AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Friday, 4 January 2013

Buang bayi bersempena menyambut kedatangan tahun 2013

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Yang takdak anak punya la beria-ia nak kan anak. Yang dapat anak sesuka suki hati je buang anak sana sini. Langsung takdak perasaan perikemanusiaan. Nak kata perangai macam binatang, binatang pun sayangkan anak depa. Manusia....manusia.....akai ada tak mau di pakainya. Ikut sangat setan laknatullah tu pasai pa. 

Kot ya pun tak mau anak tu apa salahnya pi hantaq tempat2 yang best untuk bayi tu lepak. Ini idak, diletaknya bayi tu bersama dengan sampah. Nasib baik la bayi tu dijumpai oleh insan yang baik hati. Kalau terjumpa dek anjing atau binatang buas yang sewaktu dengannya bagaimana? Sampah punya manusia yang buat bayi tu lagu ni.....Rasa nak tendang ja manusia yang buat lagu ni kat pusat dia....Biaq pi muntah darah.

Masa duk best rasa 'nikmat syurga dunia' langsung tak hingat apa. Bila dah membusung mula la gelabah sini sana. Masa 'buat' berdua, bila mengandung jantan lari ntah ke mana...last-last bayi tak berdosa menjadi mangsa. 

Yang kes buang bayi ni biasanya kes zina. Cuma kita aje biasa diputar belitkan isu konon si ibu yang jahat dan bapa yang tak bertanggungjawab. Tapi, punca zina tidak mahu didedahkan untuk kita ambil iktibar bersama.

Bayi perempuan dibuang di tempat pembuangan sampah.

Ini baru permulaan bagi tahun 2013. Sembilan bulan dari tarikh ambang tahun baru yang lepas kita tengok la berapa banyak kes-kes buang bayi ini nanti. Malam itu kan malam pesta-pestaan dan malam mengawan. Angpa boleh baca SINI tentang bayi perempuan dalam gambaq kat atas ni.

Mungkin kita akan baca dan tengok sambil lewa sebab kes ini tak kena tang kepala kita, tak kena dekat adik-beradik dan keluarga kita.....Mungkin hari ini hari depa, ntah esok lusa hari kita pula. Siapa tahu bukan? Nauzubillah.

Jadi, ubah sebelum parah. Bagaimana nak ubah? Ubah la dengan agama, bukan dengan hiburan yang mengila. In shaa Allah...Jika kita tahu peranan kita pasti kita akan berjaya membasminya. Angpa tepuk dada angpa, tanya iman angpa yang duk ada. Jangan angpa tepuk dada anak dara orang pula, nanti kan len pula jadi cerita dia....HaHaHa...

Wei, melawak...melawak juga. Kena la kita pakat2 ubah apa yang terbentang tang mata. Benda tak comei nak simpan buat apa. Kan bijak pandai selalu duk pesan, "Sesuatu penyakit itu seeloknya kita cegah dari kita merawat. Bila dah teruk memang takdak guna kita nak rawat lagi." Jadi, kes buang bayi ini bagi abg long juga satu penyakit....perlu untuk ia di cegah. Bagi abg long la, bagi angpa tak tau la pula lagu mana.....HiHiHi...

Jom kita renung-renungkan dan fikir-fikirkan.

Barakallah fiikum.


Photo: myMetro
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”

1 comment:

  1. mencegah lebih baik dr mengubati..sbb kdg2 bila dha teruk mmg takleh ubat langsung dah..dunia seamkin rencam skrg..mcm2 cabaran yg ada..smoga manusia tidak terus hdup dgn kelalalian..:D

    ReplyDelete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.