AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday, 9 January 2013

Harga 'Jelita' Seorang Lelaki

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Dimanakah 'jelita' seorang lelaki? Di hidungnya ka? Di matanya ka? Di bibirnya ka? Di pipinya ka? Di bodynya ka? atau di anunya ka?

Cuba angpa bayangkan jika seorang lelaki itu dikatakan 'jelita' berbanding ensem, macho atau kacak bergaya......Mau tak nak termuntah segala isi dalam.....Itu baru bayangkan, bagaimana secara realitinya angpa berada bersama dengan lelaki 'jelita' ini. Apakah ia akan membantu menambah selera makan angpa atau ia hanya akan membantutkan selera makan? Cu jawab dengan telus dan tulus...

Abg long pelik betui dengan rencah dunia sekarang, dah elok2 Tuhan bagi jadi lelaki yang gagah dan perkasa, dia nak juga jadi lelaki yang 'jelita'. Bentuk apakah kegilaan ini? Angpa yang perempuan, abg long nak tanya.....Kalau angpa di beri pilihan, antara lelaki 'jelita' dengan lelaki perkasa yang mana satu pilihan kalbu?

Ke ada lelaki perkasa yang suka akan lelaki 'jelita'? Kalau ada, dah tak lama dah tu kiamat nak berlaku......Tanda2 kecil kiamat dah pun bersepah. Tanda2 besaq? Rasanya dah banyak duk ada....Cuma kita ja buat2 tak nampak apa yang duk ada depan mata.

Manusia ni makin lama bukan semakin maju tapi semakin lama semakin menuju 'zaman gelap' dulu2...Ini la bahananya bila hukum agama tak teguh dijiwa. Sikit pun tidak mensyukuri pa yang dah Tuhan anugerahi buat diri. 

Untuk mengetahu kisah lelaki 'jelita' dan harga menjadi lelaki 'jelita' ni angpa boleh baca SINI.



Kenapa kita nak jadi orang lain semata-mata nak kelihatan menarik? Belajar la mensyukuri apa yang kita punyai. 

Kita suka agar kelihatan cantik dan menarik di mata manusia. Tapi kita abaikan cantik kita dimata Yang Maha Esa.

Renung-renungkan dan fikir-fikirkan.....Selamat beramal.

Jazakallah fiikum



Photo: myMetro
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”

2 comments:

  1. Lelaki jelita adalah lelaki jambu dan fie tak suka dengan lelaki yang jambu. Haha

    ReplyDelete
  2. bru thu ada lelaki jelita ...mcm2

    jommm join review nie :) =>http://www.akupenghibur.com/2013/01/panggilan-review-blog-gempak-by.html

    ReplyDelete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.