Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday 31 July 2013

Hot! Video pelajar tengah buat 'projek' dalam kelas.

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Gambar sekadar hiasan
Terkejut juga abg long bila tengok bidio yang diemelkan oleh seorang sahabat berkenaan sikap tak senonoh pelajar2 sekolah sekarang.

Yang paling tak boleh blah, ayat tanya sahabat abg long tu....."Ni salah guru yang mendidik atau salah sistem bro?" dan sempat dia buat lawak ayat streotaip, "bukan salah ibu mengandung".....

Payah juga nak jawab ni, kan cakap lebih2 tersalah pula.....Nak salah kan cikgu-cikgi yang mendidik pun tak boleh sebetulnya, pada hemat abg long la.....Peranan mendidik ni bukan terletak hanya pada bahu jemala para guru. Sepatutnya pendidikan dan disiplin bermula dari rumah. Di sekolah cikgu-cikgi just menambahkan 'perisa' apa yang kurang dirumah tadi.

Salah sistem? Nak kata sistem pendidikan sekarang teruk takdak la teruk mana, cuma perhatian cikgu-cikgi terhadap sahsiah dan pembinaan modal insan dalam kalangan pelajar muktahir ini sedikit terbantut dek kerana terkejar2 tugasan pengkeranian dan failing. 

Mungkin khalayak kata ini hanya alasan, tapi kan, orang lama kan penah berpesan, "Hanya jauhari mengenal manikam."  Ke angpa punya pendapat berbeda?

Nak salahkan ibu bapa? Hmmmmmmm......mereka pun perlu mengurus masa dan kerjaya. Bukan untuk orang lain, untuk anak2 depa juga. Mungkin kesibukan mereka menyebabkan perhatian terhadap anak2 terbatas.....Tapi kalau sampai lepas bebas anak2 tanpa guide tak boleh juga kan? Patut sebagai ibu bapa kena tahu apa anak2 buat, ke mana anak pergi.... dengan siapa mereka berkawan......tak comei la kalau lepas tangan.....tak gitu?

Kalau nak cari salah siapa memang tak sudah la perdebatan.....patutnya pakat2 cari jalan, cari ikhtiar bagaimana nak membasmi. Bukan menambah lagi barah yang melingkari....

Acuan sesebuah negara di masa depan bergantung pada muda mudi dia masa kini. Bukankah Saiyidina Ali pernah berpesan, “Lihatlah pada generasi muda, untuk menilai masa depan ummatnya.”.

Ke angpa pikiaq lagu mana?

Dalam video di bawah, menyaksikan sepasang pelajar sekolah telah dirakamkan aksi tak senonoh mereka berdua oleh rakan perempuan mereka sendiri.

Video tersebut memaparkan aksi seorang pelajar lelaki sedang melakukan sesuatu kepada dada pelajar perempuan tersebut. Kemudian mereka mula berkucupan, dan kemudiannya pelajar lelaki tersebut menarik tangan temannya itu di pehanya.

Angpa tengok la sendiri bidio tu kat SINI, malas abg long nak ulas pepanjang. Cuma harap sangat diorang 'berhijrah' kelak.



Hmmmmmmmmmm......takpa la, yang penting Malaysia aman. Boleh macam gitu?

Jazakallah.
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.