AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Tuesday, 23 March 2010

CINTA ADALAH ANUGERAH

سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Bila hati berbicara...

- Cinta itu perlukan kesungguhan....ketulusan dan kefahaman
Cinta sesama insan sebetulnya perlu berlandaskan atas penganugerahaNYA.... Bila kita sedar bahawa cinta yang hadir dalam diri serta cinta yang kita miliki itu adalah penganugerahaan Ilahi dengan sendirinya kita akan pandai menghargai......

kita akan tahu dan sedar nikmat yang diberi..... DIA memberi kita cinta bukan untuk kita berduka lara, hadirnya cinta kepada kita adalah semata untuk berbahagia... agar kita sentiasa bersyukur atas pemberianNYA...agar kita betah bisa memberi dan menerima....Baik laki2 atau wanita sesungguhnya tiada diantaranya yang sempurna......belajar menerima kekurangan pasangan masing2 adalah kunci segala gembira....Namun, andai simpulan tali terlerai dipertengahan jalan jangan diratapi, tapi anggaplah ia sebagai ujian Ilahi sekadar untuk menguji keteguhan sekeping merah hati.

Kita tidak perlu lagi mencari+membangkit+meletak kesalahan serta kesilapan kepada kaum hawa atau kaum adam atas suratan perpisahan.....bukan juga menyalahkan takdir Tuhan, tetapi terimalah ia dengan berlapang dada, sambutlah kedukaan dengan keredhaan......itu gambaran kepada sikap tawa'duq serta ikhlas kita terhadap Maha Pencinta.

Ketidakjujuran pasangan atau berakhirnya ceritera perhubungan bukanlah PENAMAT sebuah epik kehidupan yang dipinjamkan...Dihadirkan kita difana dunia bukan semata untuk meratibkan cinta sesama kita,bukan meratap hiba pada arca cinta yang sengsara.....tetapi kewujudan kita adalah atas sifat kehambaan...semata untuk keredhaan,sebagai bekalan di hari pembalasan.

-sekian-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.