AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday, 4 September 2013

Bila pemimpin kita berbicara

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Semua orang dah kena badi 20 sen (termasuk la abg long)...HaHaHa....Harap ini adalah entri last tentang isu nasional yang hangat dibincangkan oleh khalayak muktahir ni.

Silap rakyat memilih pemimpin atau salah pemimpin yang kurang akal budinya? Ntah la, masing2 ada agenda...masing2 punya rasa.....jadi, masing2 pakat pikir la baik buruk yang bakal tiba.



Antara keperluan dan kemampuan yang mana menjadi idaman?? Bila pemimpin kita berbicara, cengitu la hasilnya.

Bagi abg long, ini semua salah ron95 dan diesel.....kalau depa kopi susu dan milo kosong tentu tak jadi isu hangat dalam kalangan rakyat Malaysia.

Pemimpin kita banyak pilihan, tapi kita sebagai rakyat marhean adalah pilihan yang terbaik buat pemimpin kita. Bagi yang berada dan berpunya memang tak merasai nilai sekecil 20 sen, tapi bagaimana nanti buat mereka yang kais pagi makan tengahari....kais petang makan malam?

Nak tak nak...suka tak suka....perit tak perit.....kena juga hadap kenaikan yang ada. Redha? Memang redha tapi dalam paksa....pe pun syukur....Malaysia aman. Gitu la yang rakan2 sarankan....ikut arus....biar pun akan ada nanti yang hidupnya terhimpit dan tersepit....

Pasti akan ada kenaikan lagi......sabar la kita menghadapi......dah itu pilihan kita jadi kena la kita pakat2 redha.....Mengikut kajian mereka, melayu mudah lupa...cuma cina sahaja pandai berkira-kira.

Harap abg long tidur malam ni dapat bermimpikan neelofa dan anzalna nasir......banyak sangat hari ni duk sembang pasal minyak.....harap2 bukan mimpi ngeri kenaikan harga minyak lagi.

InshaAllah......PRU14 pasti harga minyak turun kembali......bersama-sama kita tunggu pengumuman untuk penurunan ini nanti.

Mungkin YB Bung Moktar Radin dah lupa......Oh ya "Melayu mudah lupa"...bukan abg long kata tapi Tun Madey yang kata.

Syukur........Malaysia aman.

Jazakallah.
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.