Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday 19 December 2012

TV3 terkantoi

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


-ehsan Oh!Media
Itu la, orang tua2 dulu selalu berpesan...."Cakap siang pandang-padang, cakap malam dengaq-dengaq". Buat sesuatu perkara tu fikir dahulu, "jangan dah terhantuk baru nak mengadah." Pesan orang dulu-dulu memang banyak kalau kita nak jadikan pegangan..."Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya". 

Bukan sedikit masa yang diambil TV3 untuk sampai ke tahap sekarang. Banyak perih jerih yang dipertaruhkan. Namun, disebabkan dek nafsu yang melulu musnah reputasi sepanjang zaman bagai dihembus sang bayu.
Bagaimana TV3 boleh kata terlupa nak letak kenyataan Ini bukan aksi sebenar? sedangkan apabila melihat serta mendengar laporan Majalah 3 terang2 laporan tu dicipta untuk dilihat seperti keadaan sebenar. Sehinggakan bro Mazidul sendiri siap sebut "pelesit jalanraya ini mungkin menyedari kehadiran kami, namun tetap memperjudikan nyawa mereka bersaing laju menuju kearah selatan". Kalau ini hanya lakonan.....tak kan nak sebut statement lagu tuh? Kalau angpa tertinggal keretapi boleh tengok video kat bawah nih.



Dah ang ajak depa berlakon untuk ang, lepaih tu ang tibai pula depa dengan ayat2 yang bisa menghiris qalbu. Naya wei.....Ini namanya kawan makan kawan.....tikam kawan kot belakang. Kalau depa (Geng Bikers) ni taw depa nak didajalkan oleh pengarah dan penulis skrip abg long sure awai2 lagi depa tolak lamaran TV3 untuk berlakon dalam segmen M3 tuh. 

Bukan sedikit dah khalayak duk pertikai krebiliti TV3 nih. Dah berkoyan-koyan depa duk mengata.....Buletin Utama abg long rasa dah lama tak jadi yang pertama.....Kalau ada pun yang baguih mungkin drama dia ja la kot. Tak pun iklan2 yang duk menimbun bila syok kita duk tengok cerita.

Tak pasai2 sebab M3:Pelesit Jalanan tu bro Mazidul dgn M3 kena sound tepek dengan Geng Biker. Angpa boleh tekan SINI untuk baca. Khalayak pun jadi semakin meluat dengan TV3 dan sekutunya. Abg long pelik, depa ni wartawan bertauliah, mengaji sampai khatam lagi pasai journalism dan macam2 la depa belajar untuk bergelar wartawan TAPI pasai pa la depa boleh langgar mengkhizir buta etika kewartawanan yang depa duk zikir siang malam. Lain la kalau nak dibandingkan dengan blogger macam abg long ni ha, memang takdak etika la dalam nak menconteng dan menaip. Asai sedap jemari je, tenyeh apa ada kat blog tanpa prejudis.

Abg long bukan marah, abg long nasihat je. Harap2 lepaih nih depa boleh berubah kembali ke jalan yang benar dan lurus. Jangan pula bila abg long tegur TV3 ni angpa yang mai menyinggah pula nak terasa hati, ginjal, pankreas dan yang sewaktu dengannya dengan abg long. Abg long tau la angpa pencinta ceghite 'Telanjur Cinta' dan juga program 'Jangan Tidur Lagi', tapi abg long tegur ni sebab abg long sayang. Kalau tak sayang.....hmmmm......pergi mampos la dengan ang TV3 oiiiiiiiiii!.....Abg long dah ada Tv Hijrah! Ada aku kesah!. Tapi abg long bukan begitu, Abg long tegur untuk kebaikkan semua. Untuk kita aje (pinjam tagline Astro ceria....HiHiHi). Bukan ke kita selalu di suruh agar saling ingat mengingati, nasihat menasihati.....berpesan2 untuk kebaikkan.

Abg long harap TV3 boleh la berubah. Abg long bukan apa, takut nanti banyak sangat depa khalayak duk sumpah seranah boleh bikin depa demam tak kebah-kebah. Naya wei.....Nanti kan tak pasai2 abg long dah tak boleh nak layan rancangan kartun kat TV3.

Gila kentang punya panjang teguran abg long ni ha. Ok la, abg long taruk noktah-titik.

Barakallah fiikum



___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.