AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday, 24 July 2013

Terkini | Bonus 2 kali sebelum hari raya 2013 hanya untuk 'pekerja' terpilih

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Nampaknya harapan untuk mendapat bonus sebelum Hari Raya Aidilfitri 2013 semakin hampir menjadi kenyataan. Cuma tunggu masa dan waktunya sahaja. Alhamdulillah bukan setengah bulan, RM500 dan RM250 seperti yang diwar-warkan, tapi lebih lagi dari itu yang akan diberi.

Sungguhpun begitu, bonus ini bukan diberikan buat semua, ada syarat dan terma perlu dipenuhi, kalau tidak bonus yang akan angpa dapat tidak akan ada rasa nikmatnya. 

Hanya yang benar-benar mahu mendapatkan bonus ini sahaja yang akan dikurniakan bonus terhebat tahun ini. 'Pekerja' yang terpilih untuk mendapatkan bayaran bonus dua kali untuk lembaran nanti adalah antara 'pekerja' yang bertuah. Bukan calang2 'pekerja' yang mampu memperolehinya.

Jika dapat la bonus dua kali cengini abg long antara spesis paling gumbira di planet bumi ni. Harap2 abg long ada dalam senarai 'pekerja' terpilih dan bertuah itu. 

Kepada angpa yang dapat bonus hari raya aidilfitri 2013 dua kali nanti taniah abg long ucapkan, yang tak dapat tak payah nak hiba hati dan dengki2. InshaAllah hari raya tahun depan akan ada bonus lagi.



Berikut adalah beberapa garis panduan pemberian dan penerimaan bonus sebelum hari raya tahun 2013.
  • Bonus pertama akan masuk dalam tempoh 10 hari sebelum hari raya bermula 29 Julai 2013.
  • Bonus kedua akan masuk pada 8hb Ogos 2013.
  • Dibayar tahun ini juga.
  • Kadar penerimaan bonus tidak berasaskan penilaian atau gred gaji semasa.
  • Pekeliling umum sudah dikeluarkan.
  • Pemberian bonus bersyarat dan mengikut terma.
Berikut adalah terma dan syarat yang ditentukan pembahagian dan penerimaan bonus tahun ini.
  • Bonus pertama berupa Malam Lailatul Qadar yang tidak terdapat dalam mana-mana bulan.
  • Bonus kedua merupakan Hari Kemenangan buat mereka yang telah melakukan ibadah puasa Ramadan dengan penuh dan cekal, khusyuk dan tawaduq.
  • Mestilah memperhebatkan amalan ibadah di malam-malam 10 terakhir seperti yang telah disabdakan oleh Nabi Muhammad SAW.
  • Dilakukan dengan ikhlas dan penuh pengharapan kepada Allah SWT sebagai seorang hamba.
  • Semua pembayaran bonus adalah tertakluk kepada kehendak Allah SWT kerana Dialah Yang Memberi dan Maha Mengetahui.
Sembang pasal bonus semua orang teruja. Mata mengantuk jadi bertenaga......Tapi bila bab buat 'kerja'....HiHiHi......tepuk dada biaq sampai sendawa......Oppssssssss....tepuk dada tanya iman memasing la yer.

Apa lagi, SHARE la.....biar rakan2 yang lain pun dapat info ni. Tak kan nak makan bonus sesorang kot. Ewah...ewahhh...ewahhhhh...

Apa lagi duk melopong terjengil2 tu?? Tekan je butang sent dan like kat bawah entri. Tak pun tekan je butang share kat atas entri ni. 

Mudah-mudahan dengan itu kita semua beroleh BONUS yang kita impikan bersama. Mana best makan bonus sesorangkan? Lagi afdal jika makan secara berjemaah.....HiHiHi..

Sharing is caring

Jazakallah.

Artikel disunting dari Blog Sensasi
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

1 comment:

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.