Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Saturday 22 December 2012

Kuang ajaq! Kuang ajaq! Tensen aku taw!

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Ntah kenapa bila time2 cenggini, time aku tengah sibuk kan diri.....tengah idea kencang berlari dan semangat aku nak siapkan keje mengedit meluap2 macam gunung berapi, ko mai duk menganggu aku. Macam dah takde orang lain yang ko nak ganggu-kacau untuk habuan nafsu serakah ko yang tetiba datang meroyan. Hah, kan dah terkaso bahasa berAKU-KO....Hilang segala prinsip ke-5 rukun negara yang aku amalkan selama hidup kat planet bumi ni disebabkan ko. ko taw dak?

Aku taw la aku keseorangan sekarang ni, duk mengadap laptop buat keje sambil layan THR gegar yang putar lagu tangkap jiwang. Tapi kan, aku memang tak berkenan la dengan gangguan seksual dari ko disaat embun jantan kat luar sana duk menitis ke bumi. 

Awal2 tadi punya la aku bersenang-lenang bersantai kat ruang tamu ni duk buat keje tanpa gangguan. Time2 tengah pagi buta yang cool cenggini pula ko datang bertandang. Siap ko bawa geng kaum kerabat ko yang takde kesedaran sivik lagi yer. Ko memang tak boleh blah!

Kuang ajaq! kuang ajaqqqqqqqq! tensen aku taw! Mentang2 la aku ni sweet, sesuka hati ko dengan kaum kerabat ko la nak tenyeh muncung kat aku yer? Apa? Ko ingat aku ni walfare  center? ko ingat aku ni Pusat Tabung Darah Negara ke apa? Dasar nyamuk tak bersekolah!

Hari ni ko dengan kaum ko memang bernasib baik sebab obat untuk pedihkan mata angpa dah abis. Aku lupa nak beli dan standby utk angpa tadi. Takpe....takpe.....malam esok aku akan bako....bako.....bako sampai sesak nafas angpa. 

Kepada sahabat2 penerjah dan penyinggah blog abg long, mohon maaf sebab entri ni sedikit sengal. Abg long tengah duk bersilat dengan incik nyamuk dan kaum kerabat dia sekarang ni. Abg long tepis kanan, depa mai kiri...tepis kiri, depa mai kanan....tepis depan depa main2 tikam belakang....nak tepis belakang memang tak tercapai dek tangan.

Jadinya, untuk menyedapkan mata dan minda sahabat2 yang sudi terjah entri ni.....abg long belanja selai gambaq yang abg long shoot masa outing kat Kuala Besut tempohari. Hadiah buat sahabat2 semua. 

Susah woooo nak bikin ayat sendu dengan adanya gangguan yang bertali arus dari incik nyamuk ni. Sentap jiwa je rasa.

Selamat menghayati keindahan milik Allah SWT yang sempat lensa abg long rakam serta menghayati bait2 kata yang abg long karang tak seindah mana.


Sila klik gambaq untuk tumbesaran dan kebestan penghayatan
Dalam terang engkau datang memujuk hati yang rawan
Dalam terang engkau hilang tanpa perkhabaran

Andai takdir seindah mimpi pasti hidup berwarna-warni
Andai cinta berlalu pergi, 
Sepi dan sunyi betah menemani hati

Aku masih lagi di sini
Di daerah cinta ini
Merindu saat indah dahulu
Antara engkau dan aku

Dan,
Aku akan tetap betah kembali ke sini lagi
Memutar nostalgia dahulu
Nostalgia indah dan melelaskan
Sesungguhnya yang indah dan comei itu hak milik mutlak Allah SWT. Yang huduh dan sengal itu milik abg long seadanya....

Barakallah fiikum.

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”

6 comments:

  1. hahahaha ngatkan apa kebenda la.. ena malam td sakit hati dengan lalat.. duduk hinggap dan bunyik2 kat telinga.. nak tidur pun tak boleh.. grrrrrr... last last tidur kat ruang tamu.. aman.. camne lalat tu boleh tersesat dlm bilik ntah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....saja jer buat suspen macam gini biaq sahabat2 abg long suspek...hikhikhik..

      jaga2 dgn lalat Ainaa, nnt dia berak ats badan susah nak tanggal...hihihi

      Delete
  2. cantiknya pandai snap gmbr...dah maghrib mmg cik nyamuk suke..darah plk manis..hehee

    Nak jemput abg long join contest terbaru cik tom ye: Contest Bersama Cik Tom dan Exabytes

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu x sempat nak join...masa ni abg long kat kg. tenet slow yg amat. apa pun terima kasih buat Cik Tom sudi singgah sini dan invite abg long

      Delete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.