AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Monday, 27 January 2014

VIDEO YAKUZA | YAB Dato' Seri Anwar Ibrahim seorang barua?



Wowwwwwww yakuzaaaaaaaaaaaaaa la puloooooooppp!!!

Sekadar hiasan.

Giler kentang ar suhu politik Malaysia sejak akhir2 ini......macam2 duk ada.....kalau nak ulas memang sakit jiwa dan boleh buat pening kepala. Aku ingat dengan suhu cuaca yang makin menurun maka suhu politik Pakdir dekat Malaysia ini juga mampu jadi cool sama, tapi rupanya tidak. 

Dekat Malaysia ni, isu politik dah jadi macam makanan ruji pula.....paling utama....paling mendapat tempat dimedia massa arus perdana berbanding isu2 yang lebih mustahak...yang bersangkut paut dengan kemashalatan rakyat muktahir ini.....baik dari segi sosio-ekonomi...sosio-agama....sosi-budaya.....Rakyat dah cukup haru sebenarnya.

Kekadang tu, naik meluat pula dengan tahik2 politik ni. Yer la kan, pemimpin depa kat atas sana cool dan steady jer.....siap boleh bergurau senda lagi sambil minum kopi mahkota dewa...tahik2 politik ni jer yang terlebih sudu dari kuah. Apa pun tak boleh!

Sebelum ni heboh pasal demo kekangkungan yang dibuat oleh ahli2 NGOk dan ahli2 parti politik yang pernah diharam serta ahli2 persatuan 'bela' diri konon2 tak puas hati atas kes memberi makan kangkung ke atas sebuah replika. Sekarang dah senyap kangkung2 tersebut....layu terkulai la kot para kangkung yang berdemo tempohari...

Lepas sahaja barisan kekangkungan berdemo.....timbul pula puak anti sunrise. Berdemo....berarak.....bergembira......konon2 boss depa bangga dengan pendek akai yang depa miliki. Siap buat aksi membakar 'sesuatu' yang menyerupai bendera sesebuah negara lagi....konon2 tunjuk rasa mereka itu sungguh ohsem. Walawey....tak kan sebab boss anda tak diberi kebenaran masuk sesebuah negara maka anda selayaknya boleh membakar 'sesuatu' yang menyerupai maruah negara mereka.....Biar kita nampak bodoh, tapi jangan biadap....HeHeHe...

Sekarang ni timbul pula isu Yakuza....pengaruh filem dan media massa ke apa ni....aduiiiiiiiiiiiii.......berat 66 dah politik Malaysia ni.  Sila la guna cara lain yang lebih kreatif dan bermoral high class untuk mengipas golongan atasan. Dari korang buat dan perjuangkan sesuatu yang sia2 ada baiknya korang ikut berjuang dalam ISU HOT (klik) ini.

Jom tonton video kisah Yakuza bawah ini. Harap korang (terutama yang tahik2 politik) dapat menonton dengan berlapang dada serta merimbun iman di dada.




Well.... korang dah tonton video kat atas ni kan, jadi korang nilai la sendiri. Cikgu aku pernah pesan, "Banyak bercakap nanti memperlihatkan kebodohan sendiri."

Rakyat bukan nak tengok semua wayang2 murahan ni la.....rakyat nak tengok dan dengar hal2 yang dapat melegakan ruang bernafas mereka.....hal2 yang bisa membuatkan ruang pergerakan mereka selesa.....bukan menambah kesulitan supaya mereka bertambah tersepit dan terhimpit.....Besar sangat ke Yakuza tu berbanding dengan kerajaan Jepun yang ada sekarang???

Jadi, kurangkan kontroversi....tingkatkan prestasi. 

Jazakallah.



Support us MansuhPBS


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.