Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Friday 22 November 2013

SPBBS OH SPBBS

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Tekanang!!

Gila...macam mana tak tekanan nyer......buat kerja tak pernah berabisan.....orang luar tengok aku macam best je.....macam senang jer.....macam sedap je......macam2 la yang comei depa rasa....tapi hakikatnya hanya aku dan mereka2 sewaktu dengannya sahaja yang tahu betapa tak bestnya apa yang dilalui tiga tahun muktahir ini. Hari2 kedepan tak tahu la macam mana dia punya seksa bekerjaya begini......Apa pun syukur.....Malaysia aman....

Orang lain maybe sedap2 dah bersenang lenang time jam 2 3 4 pagi gini....tapi aku rasa, aku dan sebahagian mereka yang seperti aku masih lagi berjaga.....masih lagi buat 'kerja gila'.....

Ntah la.....sebetulnya malas nak conteng pasal mende alah ni kat blog aku yang comel dan ohsem ini......takut ada yang tersalah fahaman......tapi, aku terpaksa juga bersuara......Aku harap entri 'mukadimah' aku berkenaan SPBBS ni dilihat dengan sweet oleh korang yang sudi membaca.....Provokasi??? oh tidak! Sebetulnya entri ini adalah lukisan jiwa aku.....juga 'jiwa' orang2 yang memahami aku.....

Dah banyak lama dah rasa buat 'kerja gila' ni....mana boleh tahan beb.....dah banyak juga suara dah berkumandang untuk memperbaiki kepincangan yang ada ini....namun, mereka disinggahsana masih lagi lena....masih lagi bersenang lenang dengan kepayahan orang2 marhean....

Aku tak tahu, mengapa dan kenapa.......sistem pendidikan sering menjadi bahan eksperimetasi mereka2 yang punya kuasa. Yang menjadi mangsa adalah guru dan anak bangsa kita. Jadi bahan eksperimen dan ujikaji pada dasar2 yang tidak pernah strong dan utuh hala tujunya..

Seringkali khalayak tertipu dengan 'angka' yang tertera......hakikatnya.....indah khabar dari rupa......Kejayaan palsu yang dicapai. Kelak kepalsuan itu boleh membianasakan bukan sahaja anak2 bangsa malahan ketamadunan bangsa itu juga.

Alahaiiiiiiiiiiiii.......panjang lebar pula aku merapu......ini yang aku malas sentuh pasal SPBBS ni, belum lagi aku sentuh program lain2......Ini sekadar 'mukadimah'.....jadi cukup kot untuk luahan rasa secebis cuma.



Masih lagi mengadap program SPBBS ni. Banyak kali duk masuk....tapi tetap juga macam siput sedut. Pakai internet berkapasiti F1 pun tetap server macam hampeh.....(@_@)



Aku tak tahu kat mana rasionalnya dan keuntungannya orang2 yang cerdik pandai kat singgahsana sana beli program ni dan bayar penyelenggaraan sistem ini dengan menggunakan beratus riban duit pembayar cukai sedangkan program natahapaapantah. Apa pun tak boleh!

Alamak......terpanjang lebar la pula aku membebel.....HaHaHa.....tak pasal2 nanti ada yang sentap. Ini baru 'mukadimah'......inshaAllah...akan ada episod2 seterusnya....HeHeHe.....entri yang macam gini pun ada dah yang tersentap....takpa.....orang bagi aku beskal, jadi aku kayuh pelan2......

Aku login kul 0154.......kul 0206 tak juga boleh masuk server SPBBS (cu korang tengok kat timer dalam gambar tu). Itu yang aku prints screen time tu. Sedangkan entri ni nak siap pun tetap juga keputusan dia sama...ERROR ....sahaja la tu nak kasi aku lebam (@_@) dan ketat jiwa.

Dah lama aku musykil.....pelik pun ada......Jika cikgu-cikgi buat kerja orang2 lembaga peperiksaan, orang2 lembaga peperiksaan buat apa pula yer???? HiHiHi....

Apa pun tak boleh- APTB

p/s: kepada yang nak cari pasangan hidupnya cikgu-cikgi elok la lupakan hasrat murni korang tu.....nanti tak pasal2 korang tidur malam berpelukkan bantal.....HaHaHa....apa kata cikgu-cikgi??


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.