AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Diari Puisi

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة




Ruangan ini abg long wujudkan khas semata2 untuk tepek karya2 picisan dari abg long. Karya2 ini adalah luahan rasa semata. Segala apa yang tercatat di sini tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia.

Kadang2 abg long tak reti mana nak karang ayang panjang2 8 batu nautika untuk mengambarkan 'sesuatu', jadi abg long bikin ia dalam bentuk puisi.

Memang kekadang payah angpa nak paham apa yang tercoret kat ruangan Diari Puisi ini. Sebenarnya, saja jer abg long nak angpa jana pemikiran kreatif dan mengaktifkan serembrum kiri angpa untuk merungkai apa yang tersurat dan tersirat dengan gaya puisi.

Kalau angpa tak paham juga tak dapat la abg long nak nolong.....sabo je la yer...HiHiHi..Gambar2 dalam Diari Puisi ini semata2 untuk perhiasan dan untuk tatapan mata semata. Gambar2 ada yang di shoot oleh abg long sendiri, selebihnya abg long mohon belas ehsan dari lebai google.

Semoga angpa jumpa apa yang angpa cari disini. Mudah-mudahan angpa bertemu 'sesuatu' untuk angpa mengenal sesuatu.

Puisi ini puisi kita, kisah kita untuk kita hayati bersama.

Jazakallah.

  1. Setanggi Kasih
  2. Guru
  3. Di Atas Sejadah Rinduku
  4. Jatuh Cinta
  5. Kemarau Rindu
  6. Sepelangi Rindu
  7. Sejadah Keinsafan
  8. Cintai Aku
  9. Bukan Mainan Perkasihan
  10. Tak Bisa Menyentuh Cintamu
  11. Aku Tak Bisa Menyentuhi Hatimu
  12. Seraut Wajah
  13. Berakhir Sebuah Epik Cinta
  14. Hujan
  15. Mungkin
  16. Hatiku Pecah Satu-satu
  17. Bersimpuh hati
  18. Hingga Hujung Nyawa
  19. Sampai Waktu
  20. Gadis melayu
  21. Ada
  22. Antara dua pintu
  23. Izinkan Aku
  24. Usah
  25. Demi Masa
  26. Berdiri kaku seorang aku
  27. Di saat nafas dipenghujung hela




___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

1 comment:

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.