Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Friday 2 August 2013

Trafik blog | 1st time blog diterjah 17k pagesview lebih dalam satu hari

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Alhamdulillah.....setelah hampir empat tahun bergelumang dengan blogspot [dot] com ni akhirnya cecah gak  trafik blog  triple A' ke angka riban2 pengujung dan belasan riban pagesview dalam satu hari. 

Sebelum ni nak cecah puluh2 pengunjung dan seratus pagesview pun sakit, namun pada hari tersebut segalanya berumah wajah sehingga la ke hari ini. 

Blog abg long ni blog peribadi, bukan blog retis atau blog2 informasi yang maha hebat.  Dapat pengunjung riban2 dan pagesview 17k lebih dalam sehari pun dah cukup cemerlang, gemilang dan terbilang, walaupun makan masa bertahun-tahun. 

Alhamdulillah.....berkat bulan ramadhan 1434H serta ketidakbosanan abg long untuk terus merapu dan meraban di blog Amir Aiman Akashah | Diari Seorang Lelaki ni. Lagipun abg long menconteng kat blog ni semata kerna hobi, sama juga dengan minat abg long dalam photography. Sekadar berkongsi apa yang abg long rasai.....

Mungkin juga peningkatan mendadak trafik blog 'triple A' ini ianya bertitik tolak dari rasa tidak jemu untuk terus belajar tentang SEO berserta kemurahan rezeki dari Allah swt. *Kalau bab SEO, blog ni masih lagi merangkak sebetulnya. Abg long banyak belajar dari blog Panduan Menulis Blog sebetulnya. Itu pun masih tak juga abg long faham2 teknik SEO ni. Jadi,  sebagai pesanan buat diri dan semua, belajar la SEO untuk blog walaupun tak faham2.....HiHiHi...

Bertitik tolak dari pendapat di entri PANAS ini la terjahan pengunjung pada hari tersebut mencecah sampai riban2. Tak tahu bila lagi dapat merasai peningkatan trafik blog sebegini. Harap ini adalah permulaan buat blog 'triple A' ini.




Kadang2 apa yang abg long tulis tak semua menyukai. Setiap patah pendapat yang kita lontar ada pro ada kontra. Namun, tak semua begitu.....ada juga yang bersetuju. 

Walau bagaimanapun abg long tetap merai setiap feedback rakan2 pengunjung blog ini.....U r my prens......bagi abg long "Walaupun kita banyak perbedaan namun kita betah mencari titik persamaan."

Adat la kan dalam kehidupan.....tak gitu?. Entri ni pun bukan semata nak menunjuk2 (hebat lagi blogger2 lain yang dah ada nama berbanding abg long yang tak ensem mana) tapi sebagai pembakar semangat untuk abg long terus merapu-meraban serta mengharap ia mampu memberi perangsang buat blogger2 'setahun jagung' yang baru berjinak2 dalam dunia blog ni untuk terus berkarya dan berjaya.

Kepada yang sudi singgah blog 'triple A' ni terima kasih banyak2. Harap singgahan angpa kat entri ini serta blog Amir Aiman Akashah | Diari Seorang Lelaki mendapat manfaat. 

Yang mana terkurang tu mohon tegur untuk kebaikan. Kadang2 abg long ni 'poyo' je lebih, meroyan konon2 baguih duk ada.....HaHaHa....Tapi tak salah kita jadi baik kan? kan? kan?....Ahaks3....Y(^_^)Y

Apa pun u r my prens......kita kawan tak mau lawan2.

Jazakallah.
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.