Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Monday 15 August 2016

4 Tips Super Hebat Untuk Peniaga Online Elak Kena Tipu

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

4 Tips Super Hebat Untuk Peniaga Online Elak Kena Tipu | Semalam aku ada posting pasal kekecohan iklan perkhidmatan penipuan untuk membuat resit Maybank fake untuk tipu peniaga online kat SINI.



Untuk entri kali ini, aku nak share 4 Tips Super Hebat Untuk Peniaga Online Elak Kena Tipu Pembeli Online Guna Resit Palsu. Korang² yang peniaga online tu WAJIB khatan khatam entri aku ni setawaduk yang boleh. Kalau tidak, buang karen aku je menaip entri yang aku kira sedap dan enak ini.

Well, apa yang perlu korang buat selaku peniaga online yang sweet dan genius adalah seperti  ketetapan berikut.


1. Minta dengan customer supaya mereka snap gambar resit depan-belakang untuk pastikan resit tu original.

2. Minta customer berselfie dengan resit sebagai bukti transaksi berlaku. (Kalau dia tipu kurang² face dia dah terpampang kat skrin hp kesayangan korang. Silap² bukan sahaja korang dapat customer tapi dapat jodoh....Ngeh³ 😅😅😅) 

3. Galakkan customer korang untuk guna online transfer sebab resit mak nenek online transfer semua details yang amat.

4. Customer yang bank in guna machine deposit, korang boleh guna business account like Maybank2U sebab mende alah tu ada tunjuk time mana pelanggan bank in ke acc korang.
Well, itu sahaja tips super hebat yang termampu aku share kan dengan korang untuk waktu ini. Harapan merah hati aku yang menyala² ini mudah²an tips super hebat ini mampu memberi manfaat buat korang peniaga² online yang kacak dan cantik semua 

Jika korang ada nak tambah perisa dan sharing buah fikir korang, dipersilakan humban serembrum korang diruangan komen yang comei dan cool di bawah.

Ok gais.
thanks for reading.

#chamilamis



___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.