Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Saturday 5 January 2013

Promosi macam ni pun ada?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


Abg long tak tahu la manusia sekarang ni makin kreatif atau semakin tak betul dia punya pemikiran. Abg long bukan nak ceghite pasai gambaq kat atas ni tapi nak story about berita yang duk ada kat paper hari ni.

Abg long ingat orang berniaga halal je ada buat promosi, 'peniaga gelap' pun duk ada dia punya promosi. Promosi 'peniaga gelap' ni lagi mantap dan berapi. Depa ni buat promosi bersempena jualan awal tahun ke apa? Ke promosi untuk sales penghabisan stok?


Mana pergi penguatkuasa undang-undang kita? Tak kan duk peluk tubuh ja? Kalau baca kat blog bro Mazidul berlambak perniagaan gelap duk ada kat Malaysia ni. Tapi pelik juga, kenapa bro Mazidul tak buat laporan, kenapa just tepek ja maklumat kat blog dia? Musykil.....musykil.....Lantak la kan, dia punya blog dia punya suka.....HiHiHi

Kat myMetro hari ni ada melaporkan bahawa sedikit pelacuran sekarang tengah giat buat promosi 'Pecah Dara' pelacur. Dengan caj dikenakan RM5,000, pelanggan yang melanggan ‘pelacur dara’ itu turut diberi kebebasan membawanya ke mana saja selama tiga hari. Angpa boleh klik SINI untuk bacaan lebih lanjut.


Mak aiiihh....Dah takdak perniagaan lain ka depa ni nak buat? Masuk surat khabar ni untuk tujuan promosi juga ke apa? Abg long bukan apa, abg long tanya ja......Angpa yang waras pun rasanya akan tertanya2 juga kan modus operandi sebegini....HiHiHi.....Jangan nanti ada yang duk kata "Surat khabar aku, suka hati aku la nak lapor macam mana".....Harap2 takdak la lagu tu na....Abg long? abg long bukan promosi, abg long ulas sahaja...tak sama tau...HaHaHa....

Tapi kan, bila dah bongkar tu ada eloknya jika buat laporan di balai polis. Biaq pi pihak berkuasa ambik tindakkan kat depa yang buat perniagaan tak bermoral lagu ni. Kenapa perniagaan huduh dan menjijikan lagu ni duk ada? Perlaksanaan dan penguatkuasaan undang-undang lagu mana sebenarnya? Awat depa ni boleh lepaih berniaga?

Orang kata.....Bila ada permintaan, ada la penawaran. Betul dak? Abg long ni bab2 accounting dan bisnes kurang mahir sangat, basic masa belajar form three dalam subjek Kemahiran Hidup tu ada la sikit2.

Angpa rasa la kan kenapa ada permintaan dan penawaran dalam perniagaan huduh dan jijik sebegini? Bagi abg long, yang meminta sebab nak keseronokan, yang menawar pula sebab nak kan keuntungan. Pi mai pi mai tang tu juga.....Pokok pangkal adalah iman dan takwa dalam diri masing2. Ke lagu mana angpa rasa?

Ada yang kata, "orang yang pakai ketayap pun boleh kilas ketayap dalam kain apa....ini kan pula yang rambut macam balun ayam".

Macam yang abg long cakap la kan, iman dan takwa bukan diukur dari segi ketayap atau rambut balun ayam.....semuanya terletak pada hati dan akal budi serta agama yang duk ada dalam memasing punya diri.

Raya Cina pun lambat lagi.....Abg long dah tak sabaq tunggu super market buat promosi dan sales gilos babas. Seluaq kerja semua dah sendat2 belaka....HaHaHa...

Barakallah fiikum.



Photo: Lebai google punya & myMetro
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.