Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Friday 22 November 2013

Petua | Teh halia buang angin dalam badan

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Tetiba rasa sebu je perut malam ni.......Nak kata makan terlampau banyak, sebutir nasi tak masuk perut lagi hari ni. Nak kata sebab tak makan nasi lagi, tadi dah pun makan bihun goreng....Hmmmmm.......dugaan betul...Nak buat kerja pun terbantut...

Stok eno halia pun dah abis......nak cari daun pokok sekentut untuk hilangkan angin dan lenguh2 badan pun dah jauh malam. Hujan pula kat luar. Jadi, guna la apa alternatif yang ada....teh + halia. Lagipun banyak stok halia kat dapur. 

Senang je nak sediakan teh halia ni. Korang bancuh je air teh macam biasa.....tapi ingat,  Susu jangan taruk berlebihan. Kurangkan manis dalam minuman. PM pun dah bagi nasihat, manis2 ni tak elok untuk seks yang sihat.....HeHeHe....

Halia tu korang buang kulit......cuci bersih2......lepas tu korang ketuk sikit halia tu biar pecah2.....Kalau tak nak ketuk pun takpe, korang hiris je secara mayang......lepas tu korang masukan halia tersebut dalam teh yang korang bancuh tadi.



Lepas tu boleh la korang minum dengan bestnya. InshaAllah......masalah angin dan sebu dalam perut tu akan berkurang. Kalau korang sanggup, masa minum tu korang makan sekali halia yang duk ada.....

Lepas minum teh halia ni korang akan rasa panas badan sikit. Biasa la tu, atom-atom angin yang ada dalam badan tu dah bertindakbalas dengan teh halia. Nanti slow2 angin tu akan keluar mengikut saluran2 yang halal....Oppssssss......Tak kan la aku nak perincikan satu2 kot....sendiri tau la yer.....HiHiHi...

Alhamdulillah......dah lega sikit rasa sebu dalam perut aku ni. Dengan halia2 aku telan......HaHaHa.....So, korang boleh la cuba petua ni nanti yer...InshaAllah menjadi.

Barakallah fiikum.
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.