AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Saturday, 3 August 2013

Puasa sebab kalah?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


foto ehsan kosmo
Aduhaiiiiiiiiiiii......setiap kali kalah mesti ada alasan atau ayat bela diri yang terlontar keluar dari Rajagopal. Dey! dah muak la dengan segala sketsa ni......Kalau jurulatih luar yang berintergriti dah lama tau depa letak jawatan, bukan mencipta pelbagai alasan. 

Tolong la dey, dah banyak sangat dah alasan.....elok tukar nama jadi 'rajalasan' la lagi patut. Malaysia Book of Record (MBR) tak nak ke senaraikan 'rajalasan' ni sebagai jurulatih yang paling banyak mencipta alasan setiap kali Harimau Malaya tersungkur dipadang?

Ada eloknya MBR senaraikan 'rajalasan' ni supaya boleh dikenang oleh anak cucu......supaya menjadi ikhtibar buat mereka.

Pose sebab kalah? Aduhai...........'rajalasan' ni tak penah baca sejarah ke? Pemain kebanyakkan melayu-Islam, tentu diorg lebih tahu tentang sejarah Islam......Kalau 'rajalasan' nak taw, banyak kemenangan Islam tika bulan puasa. Dey! ingat bulan pose ni bulan umat islam bermalas-malasan ke?



"Saya tidak mahu menjadikannya sebagai alasan tetapi pemain tampak kepenatan apabila terpaksa beraksi pada siang hari di bulan Ramadan sehingga sering membuat kesilapan mudah." 

“Pengajaran yang saya dapat di sini, kita tidak harus bermain dengan kelab yang boleh dikatakan mempunyai tahap permainan tinggi ketika bulan puasa. Kalau kita datang ke Jepun pada masa akan datang, mungkin bukan ketika Ramadan."

Jangan jadikan bulan ramadhan untuk cover kelemahan dan kekurangan yang sengaja diada-adakan. Angpa boleh baca SINI dan SINI kenyataan 'rajalasan' ini.

Dengan mengatakan sebab puasa punca Harimau Malaya kalah semua game kat Japan sana umpama mempersendakan rukun Islam yang ke-4. Secara tidak langsung 'rajalasan' menghina seluruh umat Islam yang berpuasa (orang Islam yang tak berpuasa memang dia tak rasa terhina). Dah tahu bulan pose yang gatai nak pi berlawan bola dengan orang tak pose tu kenapa? ada akai tak mau nya pakai.

Rasa2 ada tak laporan polis dari NGOK dan pertubuhan poliTIKUS terhadap keceluparan 'rajalasan' ini memperlekehkan bulan Ramadhan dan pemain Islam yang berpose?....atau nanti ada yang kata, "Ini bukan hina, ini hanya pendapat" 

Nak tahu apa lagi 'rajalasan' ni cakap bila wartawan tanya pasal kritikan terhadap beliau seolah-olah tidak mengenang jasa beliau selama ini?


"Jangan tanya saya. Tanya orang ramai. Mereka tahu siapa yang membantu negara menamatkan kemarau selama 20 tahun bagi meraih pingat emas Sukan SEA."

Alamak....alapak....alagagas......tulun la dey, jangan jadikan ALASAN pencapaian lalu untuk kamu terlalu bernostalgia. FAM patut belajar dari persatuan bola luar negara. Tak pun belajar dari JDT dan Kelantan dalam menguruskan bola sepak. Dalam bola sepak orang tak nak dengar alasan kekalahan tapi orang nak dengar bagaimana boleh capai kemenangan dan kejayaan. Dan, 'rajalasan' sepatutnya lebih bertanggungjawab dengan setiap kekalahan Harimau Malaya serta 'eksperimen' yang banyak kali tak menjadi. Letak jawatan!

FAM nak tunggu berapa kurun lagi nak 'bela' jurulatih 'rajalasan' ni? Peminat dah muak la dengan semua ni. Tulun la, peminat ke stadium beli tiket pakai duit......beli jersi Harimau Malaya juga pakai duit.....FAM sila la amik cakna sikit pendapat para peminat dan pengkritik. Ingat peminat ni buta kayu tentang bola ke? Ingat yang duk kat kerusi empuk FAM sana reti sangat tendang bola? C'mon la....jangan sampai stadium kosong FAM melopong.

Ada akai tak mau nya dipakai. 

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.