AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Friday, 18 July 2014

Iftar with Petronas Penapisan Kemaman 1435H.




Alhamdulillah. Hari ni ada sedikit kesempatan untuk godek2 blog dan tulis entri. Tentu you all pun dah bosan tahap gaban kan bila nyingah sini takde enti terkini lagi sensasi. Ntah la, ramadhan tahun ni seakan sedikit busy. Aku pun tak pasti 'virus' apa yang datang menghantui diri sampaikan nak menaip entri sikit punya malas yarabi. 

Apa pun ni ada sedikit buah tangan untuk angpa baca dan tengok hasil kraf keras tangan yang tak seberapa dari aku.

Alhamdulillah, baru ni dapat undangan untuk majlis iftar bersama Petronas Penapisan Kemaman. Ada ruang dan peluang untuk aku cari stock dan asah skill dalam photography yang aku kira sudah banyak lama juga aku tak santuni macam apa yang terjadi pada blog ini.

Iftar ni program adhoc antara boss aku dengan boss Petronas Penapisan. Dengar cite diorang sembang2 beranda rumah lepas tu terus on untuk iftar tersebut. Walaupun pun majlis santai dan sederhana tapi amat bermakna, terutamanya buat adik2 Asrama Raudhah SKPK yang diraikan.

Untuk makluman u all, program ni memang tiap tahun buat. Ini salah satu khidmat masyarakat yang dibawakan khas oleh Petronas untuk komuniti setempat. Alhamdulillah, ramadhan tahun ni SKPK tetap menjadi pilihan dan pujaan hati boss besaq Petronas Penapisan Kemaman.

Program di mulai dengan majlis bacaan yassin dan tahlil yang diadakan di surau An-Nur, SKPK sementara menunggu waktu berbuka.


Seterusnya masa yang ditunggu2 tiba. Sesi bercakap dengan jin juadah berbuka. Semua orang teruja dengan menu berbuka. Menu untuk iftar tersebut diterbangkan khas oleh Kak Yam Catering. 





Usai berbuka secara berjemaah, semua jemputan solat solat maghrib....solat isyak dan terawih juga secara berjemaah. Oh ya, makan moreh pun berjemaah juga....HiHiHi... Kat bawah sini antara moment2 yang sempat dirakam dengan lensa cabuk aku.

::Menunggu Panggilan Ilahi::

::Ntah apa yang dimenungkan::

::Eh, dia tengok kita!::

::Amik ko! Jadi kartun korang aku kerjakan::
::Jom moreh bubur kacang ijau::
Macam biasa la kan. Setiap permulaan pasti akan ada ending dia. Tak kira la apa cite sekalipun. Penamat mesti mau ada. Kalau tak itu dah kira anti klimaks. So, pengakhiran untuk iftar with Petronas Penapisan Kemaman ni adalah pemgagihan ole2 atau buah tangan kepada semua yang terlibat. Rugi wooooooooooo sape yang tak mai join masa ni. Jual mahal sape suruh....HaHaHa.....Y(^__^)Y. Kat bawah ni potret Si Gadis yang bertuah iftar tahun 2014 bersama Petronas....(◕‿◕)☆™

Single but not avaible......kata tuan empunya diri la...
Untuk tengok lagi banyak gambar yang sempat aku rakam untuk majlis ini u all boleh layari website Petronas. U all boleh juga terjah acc muka buku Petronas Penapisan Kemaman. Jika u all berminat untuk turut serta dalam kerja oil and gas bawah kendalian Petronas u all boleh klick SINI untuk maklumat lanjut.

Well, kepada u all semua terima kasih daun paku pakis kerana sudi datang terjah baca entri ini. Sila2 la baca entri2 lain sama kat blog aku yang awesome ni. Mana tau ada yang bermanfaat untuk u all.

So, jangan lupa temujanji kita di next entri. U all boleh terjah pages Digital Raudhah Photography untuk skodeng hasil kerja keras tangan aku yang ada. Nanti dah terjah tu sila la tinggalkan komen yer. 

Jazakallah.

Support us MansuhPBS

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.