Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Tuesday 19 March 2013

Jiwa kacau si fake dan si faker

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Sejak akhir2 ini terpaksa bersiaran dikala lewat malam. Kebusyan diri membatas jemari untuk menari-nari diblog yang ohsem ini (dah angpa tak nak puji, abg long puji je la sendiri-sendiri...HiHiHi..). 

Tadi berkesempatan merewang dimuka buku yang lemak berkrim disukai ramai. Masa duk tengah sedap2 menjamu mata tetiba kornea abg long nih terlihat gambaq yang abg long macam kenai ja, tapi yang pelik namanya berbeda. 



Mula la rasa nak jadi detective conan....Sah, memang acc muka buku tu acc fake. Acc muka buku tuh bukan kepunyaan tuan punya gambaq tapi gambaq tuan punya gambaq tuh dah digunakan oleh orang lain atas tujuan tertentu yang dia sahaja yang tahu. Pehhhh....ayat berbelit+berselirat=sakit otak....HaHaHa

Bila tengok posting2 kat acc tuh buat abg long mengeleng2kan kepala. Macam gini punya manusia pun ada. Sanggup menggunakan gambaq orang lain demi kepentingan diri dan kepuasan nafsu semata. Abg long tak pasti sama ada pemunya acc itu perempuan atau lelaki. Tapi, modus operandi tak baik dia abg long seakan dah dapat hidu walaupun selsema sedang melanda....HiHiHi...




Berbakul2 gambaq Fatin Liyana dalam album dia. Memula tu abg long sangka dia ni peminat Fatin Liyana yang kronik. Tapi, bila baca post2 dia kat wall dan baca komen kat gambaq2 yang dia post mula la abg long rasa sengal jiwa. Dia siap mengaku gambaq tu gambaq dia lagi. Aduhaiiiiiiiiiiii....macam2 betul manusia sekarang nih.

Yang paling tak boleh blah bila baca posting kat bawah ni. Terang2 dia menggunakan gambaq2 Fatin Liyana untuk keuntungan peribadi. Orang yang tak kenai siapa Fatin Liyana dah sah2 kena kencing dengan budak Alia Comel nih. Nasib baik la abg long ang nih tak buta warna lagi untuk mengenali Fatin Liyana palsu dengan yang tulen.



Sebelum nih bro Ben Ashaari dah bising apabila gambar dia dikipnap dan di taruk dalam pages geng murtad. Meremang segala bulu2 yang ada baq ang bila baca dan tengok kegilaan manusia sekarang nih. Kadang2 yang tak bersalah pun boleh dipersalahkan. Nama yang baik pun boleh jadi buruk jika ada yang termakan fitnah tersebut. 

Lepas tu, ada juga abg long terjumpa beberapa acc muka buku yang menggunakan gambaq arwah adinda Yasmin J Hunwick. Bukan setakat guna gambaq je, setengah dari acc fake tu siap guna nama arwah lagi. Alhamdulillah, setelah abg long nasihat ada sesetengah acc fake yang menggunakan gambaq arwah dah buang gambaq arwah dari acc tersebut. Yang masih berdegil tu semoga Allah swt bukakan pintu hati mereka untuk berubah ke arah kebaikkan. In sha Allah.



Kepada angpa semua berhati2 la bila post berkoyan2 gambaq kat laman sosial. Kalau boleh privasikan sahaja gambaq angpa tu dari dilihat umum. Abg long bukan apa, dunia maya nih dah macam2....Takut nanti, perkara buruk berlaku kepada batang tubuh kita. Orang lain makan isi nangka, kita pula yang terpalit getahnya. Sungguh tidak best jika itu yang berlaku. Betul dak? Jadi, kepada angpa sahabat2 yang abg long sayangi, berhati2 la dan jaga la gambaq angpa yang ohsem itu dari menjadi mangsa manusia berhati durjana. 

Bagi abg long, fake dan faker ni adalah golongan yang mempunyai masalah mental (jiwa kacau). Jika mereka waras mereka tidak akan bersikap sedemikian. Angpa rasa lagu mana?

Kepada manusia2 yang suka menyalahgunakan gambaq orang lain untuk kepentingan diri diharap mendapat hidayah. Mudah-mudahan mereka menemui jalan pulang ke pangkal jalan. 

Jazakallah.
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

2 comments:

  1. tahu xpe.. kwn2 ena yg cun cun yg lain, pun pernah kena gambar dorang dicilok... tak faham ena... nak jd stalker ke mende.... hope gambar ena tak ade yg cilok.. kalau ada ena memang saman org tu

    ReplyDelete
  2. kalau taknak kena macam ni takyah la upload gambar cun2 . simpan sendiri sudah , buat suami tgk . hehe , *pendapat

    ReplyDelete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.