Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday 19 December 2012

Darurat di Sungai Petani akibat pergaduhan kaum?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Tadi singgah pesbuk sahabat handai. Meriah depa pakat duk updates pasai gadoh2 manja antara kaum kat Sungai Petani. Ceghite yang tersebar melalui laman sosial membisikkan golongan yang terlibat dalam sengketa tersebut adalah dari kalangan bani melayu-islam dan kaum india puak geng 35. Alamak...alapak......alagapas......siap angkat geng tuh. Nampak sangat takdak telor......Opppssssssssss, lupa. Telor2 ni benda sensitif, tak boleh nak sebut sangat dikhalayak walaupun bukan tergolong dalam klasfikasi 18sx.....HiHiHi (gelak retis)

Yang tak bestnya, orang lain yang bergadoh org lain pula yang dimangsakan. Memang golongan yang membuat onar serta menganggu gugat kedamaian warga adalah terdiri dari spesis2 yang berperikebinatangan. Wei.....angpa kena taw, binatang pun tak sekejam manusia taw.

Apa benar darurat di Sungai Petani akibat pergaduhan antara kaum?


-SUMBER
Abg long ada gak la calling2 dan bersoal jawab dengan sanak sedara serta sahabat2 yang lepaking at Sungai Petani sana. Call depa sebab nak tau kisah benar dan sahih. Kadang2, maklumat ni kita bukan boleh telan dan hadam enak begitu saja. Kena juga tahu hujung pangkal dia. Kalau tak boleh tersesat kita....Jadi, ikut la jalan yang diredhai jika tak mahu sesat tak kembali.....KihKihKih!

Mengikut maklumat dan ceghite dari sana, memang ada pergaduhan seperti yang dikatakan. Cuma pergaduhan tu takdak la hot bagai sepertimana yang abg long terbaca kat pesbuk. Kat laman2 sosial pakat2 dok seret nama agama dan kaum, saja nak bikin panas line. Suka la tuh kalau berlaku rusuhan kaum....ada akai tak mau pakai....siot je ini spesis. Rasa nak lempang laju2 ja spesis2 yang suka main seret2 nama agama dan bangsa ni. Bodoh piang aiiihhh! Mentang2 PRU13 nak mai terjah 1Malaysia boleh depa buat main isu lagu ni....Nampak sangat kejahatan dan ketidaktanggungjawaban spesis seperti ini. 

Latest info abg long dapat dari pihak Polis DiRaja Malaysia sendiri. Berikut merupakan jawapan dari pihak PDRM.  

PADA 18/12/2012 JAM 2330HRS YDHSAC DATO ABDUL GHAFFAR BIN RAJAB TIMBALAN KETUA POLIS KEDAH TELAH MENGADAKAN SIDANG AKHBAR DI IPD KUALA MUDA BAGI MEMPERBETULKAN BERITA PALSU BERKENAAN KEADAAN HURU HARA DI DAERAH KUALA MUDA , SG PETANI KEDAH SEPERTIMANA DIGEMBAR GEMBURKAN DI BLOG , FACEBOOK , TWITTERS DAN SMS OLEH PIHAK YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB 

KEADAAN KESELAMATAN DAN KETENTERAMAN AWAM DI DAERAH KUALA MUDA ADALAH SELAMAT DAN TERKAWAL WALAUPUN TELAH BERLAKU INSIDEN PERGADUHAN ANTARA BEBERAPA PEMUDA MELAYU DAN PEMUDA INDIA PADA 16/12/2012 AWAL PAGI . KESEMUA YANG TERBABIT DI DALAM KES TERSEBUT TELAH DITANGKAP (SERAMAI 13 ORANG TERDIRI DARI MELAYU DAN INDIA ) , 

MANGSA JUGA TELAH DIRAWAT DAN HANYA TINGGAL SEORANG SAHAJA YANG MASIH DIRAWAT DI HOSPITAL SULTAN ABDUL HALIM DARI 5 ORANG YANG TERCEDERA . EKORAN INSIDEN TERSEBUT , PIHAK PDRM TELAH MENGAMBIL TINDAKAN AWAL DENGAN KAWALAN KESELAMATAN SEPERTI FRU , LSF , MPV , JSJ , NARKOTIK , SB DAN ROADBLOCK DI SEMUA LOKASI DI DALAM DAERAH KUALA MUDA BAGI MENJAMIN KESELAMATAN ORANG AWAM KHUSUSNYA .

PESANAN DARIPADA YDH SAC DATO' ABDUL GHAFAR BIN RAJAB UNTUK SEMUA MASYARAKAT MALAYSIA AMNYA
 - Sumber : HEA IPD KUALA MUDA

Cuba angpa bagitau abg long, kalau gadoh2 kita dapat apa? Lagipun, Malaysia ni kecik aja......Kalau kita gadoh sapa mau jaga?

Renung-renungkan dan selamat beramal.

Barakallah fiikum.

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.