Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Monday 26 August 2013

Terima kasih Cardiff City

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Bidalan melayu pernah menyebut, 'kecil2 cili api' .....walaupun kecil namun semangat juang tinggi. Jumpa gergasi sedikit pun tak berbekas gerun dihati.....mungkin itu yang boleh diumpamakan buat kelab cinonet Cardiff City bila berjaya membenam kelab yang gah  seperti Manchester City 3-2 dalam persaingan liga awal pagi tadi.



Tapi terima kasih yang abg long nak ucapkan tu bukan kerana Cardiff City berjaya membenam Manchester City.....peminat2 Manchester City jangan meroyan tak tentu pasal pula yer....Sebetulnya abg long berterima kasih teramat sangat kepada Cardiff City kerana berjaya membawa Malaysia bersama dalam saingan EPL.

Abg long nampak Malaysia, angpa nampak tak? Peeerrrrhhhhh......memang tabik spring toing toing la sama Cardiff City....Walaupun takde sorang pun pemain Malaysia yang main tapi memang femes la coz ada nama Malaysia kat EPL.

Angpa boleh menonton gol2 cantik game antara Cardiff City vs Manchester City di SINI dan SINI

Walaupun bola sepak Malaysia diumpamakan 'cap ayam' (meminjam kata2 JOHARA) namun melalui Cardiff City aura dan kefemesan EPL tetap dirasai Malaysia dan warga seluruhnya. Tak kisah la Visit Malaysia itu atas tiket tajaan, namun ia tetap membanggakan. Ingat senang ke Malaysia nak masuk EPL.....dapat menempel kat jersey pun dah berbaloi2....Tak caya? Try la tanya FAM.....HiHiHi...

Jika player kita dapat main bola sepak seperti player Cardiff City abg long yakin masa depan masih ada untuk sukan bola sepak kita. Banyak yang FAM perlu belajar tentang bola sepak, tak payah tengok national team seperti Brazil, Argentina, Sepanyol, Korea, Jepun (sekadar sebut beberapa nama).......belajar dari Cardiff City pun dah cukup baik untuk FAM. 

Itu pun kalau FAM nak tengok bola sepak negara kita betul2 maju la.....jika tidak memang elok sangat la orang2 besar itu bersantai dikerusi empuk disingahsana untuk selamanya.

Lim Teong Kim (Pengarah Pembangunan Bolasepak Malaysia) ada cakap, "Insfranstruktur bolasepak di Malaysia ketinggalan 30 tahun ke belakang berbanding kuasa besar bola sepak dunia." 

Nah.....angpa pikir la sendiri ke mana hala tuju bola sepak kita....nak harap FAM pikir semuanya otak jeng kreng....berat 66 belake.....HaHaHa...

Untuk Cardiff City, Great job......Malaysia berterima kasih dengan anda kerana mempromosikan kami.

Syukran.


Kredit photo: sini
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

1 comment:

  1. Salam1M, Jemput join segmen ini thanks :D

    Segmen Pencarian 20 Orang Rakan Blogger Oleh Budak Blogspot - 2013
    http://www.budakblogspot.com/2013/08/segmen-pencarian-20-orang-rakan-blogger.html

    ReplyDelete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.