AMARAN!!

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am & SEKS.

Diari Join Me | You Are My Friends

Monday, 12 November 2012

Best ke jadi 'anak ikan'?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


- Gambaq hiasan dari lebai google
Manusia sekarang ni semakin bertambah maju semakin pelik fiil perangai dia. Sehari dua ni sibuk dalam akhbar utama duk bercerita perihal 'anak ikan'. Best ke jadi 'anak ikan'? Anak ikan emas ke anak ikan jaws erk? Kalau anak ikan buntal mesti huduh kan? HaHaHa...

Angpa tak tau ke apa yang dimaksudkan dengan 'anak ikan'?. Anak ikan ni maksud dia lelaki simpanan. Laki-laki muda yang dibela oleh wanita tua yang gersang tahap sawah kontang. Atau dengan nama glamournya sugar mummy. Apa, angpa ingat sugar dady ja wujud? Sugar mummy pun duk ada berlambak. Kalau sugar prai RM2.70 tu orang dah tak ambik pot sangat dah. Lantak dia la nak naik pun, nak harap dia turun tidak. Dia mahai pun berlambak gak rakyat Malaysia ni obesiti dan kena diabetes.....Opssssss, melencong pulak dah....HiHiHi..

Biasanya 'anak ikan' ni di bela oleh 'mak ikan' untuk mengisi kesepian dan seks semata-mata. Bukan seekor depa bela tapi berkoyan-koyan yang duk ada. Makanan untuk 'anak ikan' ini dah tentu la kemewahan duniawi. Dah tak takut azab Tuhan dah depa ni. Yang penting bagi depa....keNIKMATan didahulukan, kePUASan diutamakan.....HuHuHu....

Jadi 'anak ikan' ni katanya boleh mewah harta dunia. Tapi, harta akhirat menimbun dengan dosa.....Apa boleh buat, bagi mereka mungkin hidup ini hanya sekali sahaja. Jadi pulun la depa duk bergelumang dengan syurga dunia.

Yang jadi 'mak ikan' ni pun bukan calang orang. Ada doktor, ada lawyer, ada mak datin....pendek kata, macam-macam la ada.

Tapi, bila dah terkantoi dan dah dapat penyakit baru nak menyesal. Bak kata pepatah orang lama-lama, "bila dah terhantuk baru nak mengadah". Masa duk syok buat tak  hingat apa dah. Sesal dahulu pendapatan, sesal kendian padan muka ang...HaHaHa.....

Dari duk bela 'anak ikan' yang berkepala hitam ada baik bela kambing lembu sekandang. Dapat juga tambah income. Betul tak?

Abg long memang suka tengok ikan duk berenang dalam akuarium. Jiwa boleh jadi tenang bila tengok depa duk berenang. Tapi nak bela memang abg long tak akan. Sebabnya? Ayaq dia kan kena selalu tukar dan akuarium kena selalu bersih. Memang kerja leceh.


Pergi ke pasar melawa sakan
Hendak dicari ikan haruan
Kalau hidup terasa kesepian
Dekatkanlah diri dengan Tuhan

Wallahualam

Barakallah fiikum


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Diari best sepanjang zaman

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.