Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Tuesday 27 November 2012

Merendet di KB

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Aktiviti photoshoot hari ni terpaksa hold dulu atas sebab2 cuaca tidak mengizinkan. Gambaq2 yang ambik sebelum ni pun banyak lagi yang tak dimurnikan lagi. Penat sangat2. 


Rasa bosan yang teramat sangat hari ni. Tak tahu nak buat apa. Last2 lepas mandi tadi pagi bersiap kacak kan diri. Niat cuma satu, nak hilangkan kebosanan. Tanpa melengah masa dan  mengetatkan jiwa sambar anak kunci kereta terus merempit ke KB. Tanpa haluan.....tanpa tujuan....Keluar tengok ragam kepelbagaian manusia yang tengah melakonkan watak memasing (termasuk la abg long ang ni...HiHiHi).

Bosan juga ye keluar merendet sesorang ni? Angpa pernah tak rasa bosan bila keluar merendet sesorang? Macam tak best je rasa dia kan?.....Sepanjang masa duk bermonolong dalaman...HaHaHa...

Seusai menundukkan diri pada Rabuljalil, perut ni mula rasa bergangnam style. Tak tahu nak melepak tang mana.....bukan best pun nak lepak makan sesorang ni. Rasa macam kera duku duk bawah tudung saji belah rotan je rasa dia. Tidak best langsung. Tapi, demi perut tercinta, terpaksa la menampak ke Secret Recipe. Long ranggers pun long ranggers la....Janji seisi perut ni dapat ditenteramkan. Nantikan tak pasai-pasai kena gastrik tahap dewataraya maha kronik. Sesungguhnya perasaa lonely ini tidak best untuk hidup yang ceria.....


Ingat lepak SR best. Ye la kan, ada wifi lagi....kurang2 boleh la hilang rasa bosan yang bersarang sambil menikmati menu yang terhidang. Tapi hampeh.....menambahkan lagi ni tempereture kebosanan ada. Pakai TM Wifi tapi running mengalahkan siput sedut. Nak upload gambaq sekeping bukan makan masa minit tapi jam....Ntahapaapantah internet yang depa ni guna.....ketat jiwa sudaaaaaaaaaaaaa......


Ok la, abg long gerak dulu. Nak usya BEROKben yang ada terjual kat kios2 dalam KB Mall ni. Hidup tanpa internet bagi blogger cabuk macam abg long ni ibarat hidup tanpa cinta....HaHaHa.....kan dah tercipta satu peribahasa baru....Ni semua mat gian punya pasal la, stremyx kat rumah langsung tak boleh pakai. Habis kabel depa belasah. Takdak kesedaran sivik punya mat gian....Gggggrrrrr!!!

Abg long gerak dulu. Nanti abg long upload gambaq2 best untuk tatapan konea angpa. Abg long kena gerak sepantas gaban dari KB Mall ni, petang sat lagi dalam jam 6 petang waktu Malaysia ada perjumpaan dengan sahabat2 photographer. Petang ni abg long nak berasimilasi dengan buah hati yang baru abg long beli. 

Terima kasih kat angpa semua yang tak segan silu buang masa terjah dan singgah baca blog abg long ni ha. Terima kasih banyak2 la na. Tanpa angpa siapalah abg long angpa yang tak kacak ni.....HaHaHa....

Jumpa lagi di lain siaran. 

Barakallah fiikum



___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

6 comments:

  1. Nak join photoshott. Haha. Abg long kalau line free sekitar kb nie toksoh harap la nak laju laju gak. Haha. baik subscribe di hp sendiri tu pun kdg2 lambat jugak. Aisyyy bakpo tak ajak gewe tuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je law fie nk join.
      smlm fotoshoot kat pantai air tawar besut.
      mggu ni relaks sbb byk urusan, insyaAllah awal bulan dis nnt.
      ni no talian tak bebas tol abg long utk dihubungi 019-2038292.
      insyaAllah boleh la fie join abg long dan sahabat2 utk last photoshoot b4 buka skola ni nnt.

      Delete
  2. Abg long merendat tu apa ? Nak join photoshoot sekali bole tapi jauh sangat laa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah la ieka.....lebih kurang mcm jln2 sesaje nk lenguhkan betis kot....hahaha....meh la join photoshoot....bukan SEronok je tapi 2 3 ronok.....kwn2 pun best....hihihi

      Delete
  3. Salam kenal.minat gak nak jadi blogger tp x taw nak mula mcm mana?kena g kursus ke?t email sy k mazlin7575@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih mazlin kerana sudi singgah sini.
      InsyaAllah...nnt sy emel

      Delete

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.