AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Saturday, 11 January 2014

Telur ayam kampung separuh masak

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Dah banyak lama tak conteng sini. Konon2 busy la sangat kan?...ahaks3......Tapi betul baq ang...memang sedikit lelah diri sekarang ni. Banyak benda perkara yang perlu aku santuni dengan hemah diri.

Insyallah, nanti dah kendur busy aku akan conteng banyak2 kat sini. Biar korang rasa muntah dan loya mata nak mai baca....HeHeHe....

Sekarang ni aku tengah busy untuk mendietkan aku punya body. Ye la kan, cuti lama baru ni asyik makan tidur....tidur makan jer kerjanya mana tak bertambah tumbesaran. Kalau makin berketul-ketul tak mengapa juga, ini makin membusung.....haru bang ang!

Jadinya, sekarang ni tengah on diet la konon-kononnya.....alhamdulillah, seluar kerja saiz 29 slim fit masih muat aku pakai walaupun ada sedikit 'keseksaan'...HaHaHa....Apa pun aku kena berusaha dengan gigih lagi....Bab makan dah ok, tapi bab bersenam tu tak tahu nak mula bila. Budak-budak dah banyak kali bertanya, tapi satu jawapan aku tak bagi lagi kat depa.....Aku bukan apa, tak mahu memberi harapan mengunung macam Gunung Santubong tu pada depa. Nantikan ada pula yang patah hati lagi....Hmmmmmm......bab patah hati lain kali aku cerita, mood sendu tak datang lagi malam ni.....(^___^)

Well, malam ni aku layan menu kat dalam gambar ni je. Ini pun dah berapa banyak kolori yang masuk dalam badan aku. Diet la sangat kan??? HaHaHa......Tapi yang pasti menu ni memang sedap. Licin hingga menjilat mangkuk.
Kalau korang nak rasa sedap lagi korang campur dalam telur tu sedikit kicap Tamin dengan serbuk lada hitam keluaran Giant (ini bukan iklan berbayar tau).......perrrhhhhhhh! memang terangkat ibu jari bag ang. Nak lagi kenyang, korang sapu telur tu kat roti, buat macam sandwich. Memang menyelerakan.

Aku tak pasti pula menu aku ni menu diet yang betul atau tak betul. Sapa-sapa doktor yang baca entry ni boleh la kot kasi maklumat berapa banyak karbohidrat dan protien dan lemak yang aku dah sumbat dalam perut ni......aku kalau bab-bab nak kira mengira ni memang failed dari sekolah tadika kemas bawa ke muda rumaje ni (muda rumaje la sangat kan?)....

Tapi tak salahkan korang yang bermaklumat berkongsi maklumat dengan orang2 yang tak bermaklumat? Bila semua orang dah bermaklumat tentu sahaja semua orang boleh hidup sihat....tak gitu? Hmmmmmmm.....korang faham tak ni? Aku blur sudah.

Kalau korang nak cuba menu kat atas boleh juga kot. Tak merbahayakan kesihatan....insyaallah.

Tapi kan.....kesian kat ibu ayam tu.....tak berketurunan beliau sebab aku asyik pow telur-telur dia yang comel dan sedap itu. Nasib aku pow telur kan? Kalau aku pow anak??

Jazakallah.
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.