Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday 5 December 2012

Burger Bakar | Racun Alaf Baru

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Seusai solat isyak tadi sahabat2 abg long calling2 ajak kuar ngeteh. Walaupun sedikit kepenatan dan serembrum seperti ting tong je rasa dia, demi sahabat2 abg long gagahkan diri untuk menghadirkan diri.

Pot lepak malam ni jauh sikit dari kebiasaan. Biasa la kan.....Orang lama2 selalu berpesan, "jauh perjalanan banyak pengalaman"....HaHaHa....Bukan banyak pengalaman je. Banyak juga juga la keletihan sebab jauhnya perjalanan. 

Malam ni layan burger bakaq ja. Sahabat abg long tapau kan abg long sebiji burger bakaq. Menterkedarah burger bakaq sambil berlepaking at Restoran Wau kat area bandar KB. Boleh tahan juga la rasa burger bakaq ni. 


- Gambaq tak berapa clean and clear....

Tangan terketaq-ketaq masa duk snap sebab teruja teramat sangat.

Abg long ingat kat belah2 Key El je ada burger bakar ni. Rupa-rupanya kat KB pun ada juga menu cenggini. Terima kasih la pada sahabat yang sudi belanja perut abg long tadi. Moga2 dimurahkan rezeki.


Cuma abg long nak bagi la sedikit khidmat nasihat kemasyarakatan kat angpa, nak makan makanan cenggini boleh.....tapi JANGAN amalkan makan makanan segera macam gini selalu. Merbahaya dan tidak comei untuk kesihatan. 


Zaman sekarang ni, kita (manusia) dapat macam2 penyakit adalah disebabkan makanan. Makanan adalah racun alaf baru untuk kesihatan kita. Kalau angpa tak percaya angpa try test la makanan cenggini sentiasa......cuba tengok resultnya.

Tapi abg long respek habis la kat tuan punya Restoran Wau sebab izinkan abg long bawa makanan dari luaq masuk restoran dia yang hebat tu. Ada sesetengah restoran tu mampus tak bagi bawa makanan luaq masuk dia punya premis. Tapi nak buat macam mana kan, tadi sahabat2 nak Makan Steak Daging Pinang kat restotran dia. Abg long pula nak makan burger bakaq. Restoran dia takdak pun menu tu yang abg long nak. Jadi, terpaksa la sahabat abg long merempit order lain tempat.

-Teknologi dihujung jari....Sambil makan pun sempat lagi check muka buku....HaHaHa
-Tukang ambik gambaq memang selalu la tak masuk dalam aktiviti bergambaq...Dah nasib badan.....Redha! waaaakakakakaaaaaaaa....

Alhamdulillah, usrah malam ni bukan sahaja untuk isi perut semata. Tapi, ada juga la segmen dan discussion untuk santapan minda. Kadang-kadang, kita ni manusia biasa. Kurang ilmunya....sering lupa, leka dan alpa. Sahabat-sahabat la yang boleh tolong sedarkan. Jangan lokek berkongsi ilmu serta berpesan-pesan untuk kebaikkan. Baru kelihatan ukhuwah  itu sweet dan comel. Saling melengkapi antara satu sama lain. Betul tak?

Ok la, abg long noktah sini dulu. Nak layan mata.....Mau tidoq ketat2 dan mimpi comey2. Esok hari banyak urusan yang perlu abg long santuni.

InsyaAllah, petangnya jika Allah mengizinkan nak keluaq berphotoshoot dengan sahabat2 photographer. Abg long nak asah skill serta cedok ilmu dari yang berilmu.

Ingat sahabat2! kita makan untuk hidup.....bukan hidup untuk makan...HiHiHi...

Barakallah fiikum.

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

2 comments:

  1. Abang long beger bakar nie kalau makan sokmo boleh jadi obes. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah fie.....tak sokmo tapi kadang2...hihihi

      Delete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.