AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Thursday, 29 August 2013

Restoran ayam kentaki di serang lalat

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Semalam tekak terasa nak sangat merasa ayam kentaki....tanpa segan silu terus kaki menampak ke restoran ayam kentaki untuk membelanjakan diri dan kroni. 

Dengan penuh rasa macho berserta iringan bunyi-bunyian tang perut yang gendut abg long pun order la beberapa set menu yang ohsem.

Lepas order terus mendaki beberapa anak tangga menampak ke tingkat atas.....macam bese port yang awesome adalah berhampiran dengan sinki dan juga cermin. 

Tak sampai beberapa kali kunyahan datang la segerombolan lalat cuba mengenen dan menodai ayam kentaki yang terhidang di atas meja.....wat de hell! 

Demi syariat kelaparan yang amat maka abg long cuba menggunakan jurus peringkat sekolah tadika mengusir lalat2 tersebut......namun ternyata lalat itu tak bersekolah...degil piang baq ang....semakin diusir semakin dia galak buat akrobatik depan gerembolan abg long....nak layan stim kunyah ayam kentaki pun rasa terbantut...

Sikap tidak bersopan-santun lalat2 itu betul2 menyentap nafsu makan tika tu.....Siot je rasa. Kalau abg long bawa DSLR time tu gerenti dah macro. Tapi apa boleh buat, hanya mampu snap dengan kumira handphone murahan je la....maka dapat la hasil yang tak berapa awesome seperti gambar bawah ni.


Sempat tu dia flywalk depan abg long...kurang asam boi betul.....grrrrrrrr!!!
Macam mana la erk sebuah restoran yang gah dan ohsem seperti syarikat ayam kentaki tersebut tak boleh menitikberatkan kebersihan serta ketenteraman awam para pelanggannya.....tak kan anasir lalat ni pun tak boleh handle.....koman sangat2 la kalau macam gitu kan?

Abg long cuba menarik perhatian staf2 ayam kentaki yang comei duk ada dengan membuat libasan2 maut pada lalat2 tu tapi depa buat donno je....mayb depa dah lali dengan situasi sedemikian....bermungkinan....



Dah pun emel komplain kat pengurusan tertinggi ayam kentaki tu. Tengok apa jawapan depa dengan masalah geng lalat ni nanti.....hanyat duk masuk restoran ayam kentaki selama ni, dah dua tempat abg long jumpa anasir lalat yang suka memporakperandakan nafsu makanm orang ramai. Lokasi kat mana, biar la rahsia....

Macam mana la restoran ayam kentaki tersebut nak dapat C.H.A.M.P.S erk kalau macam gini tahap kebersihan dia....Sentap nafsu makan betul...

"Menyediakan makanan serta tempat makan yang baik dan elok itu tanggungjawab pengusaha.....mendapatkan makanan dan keselesaan time makan itu adalah hak pengguna."

Pelik sungguh la bilamana restoran yang ada banyak bintang seperti ayam kentaki tersebut abai aspek kebersihan.

Kepada angpa2 semua, sebelum mencekik dan menterkedarah ada eloknya angpa check dulu tahap kebersihan restoran yang bakal angpa menterkedarah makanan dia.

Sesungguhnya kebersihan itu separuh daripada iman.

Jazakallah.
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.