AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday, 8 May 2013

Pesananku buat kamu

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة



Buat bintang-bintang hati cikgu,

Masih ingatkah lagi apa yg telah cikgu pesan dan ajari kalian tentang kita ini bangsa Malaysia. Walaupun kita berbeda agama.....budaya, bangsa dan bahasa namun usah kita melihat itu sebagai satu jurang untuk kita saling melengkapi satu sama lain di bumi Malaysia yang bertuah ini. Jadikanlah perbedaan itu sebagai inpirasi untuk kita mencari titik persamaan. Cikgu tahu, kalian tersangat lelas hati dengan apa yang terjadi usai 5 Mei 2013 tempohari. Cikgu harap kalian bersabar atas sikap kurang matang dan tidak cerdik sebahagian bangsa Malaysia yang miskin jiwanya terhadap kalian. Sesungguhnya Tuhan bersama orang-orang yang bersabar.

Biar apa pun yang mereka kata kepada bangsa kalian, sila abaikan. Kalian cuma perlu buktikan kepada mereka bahawa kalian bukan seperti yang mereka bicara....buktikan kepada mereka bahawa kalian bukan seperti mereka. Cikgu harap kalian berpegang teguh dengan nilai2 murni agama yang kalian anuti, harap juga kalian ingati segala pesanan dan ajaran yang cikgu sampaikan lewat perihal nilai murni yang sering kita diskusi.

Usahlah kalian gusar dengan tohmahan orang-orang yang pendek akal itu. Kalian juga sebahagian dari Malaysia. Kalian juga warga Malaysia yang bebas dan merdeka. Jangan kalian berputus asa untuk membentuk Malaysia yang gemilang di masa hadapan. Berpegang teguhlah kalian dengan ilmu yang disampaikan, berjuanglah untuk kebenaran dan keadilan. Walau dipihak mana kamu berdiri nanti berpegang teguhlah kalian pada tali kebaikkan.

Sesungguhnya, bukan semua bangsa kalian jahat (seperti yang ditohmahkan), bukan juga semua bangsa cikgu jahat.....begitu juga dengan bangsa-bangsa rakan kita yang lain, bukan semuanya jahat. Akan tetapi, kita menentang mereka-mereka yang berbuat jahat.

Bintang-bintang hati cikgu,

Cikgu maklum dengan lelas hati yang kalian alami usai 5 Mei tempohari. Namun bersabarlah dan berusahalah kalian, moga-moga ada sinar buat kita seluruh warga Malaysia meruntuhkan tembok syak wasangka serta memadam api yang membakar serkam dalam diam.

Kebaikkan kalian tidak mungkin dapat cikgu lupakan. Kisah dengan kalian adalah ubat kenangan buat cikgu yang kejauhan. Tidak kira siapa kita dan dimana kita berada, Malaysia adalah tanah tumpah darah kita bersama. Tanah air yang akan kita jaga dan pertahankan bersama dari tangan-tangan jahat yang ingin memisahkan kita.

Memang sukar untuk cikgu coret kebaikkan kalian sepanjang kita bersama. Biarlah kebaikkan kalian itu menjadi manisan buat cikgu dalam mengenal bangsa sendiri.

Akhir kalam dan akhir pesanan, bersama-samalah kita memacu Malaysia menjadi sebuah negara yang cemerlang, gemilang dan terbilang.

Panjang usia mungkin kita akan bertemu kembali.

Katakan "KAMI BENCI PERKAUMAN"
Katakan "PEACE FOR MALAYSIA Y(^___^)Y"

Sekian.

AMIR LAO-SHI
KEMAMAN, TERENGGANU
8 MEI 2013
10:37PM


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.