AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Friday, 28 December 2012

Adik menjadi mangsa serakah kakak dan teman lelakinya

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


-Sekadar hiasan

Sekarang ni saban hari sama ada di media cetak, laman maya, berita tv hatta berita di corong radio pasti updates berita yang mengandungi unsur2 18SX dalam hebahan dan coretan mereka. Kalau takdak berita cenggini memang tak sah. Tak pasal2 blog suci murni abg long ni pun terpaksa gak di tepek dengan cerita konon2 18SX....HaHaHa....

Muda mudi kita sekarang ni terlalu terbuka sehingga tak dan nak cover apa yang dah depa buat. Mereka terlalu bebas. Rasanya kebebasaan remaja kita dah nak sama level dengan remaja2 di wilayah amerika dan eropah sana. Sebab tu depa dah tak leh nak pikiaq, tang mana sweet tang mana hempedu. 

Abg long ada terbaca satu berita, adik menjadi mangsa serakah kakak dan teman lelakinya bila mana dia turut di cabul bila menemani kakaknya merendet bersama teman lelaki. Tak pasal2 sebab kakak, adik turut menjadi mangsa. 

KANGAR  -  Seorang pelajar berusia 14 tahun ditahan polis kerana disyaki merogol seorang remaja perempuan berusia 17 tahun di dua lokasi iaitu di Chuping dan Bukit Jernih dalam kejadian pada 18 Disember lalu.

Ketua Polis Perlis, SAC Zull Aznam Harun berkata, pelajar itu ditahan Selasa lalu dan ditahan reman sehingga esok untuk membantu siasatan kes itu.

Rakan pelajar itu yang berumur 18 tahun dan merupakan pekerja sebuah syarikat turut ditahan kerana disyaki mencabul adik perempuan remaja perempuan itu yang berumur 13 tahun juga di lokasi dan pada tarikh yang sama, katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Katanya, siasatan awal polis mendapati adik mangsa telah menemani mangsa bertemu dengan pelajar itu yang merupakan teman lelakinya dan rakan pelajar itu yang kemudian membawa mereka dengan motosikal masing-masing ke sebuah rumah di Chuping.

Di rumah itu katanya, mangsa mendakwa telah dirogol teman lelakinya itu manakala adiknya dicabul oleh rakan pelajar itu dan mereka kemudian telah dibawa ke sebuah rumah di Bukit Jernih dan diperlakukan perkara yang sama.— BERNAMA
Bila nafsu menguasai diri, halal dan haram tolak ke tepi. Yang penting syok! Tapi, paling meleleh ayaq mata adalah bila darah daging sendiri menjerumuskan diri kita ke lembah gelap tanpa cahaya. Memang tak boleh blah ahhhh ini olang.....Biasa la kan, adanya pemangsa mesti akan ada yang jadi mangsa.

Ibu bapa sepatutnya memainkan peranan mereka. Tanya anak2 dengan sapa depa berkawan....ke mana depa keluaq merewang. Jangan la percaya bulat2 kat depa. Bukan apa, jangan dah terhantuk baru nak mengadah...bila nasi sudah menjadi bubur, duk menyesal pun tak dak guna dah aaaiiisshhh. Jadi , pakat2 la kita pikiaq na....



Barakallah fiikum.



Photo: Ehsan lebai google
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.