AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Tuesday, 20 August 2013

Hariss Akmal, apa lagi anda mahu?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Tersentap hati bila baca status Hariss Akmal yang abg long fikir kurang berhemah dalam bersosial dan melontar idea di laman maya.

Apa yang menyebabkan beliau tak puas hati sangat dengan warga pendidik abg long pun tak tahu....Jika yer pun beliau ada masalah problem dengan seseorang yang bergelar guru tak manis dan sweet untuk beliau pukul rata dan borong segala ketidakpuasan hati beliau itu kepada profesion keguruan seluruhnya. 

Para guru tak minta pun mereka dipuja puji mahupun didewa dewi.....cukup sekadar keringat yang tertumpah dan ilmu yang mereka beri itu dinilai dengan akal budi.

Bak kata orang lama-lama, "tak hidup dek puji, tak lekang dek keji".



Ada juga yang LIKE status beliau tu....HiHiHi.....Maybe masa bergelar pelajar dulu beliau kekurangan kasih sayang. Atau beliau semamngnya mempunyai kenangan yang kurang enak dengan warga guru....wa'allahualam...

Teringat pesan arwahyarham Ustaz Daud, "Sampai disuatu masa nanti orang2 yang menyebarkan ilmu ini tidak lagi dihargai malahan mereka akan dicaci maki.....Hingga sampai digarisan suatu waktu itu tiada lagi orang yang sudi berbagi ilmu. Jika ada pun orang2 yang berilmu ketika itu mereka sudah tidak sanggup untuk berkongsi ilmu waima mereka dibayar sedulang emas. Pada ketika itu, orang ramai akan berpusu-pusu mencari orang yang berilmu untuk menuntut ilmu, namun sudah terlambat buat mereka kerana dunia sudah sampai ke penghujungnya."

Tak kira la yang mati dibunuh itu seorang kerani atau seorang guru waima seorang pengemis......mereka juga ada maruah dan nilai diri, bukan sewenangnya untuk dikeji.

Abg long ingatkan Hariss Akmal ini just tak berpuas hati dengan golongan pendidik je, rupanya dengan kaum wanita pun beliau meroyan juga. 

Dalam isu mahar yang mahal itu pun bukan main dia meroyan dengan kaum wanita, ibarat beliau tahu segala......yang mana ori yang mana 2nd hand (macam penah ngetest je)....last2 mak bapak juga dipersalahkan beliau....sangat kesian dengan beliau....



Oh ya, sungguh smart yang ketat profiles picture en.Hariss Akmal ni bila abg long tatap.....tepek muka sendiri kat gambar agong tuh.....wowwwwwwwwwww!!! photoshop yang mantap. 

Jangan nanti mengaku jadi agong pulak dah la yer.....meroyan.....meraban sikit2 takpa.....jangan lebih2....nanti padah jawabnya. Hariss Akmal, apa lagi yang anda mahu?

Well, budi bahasa budaya kita.

Jazakallah

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.