Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Friday 25 October 2013

Bebelan | Hari minggu yang sangat ketat

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Dah weekend dah pun kat sini. Kepada yang masih bekerja tu selamat bekerja....mudah-mudahan kerja buat korang diterima sebagai ibadah disisiNYA. InshaAllah.

Kepada yang dah start bercuti weeked hari ni selamat bercuti diucapkan. Gunakanlah kesempatan bercuti korang tu sebaiknya. Isi masa cuti untuk berehat...bersantai bersama keluarga dan sahabat handai.

Bagi abg long, cuti ke tak cuti sama sahaja.....kerja tetap jalan juga. Alhamdulillah, key in data linus dah kasi settle. Tinggal lagi nak isi data spbbs yang mengetatkan jiwa raga tu je belum lagi. Tak penah ia nak mesra pengguna (pasal spbbs yang tak mesra pengguna ni len kali abg long story....). Next week dah start final exam dan pentaksiran akhir untuk tahun 2013. Nampak gayanya stamina perlu ditokok tambah untuk pecutan terakhir nanti....Law tak mau sesak jiwa raga.

Sekejap je masa setahun berlalu, dah nak sampai penghujung tahun dah pun untuk 2013 ni. Banyak lagi azam yang belum dicapai......banyak lagi target yang belum mengena.....nampaknya kena forward and kiv tahun depan la kot.....aci cenggitu? Korang punya macam mana??? Ke macam abg long juga??? HeHeHe......tapi takpe, masih ada masa untuk mengapai......Kalau tak capai juga setelah diusahakan nak buat macam mana kan? Mungkin Allah swt ada sesuatu yang terbaik buat kita.....husnuzon...

Hari minggu yang sangat ketat??? Mana tak ketatnya, macam2 mak nenek data nak kena key in.....gambar wedding client pun ada 2 3 album tak edit lagi....ingat nak kasi settle sebelum masuk bulan November....InshaAllah....Harap client boleh bersabar dengan kebusyan abg long.....Sesungguhnya sabar itu cantik...HaHaHa....

Sempat lagi buat job??? Biasa la kan, zaman itu ini serba naik dan serba mahai ni kena la pepandai cari site income......Apa yang penting, kerja hakiki itu lebih utama.....yang sipi2 tu sekadar mengisi masa yang ada.....Kenapa tak boleh? kita yang tentukan masa bukan masa yang tentukan kita......Kita uruskan dia, bukan sebaliknya.....betul tak??? HiHiHi....

Ok la, entri ni sebetulnya entri kosong......kosong bagi orang yang anggap ia kosong la.....tidak jika sebaliknya. Hari minggu ni memang sangat ketat.....kejap lagi nak ke Kuantan, nak menjemput 'dia'......siapa 'dia'??? (yang dah tahu sila diamkan diri-zip molot..kahkahkah).......nanti abg long story dilain entri.....kalau dah jodoh tak kemana.....HiHiHi.....harap2 ada la jodoh dengan dia arini.....KihKihKih.....debar dah wase.....

Balik Kuantan nanti layan bola pula......ATM vs TRW......korang rasa sape yang menang??? Ke tahun ni bakal menzahirkan "THIS IS PANTAI TIMUR"??? Pahang dah pun menempah tiket ke final.......sekarang tunggu siapa lawan dia.....Rasa2 sape la erk???

InshaAllah.....malam nanti nak ngedit album client dan isi data spbbs sambil layan bola kena sepak. Perancangan perlu ada, terlaksana atau tidak bergantung pada keadaan dan juga izin dariNYA. Kita merancang, DIA yang tentukan..

Ok la, abg long stop dulu sini. Nak gerak ke Kuantan jap. Sapa2 yang ada kat Kuantan tu moh ler kita ngeteh kopitiam. Borak2 sambil berukhuwah fillah.

Terima kasih la coz korang sudi buang masa baca entri ni.

Godek2 la entri yang ada kat blog ni.....mana tahu kot2 ada yang bermakna buat korang. Ada ke entri yang bermakna??? hmmmmmm......abg long tak tahu, korang pembaca yang boleh menilai apa yang abg long bicarakan kat sini. Sesungguhnya abg long bukan penilai yang baik untuk diri abg long sendiri...betul tak???

Jazakallah.

p/s:entri ni takde gambar...ok tak???
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

1 comment:

  1. Saya baru jer godek2 & membaca cerita tentang arwah Yasmin di blog ini.
    Aah, sekejap jer dah nak akhir tahun, hari ni 1 Muharram, dah tahun baru pun. Semoga tahun ini lebih baik dari tahun2 sebelumnya.

    #SalamMaalHijrah

    ReplyDelete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.