AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Sunday, 23 June 2013

Pesta buih | 47 remaja ISLAM di tahan

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


Atas dasar modenisasi dan kebebasan serta ketakcaknaan ibu bapa terhadap anak2 dewasa ni dapat kita lihat betapa sosio-budaya masyarakat kita semakin terhakis nilai2 nya. Lebih menyedihkan bila yang terlibat dalam kes2 seperti ini adalah dalam kalangan pemuda-pemudi ISLAM. Mereka yang menjadi harapan agama dan negara.

Tika pemuda-pemudi ISLAM di Palestine dan Syria sibuk mempersiapkan diri berjihad dan syahid dijalan Allah swt tetapi tidak remaja melayu-ISLAM di Malaysia (kalau ada pun sebilangan sahaja)Pemuda-pemudi (ISLAM) kita terlalu leka dan alpa dengan dengan fitnah dunia. Mereka terlalu asyik dengan hiburan yang lagha. ISLAM tidak menolak hiburan tetapi jangan keterlaluan. 

Salah ke mandi buih? Mandi buih tak salah pun tapi apa jadahnya pi mandi buih reramai bercampur gaul lelaki pompuan yang bukan muhrim cengitu. Nak sangat mandi buih kat rumah pun boleh. Sambil cuci beskal pun boleh mandi buih. Sikit pun tidak terlarang. Ini kalau dah bercampur gaul serta bermaksiat bukan sahaja orang marah, Tuhan lagi la marah.

Patutnya mak bapak cakna la sikit pada anak2. Jangan terlalu memberi kebebasan kepada mereka. Kena tanya dengan sape anak2 kita berkawan.....ke mana hala anak2 kita menerawang. Mencegah kan lebih baik dari merawat. 

Tapi orang kita, bila dah jadi macam gini mula la nak salahkan anak2. Konon depa dah conteng arang pada muka mak bapak dan bagi malu muka orang tua yang tak tahu mana nak letak. Hakikat kekhilafan sendiri tak pula nak diakui.



"Hasil siasatan mendapati restoran ini mempunyai lesen perniagaan yang sah dan mengadakan pesta seperti ini pada masa-masa tertentu sahaja

Kepada pihak berwajib yang sewenangnya bagi lesen kena juga ingat, saham untuk anda  tetap ada diakhirat kelak....tak banyak, sikit tu inshaAllah tetap ada.

Angpa boleh baca SINI untuk cerita main buih lebih details.

Pemuda-pemudi (ISLAM) kita ini tak tahu yang mereka amat berharga. Mereka bukan sahaja berharga buat keluarga mereka dan negara semata tetapi yang paling utama mereka amat berharga kepada agama. Pemuda-pemudi yang berharga mampu meletakkan agamanya berada tinggi disinggahsana.

Jika tidak, masakan Saidina Ali berani menyatakan;
“Jika kamu mahu melihat masa depan sesebuah negara, maka lihatlah pemuda-pemudinya pada hari ini.”


Jika kita lihat pemuda-pemudi kita hari ini, dimanakah harga mereka? Bagaimana kelak corak negara kita yang bakal ada? Tepuk dada tanya iman kita.

Jazakallah.

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.