 minit lepas tu, sekali lagi ada pasir masuk melalui tingkap. Kali ni kami semua terus keluar dari bilik dah trus ke bahagian luar bilik untuk lihat siapa yg mengusik kami. Puas mencari, tiada sesiapa pun kat situ kecuali kami ja. Pastu kwn aku yg sorg ni terpandang kat kwsn padang dan apa yg dia ceritakan kat kami, dia ada ternampak kelibat seorg pompuan sedang berjalan kearah pokok pisang. Kami masa tu mmg seram sangatla, jam pun dahpukul 1-2 pagi dh. Pastu kami masuk semula ke bilik. Kali ni tiada lagi gangguan.Kami pun mula bercerita mengenai kisah dibaling pasir tadi. Pastu salah sorg kwn aku ni nak buang air pulak. Nak mnta org temankan, nanti dikatakan penakut pulak ! Jd dia amik keputusan utk pergi ke tandas seorg diri. Tandas ni pulak terletak bersebelahan dgn tangga yg aku ceritakan tadi. Mmg seram area ni. Gelap ja suasana kat situ! Dalam 5 minit aku dan kwn2 yg didalam bilik dikejutkan oleh bunyi bising dr arah koridor..Aku pun jenguk tgk kot pintu bilik. Rupa2nya bunyi tapak kaki kwn aku yg p tandas td ni. Aku nmpak dia berlari sekuat hati kearah bilik! Sampai kat bilik, dgn muka yg pucat dan dalam ketakutan dia ceritakan pada kami yg semasa sedang dia menyarungkan kembali seluarnya (lepas buang hajat n basuh dh ni) dia ada dengar bunyi tapak kaki org masuk tandas tu (dia dah cuak time ni). Pastu dia dengar plak ada org buka paip air dan diikuti suara seorg wanita yg seperti bercakap dalam nada ygkecewa (sedih la)! Apa lagi dia, terus cabut la !


Sedang kami cuba melawan ketakutan yg menyelubungi pada mlm tu, tiba2 blackout la pulak. Dudukla kami dalam kelam.. Dah la tak ada stok lilin. Mmg gelap gelita la! Pastu tak ada lagi gangguan dan kami pun dah mula mengantuk. Bilik aku lak kat tingkat 2, jauh dr bilik kwn2 yg lain.Nak tunjuk jantan punya pasai, aku buat berani naik ke bilik aku sendiri. Bilik aku lak mengadap ke arah pokok pisang tempat kwn aku nmpak kelibat pompuan td ! Masuk bilik ja terus aku cuba lelapkan mata. Alhamdulillah bila aku terjaga, hari dah siang..


Dah lepas satu malam yg agak menyeramkan…. Tp bila jmpa kwn aku dia kata dia nmpak sesuatu kat tingkap bilik aku semasa aku balik semalam [sumber]

Seram atau tidak......sahih atau palsu kisah di atas ia adalah subjektif dan bukan mandatori. Terpulang pada penilaian korang yang membaca.



Justeru itu......... Usah biarkan hidup korang diselubungi misteri. Akhir kalam dari aku.... Jangan jadi hantu, jadilah manusia yang tak takut hantu

Sekian. Terima kasih.

Jazakallah.


Support us MansuhPBS

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

12 comments:

  1. blom start baca dan seram apetah lagi tgk gambar yg di attached gather2 ngn post. so kesimpulannya saya mmg takut hantu.. xnak takut dah banyak kali try.. tapi perasaan takut memang takleh dibendung lagi :(

    ReplyDelete
  2. Haii.. Cakk.. Done Follow sini no. 328
    Salam kenalan.. Sudilah kiranya follow me back,
    boleh kita saling kunjung mengunjung pasni..

    Official Blog :
    http://tengkubutang.blogspot.com/

    Catlover Blog :
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. huk2.. teman ni penakot.. bila tengok gambo dalam entri Aiman ni pun teman udah terkejot kejot weh..

    ReplyDelete
  4. Tengok gambar pun aq dh x boleh rilex KECUT PERUT

    ReplyDelete
  5. Fuhh, Mujur bace dlm bulan puase, jadi xlah seram sangat.. x)

    ReplyDelete
  6. Yg gmbar di attached tu, cerita tu ngeri dan agak seram

    ReplyDelete
  7. Mcm ni kata seramm.peliaqq hangg laa

    ReplyDelete
  8. Hmmm boleh lah x de lah seram mana pon tapi yg attached tu seram ahh, so so

    ReplyDelete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.