Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Sunday 20 January 2013

Bahan MBMMBI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Apa itu MBMMBI? Dah macam no kod untuk agen KGB dengan CID CIA pula kan? Kepada yang tak tahu meh sini abg long nak bagi tahu supaya angpa yang tak tahu boleh jadi tahu. *berapa banyak tahu daaaaaaaaaaa.....^_^

MBMMBI nih singkatan bagi Memartabatkan Bahasa Malaysia dan Memperkukuhkan Penguasaan Bahasa Inggeris. Ini merupakan dasar pendidikan baru yang diterbangkan khas oleh Kementerian Pelajaran Malaysia untuk geng2 bas sekolah. Jika angpa nak tahu lebih lanjut tentang MBMMBI nih abg long sarankan angpa tanya ja lebai Google. In shaa Allah, nanti angpa dapat la pencerahan minda mengenainya.

Bahan MBMMBI. Baru ja sat2 abg long siapkan dia. Benda ni untuk diguna pakai bagi sudut yang berkenaan dengan mende alah MBMMBI. Yang tidak sewaktu dengannya memang tak boleh guna. Kepada sahabat2 yang memegang pasport keguruan boleh la terjah2 bahan ini untuk kegunaan dijalan yang sepatutnya....HiHiHi...

Lebam gak mata hazel ni (hazel la sangat) nak ngedit mende alah ni taw. Abg long angpa ni bukannya masta dalam bidang seni kreatif. Jadi, setakat nak menjahanamkan lagi seni tu ada la....HaHaHa....Well, jika angpa rasa angpa boleh guna dipersilakan culik dak kipnap mende alah yang abg long buat ni. Takpa, tak perlu bayaran lima duit pun. Yang baik dan baguih kita pakat guna sama2. Yang tak comei dan tak sweet biaq ja abg long angpa ni pulun sesorang sendirian berhad...Ahaks3!

Ini antara hasil yang abg long kerjakan dari siang bawa ke malam tadi. *sekarang dah awal pagi, masa untuk update entri.....KuiKuiKui! 

Rasa okies dan boleh guna dipersilakan culik. Sekiranya tak sweet toksah nak kutuk2 bagai dalam hati...Kat bawah ni sekadar contoh. nanti abg kasi link kat mana angpa nak culik mende alah bahan MBMMBI nih nanti. Di persilakan usya tengok yer.







Amacam? okies ke tak okies? Nak culik mende ni kat mana? Senang je tuh, sahabat boleh culik mereka di link ini Bahan MBMMBI.

Sila war-war kat seluruh pelosok negara. Supaya manfaat ini dapat kita rasai bersama. jangan kedekut. Orang kedekut Tuhan tak sayang....HiHiHi..

Jazakallah fiikum


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

9 comments:

  1. 1st time dgr term mbmmbi..hee
    bykkan membaca bagus utk tmbh ilmu pengetahuan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol tuh cik tom. membaca itu pelita hidup.....hihihi

      Delete
  2. saye tk paham la camner nak wat bende nie..nak letak ape dekat sudut mbmmbi kat blakang kelas tuh???

    ReplyDelete
    Replies
    1. ct munirah boleh letak perihal dasar MBMMBI kat sudut tuh, lepaih tuh boleh gak taruk artikel2 yg berkaitan dasar2 ni yg diambil dari akhbar2.....boleh juga isi sudut tu dgn bahan2 mcm yg sesetengah rakan taruk kat sudut Bm dan sudut BI. bahan bacaan utk murid.

      Delete
  3. Kita hendaklah menggunakan bahan-bahan Pengajaran dan Pembelajaran (P&P) yang bagus untuk anak-anak, especially untuk KSSR (Kurikulum Standard Sekolah Rendah)... Contoh yang terbaik saya jumpa untuk selesaikan masalah ini, majalah Fun English! Kini semakin popular di kalangan golongan kanak-kanak... Guru-guru juga disyorkan untuk menggunakannya... disini laman website http://www.funenglishmagazine.com/
    Like Facebook: http://www.facebook.com/FunEnglishMag

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. terima kasih ct sweety sudi singgah
      betol tu.....budi bahasa budaya kita...
      prinsip ke-5 rukun negara

      Delete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.