AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday, 4 March 2015

Biskut



First entri (mukadimah) setelah sekian lama aku menyepi dari dunia blogging, 'Biskut'...tajuk entri paling sedap aku kira (konon² la yer) untuk santapan minda kalian semua. 

Punya la aku tanya lebai google berkenaan gambar biskut paling ensem untuk entri 'biskut' ni....last² gambar kat bawah ni juga menduduki takta kornea. Aku rembat lelaju dari lebai google tanpa segan silu.



Aku pun tak pasti, sepanjang aku hilang dalam dunia blogging buat seketika adakah blog oren aku yang menyakitkan mata ni masih lagi tegar memberi ilmu seteguk dua buat para musafir yang singgah berkelana, atau.....ia turut juga sepi macam aku yang terkadang dibadai sunyi (ayat jiwang tak boleh blah siot!).

Banyak sebenarnya aku nak bercerita ceriti ceritu kat blog aku yang ohsem ni untuk dikongsi bersama kalian pembaca yang setia, tapi masa yang ada tak terkejar dengan hela nafas yang aku punya (ayat stereotaip-padahal aku malas nak menaip...HaHaHa!!)

Last entri aku sempat tepek sini pasal kisah seram suam² kuku...entri yang konon² nak menakutkan korang yang datang terjah sini tak kira waktu. Kasi misteri dan mistik sebelum aku hilang.......hilang ilham, hilang idea dan hilang masa untuk korang semua...HiHiHi!

Apa perkaitan aku dengan 'biskut'? Ada apa dengan 'biskut'? Sebenarnya takde mende² pun yang spesel antara aku dan  biskut. Cuma kawan aku cakap, aku berbelog macam biskut.....kejap ada kejap takde. Nasib baik dia cakap aku macam biskut, sedap la juga kan......Kalau dia kata aku ni hangat² tahik ayam candu macam mana, mesti busuk dan buruk rupa gamaknya....HaHaHa! 

Macam aku cakap kat perenggan yang ke-4 dalam entri ni la (sila skrol atas balik), untuk peranggan yang ini bukan ayat stereotaip tau tapi betul²....InsyaAllah, nanti aku listkan cerita ceriti ceritu yang aku nak kongsikan dengan korang semua. Macam² mende mak nenek aku nak berkongsi rasa, tapi korang kena banyak² bersabaq. Sebab sabaq itu cantik. 

Tapi kan....sebetulnya aku banyak berkongsi rasa, berkongsi jiwa.....berkongsi apa² sahaja terlintas diminda dekat pages Diari Seorang Lelaki yang aku punya. Kepada korang yang belum like lelaju page aku yang super sunyi tu boleh la kot terjah sana like laju². Jangan lupa invite tok penghulu dan orang kampung korang sama.

Well....Alhamdulillah, bermula dari semalam aku dah mampu untuk berjalan.......berjalan ke blog² (blogwalking) rakan blogger yang sentiasa mencetus fenomena kekaguman dalam diri aku atas daya usaha serta kerja buat mereka dalam dunia blogging Malaysia. Ada beberapa senarai nama dalam pale hotak aku ni.....nanti la aku cerita pasal mereka neh.

Aci tak aku nak stop menaip?. Tak perlu kot aku taip pepanjang lagi. Nama pun entri mukadimah kan. Ni pun aku kira dah panjang lebar untuk korang hadam. Insyallah, nanti aku berstory lagi kat belog ohsem (ayat poyo) aku ni lain kali.

Kepada korang yang sudi singgah sini aku ucap bebanyak terima kasih atas sokongan dan dokongan korang semua. Harap isi blog aku ni dapat memberi 'sesuatu' buat korang. 

Buat 'kamu', terima kasih kerana tak jemu bertandang ke sini saban waktu.. 

Jazakallahu khairan khatira


Support us MansuhPBS

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.