AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday, 9 January 2013

Ciri-ciri lelaki pilihan para gadis

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Hidup zaman glokal sekarang ni teramat la mencabar. Terutamanya buat para teruna dalam mendapatkan pasangan. Walaupun zaman sekarang dikatakan nisbah lelaki 1:10 sehingga melayakkan lelaki kahwin empat, namun ternyata ia bukan perkara mudah buat sang laki-laki. Bukan kata empat, nak sangkut sorang pun bukan main susah bin payah. Hanya laki-laki yang lucky sahaja mampu tersenyum sampai nampak gusi.

Jika ada sorang perempuan yang sanggup dan sudi terima si laki-laki belum tentu jalan yang bakal dilalui dalam perhubungan tidak ada bengkang-bengkok....belum tentu jalan kat depan sinun lancar dan smooth...Aaahhhh....dah nama pun perempuan kan, dah tentu dia nak segalanya nampak perfect di matanya walaupun kekadang cara pakai dia pun boleh bikin pemangsa suspek....HaHaHa

Tapi kan...tapi kan.....wanita zaman glokal ini sebetulnya terlalu memilih jejaka untuk dibuat teman bantal peluk. Kan? Kan? Kan?......alalala.....tak payah konar baring sangat la....sekilas ikan di air, abg long dah kenai ikan sepat ke ikan puyu.....HiHiHi...Ramai wanita ni dia suka memilih sebetuinya. Sehinggakan mereka ni sampai ke tua dia forever alone dan boleh dikategorikan sebagai 'arkib'.....KihKihKih..

Semuanya kerana terlalu taksub dengan hero2 'jambu' dalam drama Korea dan drama Indon. Kegilaan dan ketaksuban mereka menyebabkan mereka terlupa untuk berpijak di dunia nyata.

Kat bawah ni ciri-ciri lelaki idaman para gadis yang bajet zaman sekarang. Kalau ada pun yang perfect mungkin satu dalan berjuta-juta lemon.




Kalau yang dah jumpa alhamdulillah, kepada yang tak jumpa memang parah...HaHaHa...Tak kan nak forever alone sampai ke tua kan? Anda mahukan lelaki perfect? Adakah anda sendiri perfect? Tepuk tang dada, tanya iman anda.

Persoalan paling utama, wujud ke lelaki perfect? Mana ada manusia yang sempurna 100 per cent kan? Well, terima la pasangan anda seadanya.

Jazakallah


Nota: 
Abg long dulu masa sekolah penah jadi prefect walaupun tak perfect....HiHiHi


Photo: Lebai Google
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”

2 comments:

  1. betul tu... xde yg wujud, cume berdoa supaya lelaki ni akn dapat berubah ke arah kebaikkan dan meninggalkan yg xbaik ni... insyaAllah boleh, tiada mustahil..

    ReplyDelete
  2. Nak cari gadis sejati ni susah lah...

    ReplyDelete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.